וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באוסטריה אוסר על מוסלמים לקבל מימון זר

הפרלמנט בווינה אישר חקיקה האוסרת על מסגדים לקבל תרומות ממדינות ערב. אימאמים יידרשו לשלוט בשפה הגרמנית. שר החוץ נימק: "אנחנו רוצים איסלאם אוסטרי, ללא השפעות זרות ושליליות"

מסגד ומרכז איסלאמי – וינה, אוסטריה, פברואר 2015. AP
המרכז האיסלאמי של וינה ברובע פלורידסדורף, החודש/AP

אוסטריה אישרה אתמול החוק האוסר על מוסדות מוסלמיים לקבל מימון זר לפעולותיהם, בין היתר ממדינות כגון טורקיה. החוק אושר בפרלמנט בווינה אחרי דיונים שארכו שנתיים. החוק תובע מכ-500 אלף המוסלמים במדינה להביע "גישה חיובית כלפי המדינה והחברה" כתנאי לקבלת הכרה מהמדינה. במסגרת החוק, יידרשו אימאמים להפגין שליטה בשפה הגרמנית, "כדי לשמש דוגמה חיובית עבור מוסלמים צעירים".

טרם ההצבעה בפרלמנט, אמר שר החוץ והאינטגרציה, סבסטיאן קורץ בן ה-28, כי יש לשאוף לכונן במדינה "איסלאם בסגנון אוסטרי, ולא איסלאם המוכתב בידי מדינות אחרות". לדבריו, החוק נובע בשל "ההשפעה הזרה והשלילית המפריעה לשילוב הדתי והחברתי" של המוסלמים באוסטריה.

מדובר למעשה בתיקון לחוק מ-1912, שהכיר באיסלאם כדת רשמית באימפריה האוסטרו-הונגרית, אחרי סיפוח תושביה המוסלמים של בוסניה-הרצוגובינה. על פי החוק החדש, מוסלמים אמנם יזכו להכרה ביותר חגים לאומיים מבעבר, אך רבים מנציגיהם טוענים כי האיסור על קבלת תרומות ממדינות זרות מהווה אפליה לא-הוגנת, שכן יהודים ונוצרים יוכלו להמשיך לקבל תרומות זרות.

לקריאה נוספת
כדורגל ולימודים: כך משקמים באירופה את מחבלי הג'יהאד
זינוק בפשיעה נגד מוסלמים בבריטניה, מסגדים הוצתו בשוודיה
אלף מוסלמים יצרו "מעגל שלום" סביב בית הכנסת באוסלו

סבסטיאן קורץ – שר החוץ של אוסטריה. נובמבר 2014, ברלין. AP
"רוצים איסלאם אוסטרי". שר החוץ והאינטגרציה, סבסטיאן קורץ/AP

הרשות האיסלאמית של אוסטריה, ארגון הגג של המוסלמים במדינה, הביעה תמיכה בחוק, אך ציינה כי החוק מפלה את המוסלמים באוסטריה לעומת בני הדתות האחרות. מנגד, "מפלגת החירות", בראשות מנהיג הימין הקיצוני היינץ כריסטיאן שטראכה, טענה כי החוק אינו חמור מספיק.

המוסלמים מהווים כ-6% מאוכלוסיית אוסטריה, ורבים מהם הם מהגרים מטורקיה ומבוסניה. מחמט גורמז, נשיא מועצת הדת העליונה של טורקיה, גינה בחריפות את אישור החוק, ואמר אמש כי הדבר "משיב את טורקיה 100 שנים אחורנית".

סקר שנערך השבוע העלה כי 58% מתושבי אוסטריה סבורים שאוכלוסיית המוסלמים במדינה מקצינה את דעותיה. עם זאת, השר קורץ הדגיש כי החוק אינו קשור לעלייה בכוחם של ארגוני הטרור הבינלאומיים, או למתקפות הטרור בפריז ובקופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully