וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל זועמים - ומנהליהם משלמים, בבתיהם

26.2.2015 / 8:28

בית המשפט הוציא את צו הרחקה מנהלי ל-9 עובדי "תרכובות ברום" לאחר שהפגינו מחוץ לבתיהם של שלושה ממנהלי החברה במחאה על פיטורי 140 עובדים. "רצונם להביע את מחאתם מובן, אך הדרכים החוקיות לכך ברורות ומוגבלות", כתב השופט

עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בתל אביב הוציא אתמול (רביעי) צו הרחקה האוסר על תשעה עובדים במפעל "תרכובות ברום" מקבוצת כיל להתקרב לשלושה מנהלים בכירים בחברה. הצו הוצא לאחר שהתשעה הפגינו, יחד עם עובדים אחרים, מחוץ לבתיהם של הבכירים כמה פעמים במחאה על פיטורם הצפוי של 140 עובדים, ואף קראו קריאות לעבר בני משפחותיהם. השופט, אריאל צימרמן, ציין בהחלטתו כי יש להביא את דבר הצו לידיעת עובדים אחרים, כדי שיימנעו מהפגנות מסוג זה.

השופט הביע הזדהות עם עובדי כיל המוחים. "כאבם של המשיבים ברור ומכמיר לב, ורצונם להביע מחאתם מובן אף הוא", ציין בהחלטתו. "עם זאת, גם הדרכים החוקיות להבעת כאבם ומחאתם ברורות ומוגבלות".

הפיטורים בכיל - כותרות אחרונות:
אל תהרגו את השליח: האנשים שמבשרים לעובדים על הפיטורים
"אנחנו רק מספר, לא שווים כלום": הפנים מאחורי משבר כיל
לקראת סכסוך עבודה בדרום: אלף עובדי כיל הפגינו בנגב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים מחוץ לביתו של אחד ממנהלי המפעלים, ניצן משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צו ההרחקה הוצא לאחר שהעובדים הפגינו מחוץ לבתיהם של שלושה מנהלים בכירים בחברה - המשנה למנכ"ל מגזר מוצרים תעשייתיים בכיל, ענת טל קטלב; סמנכ"ל תפעול גלובלי במגזר מוצרים תעשייתיים בכיל, ניצן משה וסמנכ"ל משאבי אנוש בכיל ישראל, אהוד ניצן.

בתיעוד של אחת ההפגנות נראה אחד העובדים מכוון מגבר לעבר ביתו של מנהל בשריקות רמות, תוך שהוא קורא: "אנחנו לא ישנים, גם ההנהלה לא תישן". בהפגנה אחרת שהתקיימה בשעות הבוקר, נראה בנו של המנהל המתגורר במקום מציץ אל מחוץ לבית. "נלך איתו לכל מקום, אין לנו מה להפסיד", קרא לעברו אחד המפגינים. "אין לנו בעיה לקבל מכות ולתת מכות אם צריך", צעק אחר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עובדי תרכובות ברום: "הילדים שלכם ישנים בשקט, שלנו כבר לא". מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי "תרכובות ברום" מחוץ לבית בכיר בחברה/מערכת וואלה! NEWS

מאז החל המאבק נגד הפיטורים, מנהלים בכיל טוענים כי הם נתונים להתנכלויות מצד ועד העובדים והעובדים עצמם. ההתנכלויות הללו, לצד ההפגנות מחוץ לבתים, הובילו את חברי ההנהלה לפנות לבית המשפט בבקשה שיוציא צו הרחקה.

בשבוע שעבר הוציא השופט צו ארעי, שלפיו על העובדים נאסר ליצור קשר עם שלושת המנהלים ובני משפחותיהם, לאיים עליהם, להטרידם, לעקוב אחריהם, או להתקרב למרחק של פחות ממאה מטר למנהלים, לבני משפחותיהם ולבתיהם.

אתמול נתן בית המשפט תוקף לצו בהסכמת שני הצדדים."יש לקוות כי כל הגורמים המעורבים ישכילו למצוא פתרונות למצוקתם של העובדים באופן שלא יהיה עוד צורך בהפגנות כלשהן מצידם, וכל סוגיית הצו תהפוך לתיאורטית בלבד", סיכם השופט את החלטתו.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully