וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשברים נפתרו: החשמל יושב לערי הגדה, רוואבי תחובר למים

26.2.2015 / 21:23

ישראל והפלסטינים הגיעו להבנות בנוגע לשתי הסוגיות המהותיות שיצרו מתיחות בימים האחרונים. חובות הפלסטינים לחברת החשמל יקוזזו מכספי המסים של הרשות, והעיר הפלסטינית החדשה תחובר לרשת המים הארצית

יח"צ - חד פעמי

(צפו: הדמייה של העיר הפלסטינית רוואבי)

הגיעו להבנות: גורם מדיני ישראלי אמר הערב (חמישי) כי נמצאו פתרונות לשני משברים שיצרו מתיחות בין ישראל לפלסטינים בימים האחרונים. המשבר הראשון הינו בסוגיית החשמל והמשבר השני הינו בסוגיית חיבורה של העיר הפלסטינית רוואבי לרשת המים הארצית.

לגבי הסוגייה הראשונה, לאחר שחברת החשמל ניתקה השבוע פעמיים את זרם החשמל לערים פלסטיניות בעקבות חובותיה של הרשות הפלסטינית, הוחלט כי החובות יקוזזו מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, ואשר הממשלה הפסיקה להעביר לפלסטינים לפני כחודשיים בעקבות פנייתם לבית הדין הבינלאומי בהאג.

עוד בוואלה חדשות:
כך ישראל תוקעת את העיר שתמנע את האינתיפאדה הבאה
"ראינו פורנו בעירום ושיחקנו פלייסטיישן": העדויות נגד הפדופיל
דרמה בארגנטינה: הנשיאה נוקתה מאשמת טיוח הפיגוע ב-1994

פעילות צה"ל בג'נין. דובר צה"ל
ניתוקי החשמל לא יורחבו לשאר הגדה. ג'נין/דובר צה"ל

ההחלטה לקזז את החוב הפלסטיני, שהצטבר לסכום של כשני מיליארד שקלים, מונעת את הרחבת ניתוקי החשמל לערי הגדה המערבית. רק היום הודיע מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, לראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, וליו"ר רשות האנרגיה הפלסטינית, ד"ר עומאר קיטאנה, כי בהמשך לפעולות הגבלת אספקת החשמל שאירעו השבוע בשכם ובג'נין, בשבוע הבא יורחבו הגבלות האספקה לערים נוספות ברשות.

בנייה ברוואבי העיר המתוכננת הראשונה שאי-פעם נבנתה ברשות הפלסטינית, שומרון. פברואר 2015. דרור עינב
נפתרה סוגיית המים. רוואבי/דרור עינב

לגבי הסוגיה השנייה, למרות המלצה מפורשת של מערכת הביטחון שתמכה בחיבור העיר למים, שר המים סילבן שלום סירב בתוקף לחבר את רוואבי לרשת המים. הערב הוחלט לקבל את עמדתם של שר הביטחון משה יעלון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי - והעיר תחובר בקרוב לרשת המים.

אכלוסה המהיר של רוואבי ישרת את כולם - פלסטינים וישראלים, אפילו אנשי ימין ומתנחלים. ההסבר פשוט: רוואבי נבנית בסטנדרט בנייה גבוה בהשוואה לכל עיר אחרת בגדה, וגם בהשוואה לערים בישראל. רמת החיים בה צפויה להיות גבוהה בהרבה מהממוצע בשטחים. לפחות בתיאוריה, פלסטינים שיעברו להתגורר בעיר לא ירצו להיות חלק משום עימות אלים עם ישראל, ודאי לא להשתתף באינתיפאדה. העיר תספק וכבר מספקת אלפי מקומות עבודה, והרווחה הכלכלית מרחיקה אף היא את העובדים ממעגל האלימות.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully