וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", עורף הראשים של דאעש

שירותי הביטחון בבריטניה חשפו לכלי התקשורת כי מדובר במוחמד אמווזי, תושב לונדון יליד כוויית, שהגיע ממשפחה אמידה וסיים תואר במחשבים. ייתכן שההדלפה קשורה למאמץ לאתר 3 נערות מלונדון שחצו את הגבול לסוריה

צילום מסך

כלי תקשורת בארה"ב ובבריטניה חשפו בצהריים (חמישי) את זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", רעול הפנים של דאעש, העומד מאחורי ההוצאות להורג של אזרחי ארצות הברית, בריטניה ויפן.

על פי תחקיר שפרסם העיתון "וושינגטון פוסט", מדובר במוחמד אמווזי, אזרח בריטניה שנולד בכוויית והתגורר במערב לונדון. הוא תואר כצעיר באמצע שנות ה-20 לחייו, "בעל חוש אופנה מפותח", עוטה זקן ואדם שהקפיד להימנע מקשר עין עם נשים.

הוא גדל במשפחה אמידה וסיים תואר בהנדסת מחשבים בקולג'. ב-2012 יצא לסוריה והצטרף לשורות המדינה האיסלאמית. "אין לי כל ספק שמוחמד אמווזי הוא אכן ג'ון הג'יהאדיסט", אמר אחד מחבריו בראיון לוושינגטון פוסט. "הוא היה כמו אח עבורי, ואני בטוח שזה הוא".

גם רשת בי-בי-סי אישרה כי מדובר במוחמד אמווזי. בדיווח שפרסמה הרשת נמסר כי "מקורות ביטחוניים" החליטו לפרסם את שמו "מסיבות מבצעיות". שלשום אישרה משטרת לונדון כי שלוש נערות שיצאו את העיר לפני כעשרה ימים, חצו את הגבול לסוריה, וייתכן שיש קשר בין הדברים.

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
ג'ון הג'יהאדיסט - או מוחמד אמווזי - עם ג'יימס פולי, בסרטון שפורסם באוגוסט./צילום מסך

ה-FBI חשף את זהותו של "ג'ון" כבר בספטמבר

בחודש ספטמבר 2014 הודיע האף-בי-איי כי זהותו של רעול הפנים ידועה לגורמי המודיעין הבינלאומיים, וכבר אז דווח כי מבטאו מזהה אותו כאדם שמקורו מלונדון. הכינוי "ג'ון" דבק לרעול הפנים אחרי ששבויים שהוחזקו בבית המעצר של דאעש בעיר רקה, העידו כי הוא היה אחד מכמה סוהרים בריטים שכונו בפיהם "החיפושיות".

אמווזי, או "ג'ון", הופיע לראשונה בסרטון שפרסם דאעש בחודש אוגוסט, ובו הוא ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'ים פולי. לאחר מכן פורסמו סרטונים בהם נראה אמווזי רוצח את העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, את עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, את נהג המונית הבריטי אלן הננינג ואת עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג. הוא הופיע גם בסרטונים שבהם נרצחו שני אזרחי יפן, קנג'י גוטו והארונה יוקאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully