וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עוזר של בן לאדן הורשע במעורבות ברצח 224 איש

חאלד אל-פוואזי, אזרח ערב הסעודית, הורשע במעורבות בפיגועים בשגרירות ארצות הברית בקניה ובטנזניה בשנת 1998 וייתכן שייגזר עליו מאסר עולם. "מקווים שגזר הדין יעניק קצת נחת לקורבנות"

איור של חאלד אל-פוואזי, במהלך משפטו על מעורבותו בפיגועים בשגרירויות ארה"ב באפריקה, פברואר 2015. רויטרס
איור של אל-פוואזי במשפטו/רויטרס

חאלד אל-פוואזי, אזרח ערב הסעודית שהיה אחד מעוזריו הבכירים של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן, הורשע אמש (חמישי) בבית משפט פדרלי בניו יורק במעורבות בפיגועים בשגרירות ארצות הברית בקניה ובטנזניה בשנת 1998.

על אל-פוואזי בן ה-52 עלול להיגזר עונש של מאסר עולם לאחר שחבר המושבעים מצא אותו אשם בארבעה סעיפים של קשירת קשר ביום השלישי של הדיונים בתיק. התובע, פריט בהארה, אמר כי גזר הדין מסמל את ההרשעה העשירית הקשורה לפיגועים, שבמהלכם נרצחו 224 בני אדם ויותר מ-4,000 בני אדם נוספים נפצעו. "אנחנו מקווים שגזר הדין יעניק קצת נחת לחלק מקורבנותיו של אל-קאעדה ברחבי העולם", מסר בהארה בהצהרה.

עוד ידיעות מהעולם:
"ה-MI5 הבריטי ניסה לגייס את ג'ון הג'יהאדיסט לשורותיו"
בכיר בקהילה היהודית בגרמניה: לא לחבוש כיפות ליד מוסלמים
דרמה בארגנטינה: הנשיאה נוקתה מאשמת טיוח הפיגוע ב-1994

אל-פוואזי לא הואשם בתכנון הפיגועים – התביעה טענה כי הוא שימש כאיש קשר מרכזי של בן לאדן בזמן שהתגורר בלונדון, הפיץ את הצהרותיו הלוחמניות של בן לאדן בכלי התקשורת ושלח ציוד לחברי אל-קאעדה באפריקה. כמו כן, הוא הואשם בהפעלת מחנה אימונים של אל-קאעדה באפגניסטן בתחילת שנות ה-90 ובסיוע לתא של הארגון בניירובי, בירת קניה, שלאחר מכן עקב אחרי השגרירות האמריקנית בעיר.

פרקליטתו של אל-פוואזי, בובי שטרנהיים, טענה כי אל-פוואזי יערער על הפסיקה. "לשפוט מקרה שקרה לפני ה-11 בספטמבר בתקופה שלאחר ה-11 בספטמבר מבטיח שאל-פוואזי לעולם לא יזכה במשפט" טענה, בהתייחסותה למתקפה במגדלי התאומים בשנת 2001. פרקליטיו טוענים כי הוא מתנגד משטר תמים, שחלק עם בן לאדם את הרצון לבצע רפורמה בארץ מולדתם, אך התכחש אליו לאחר שהוא החל לתמוך באלימות נגד אזרחי ארצות הברית. התביעה, לעומת זאת, טוענת כי אל-פוואזי עשה כל מה שנדרש ממנו כדי לסייע למבצע של אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully