וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם הנהגת הרפובליקנים והדמוקרטים אחרי הנאום

27.2.2015 / 0:24

על רקע הסערה סביב הנאום, הודיע מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל כי הוא ייפגש עם ראש הממשלה יחד עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט הארי ריד. כמו כן, היועצת לביטחון לאומי והשגרירה באו"ם ייצגו את הממשל בוועידת איפא"ק

מתוך התכנית "צ'רלי רוז" של רשת PBS

(היועצת לביטחון לאומי: "נאום נתניהו - הרסני")

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט הארי ריד ומנהיג הרוב הרפובליקני מיטש מקונל אחרי נאומו בקונגרס האמריקני ביום שלישי הבא - כך הודיע אמש (חמישי) מקונל. זאת, על רקע המתיחות סביב נאומו, שאורגן על ידי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הרפובליקני ללא התייעצות עם הבית הלבן. גורמים דמוקרטים טענו כי הזמנת נתניהו עלולה להפוך את התמיכה בישראל מצד ארצות הברית לעניין מפלגתי.

עוד על סערת הנאום בקונגרס
בכירי רבני הציונות הדתית במכתב תמיכה בנתניהו
הלחץ גובר: סאטמר נגד נאומו המתוכנן של נתניהו בקונגרס
יועצו הבכיר של נתניהו הופתע מנאומו בקונגרס

ראש הממשלה נתניהו עם סוזן רייס – ירושלים, אוקטובר 2009. GettyImages
תייצג את ממשל אובמה אחרי שתקפה את נתניהו. רייס וראש הממשלה ב-2009/GettyImages

בתוך כך, הבית הלבן הודיע אתמול כי היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית, סוזן רייס, ושגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, ייצגו את ממשל אובמה בוועידה השנתית של איפא"ק, שבמהלכה ינאם גם ראש הממשלה. לאחרונה הועלתה האפשרות שממשל אובמה יחרים את הוועידה כחלק מהתנגדותו להזמנה החד-צדדית של נתניהו על ידי הרפובליקנים או ישלח נציגים זוטרים יותר. בעבר נכחו בוועידות איפא"ק אובמה עצמו ושר החוץ ג'ון קרי.

רייס כזכור, תקפה אתמול בחריפות את נאומו הקרוב של נתניהו. בריאיון לעיתונאי צ'רלי רוז, הבהירה רייס כי "מה שקרה בשבועות האחרונים, בשל ההזמנה של יו"ר בית הנבחרים וההסכמה של ראש הממשלה נתניהו, לא היה רק מצער - אלא גם הרסני". לטעתנה, "היחסים בין המדינות היו תמיד מעל הפוליטיקה. יש לשמור על זה כך. אנחנו רוצים זאת. אני חושבת שגם ישראל רוצה זאת".

כמו כן, ביינר עצמו הביע היום התנגדות לטענותיה של רייס. "אני לחלוטין לא מסכים עם דבריה", הבהיר ביינר. "העם האמריקני ושתי המפלגות בקונגרס עמדו תמיד לצד ישראל ושום דבר, ואף אחד, לא יוכלו לשנות זאת".

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully