וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בטנזניה עלולות לעלות בחייהם של לבקנים רבים

25.2.2015 / 23:44

הורים רבים לילדים לבקנים במדינה האפריקנית מנסים למצוא מקומות מקלט עבור ילדיהם, בשל חשש מהתגברות המתקפות נגדם. רופאים אלילים נוהגים לבצע כישופים למזל טוב בעזרת חלקי גוף של לבקנים

לבקנים סובלים מרדיפה בטנזניה. AP
ילדים בבית הספר היסודי "מיטינדו" לבעלי צרכים מיוחדים/AP

לאחר חטיפת שני ילדים לבקנים ורציחתם במהלך החודשיים האחרונים בטנזניה, הורים לילדים לבקנים החלו לאחרונה לפעול ביתר שאת על מנת למצוא מקומות מקלט עבור ילדיהם. למרות האיסור הממשלתי על פעילותם רופאים אלילים, אשר על פי ההערכות מעודדים תקיפת לבקנים במטרה להשתמש בחלקי גוף שלהם בכישופים ובטיפולים שונים בטענה כי הם מביאים מזל טוב, הלבקנים במדינה האפריקנית חוששים מהתגברות המתקפות, לקראת הבחירות הקרובות.

בשבוע שעבר, נמצאה גופתו של יוהנא בהאטי, בן שנה, עם סימני חבלות בגפיים, כמה ימים לאחר שכנופיה חמושה חטפה אותו מביתו שבאזור גייטה, בצפון-מערב טנזניה. ילדה לבקנית נוספת שנחטפה בחודש דצמבר עדיין מוגדרת נעדרת. על פי הערכות האו"ם, 75 לבקנים נחטפו ונרצחו במדינה מאז שנת 2000.

עוד בוואלה חדשות:
3 חשודים נעצרו בארה"ב: "נחטוף מטוס בשביל דאעש"
בניגוד לעמדת פריז: מחוקקים צרפתים נפגשו עם אסד בדמשק
תעלומה בשמי צרפת: מי מפעיל מל"טים באתרים רגישים?

לבקנים סובלים מרדיפה בטנזניה. AP
לבקן שהותקף בשנת 2010/AP

נציב האו"ם לזכויות אדם, הירדני זיד ראאד אל-חוסיין, קרא להגברת ההגנה על לבקנים לקראת הבחירות בחודש אוקטובר, מחשש כי מועמדים למשרות ציבוריות יפנו לרופאים אלילים בניסיון לשפר את סיכויי הצלחתם. פיטר עג'אלי, מנהל "מרכז בוהנגיג'ה", מקלט לילדים עם צרכים מיוחדים בעיירה שיניאנגה שבצפון טנזניה, מסר כי מספר הילדים הלבקנים שפנו אליו בבקשה להגנה כמעט הכפיל את עצמו בחודש האחרון, ועומד כעת של 218.

מרכזים ממשלתיים נוספים במדינה, כמו בית הספר היסודי "מיטינדו" לילדים עם צרכים מיוחדים, דיווחו אף הם על נסיקה בשיעור הילדים הלבקנים שפנו אליהם. מנהל בית הספר, קולווה נגוולו, מסר כי רק בשבוע האחרון הצטרפו קרוב ל-25 ילדים. "קיבלנו מספר עצום של ילדים לבקנים תוך תקופה קצרה, ומרביתם הובאו על ידי הוריהם, שחושבים שהילדים יהיו יותר בטוחים כאן מאשר בביתם", הסביר עג'אלי. "כאן, חברת אבטחה פרטית והמשטרה יכולים תמיד להבטיח את בטיחותם של הילדים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לבקנים סובלים מרדיפה בטנזניה. AP
אישה לבקנית שהותקפה מניקה את בתה, בת שנה/AP

סקר של מכון המחקר האמריקני "פיו" שנערך בשנת 2010 מצא כי למרות שמרבית האוכלוסייה בטנזניה היא נוצרית או מוסלמית, 60% מהאזרחים מאמינים ביכולתם של רופאים אלילים להטיל כישופים וקללות. דוח שפרסם לאחרונה ארגון הצלב האדום מציין כי רופאים אלילים במדינה מוכנים לשלם סכומים גבוהים – עד 75 אלף דולרים – בתמורה לחלקי גוף של לבקנים.

ביאטריס למה, נערה לבקנית בת 16 שהובאה למרכז בוהנגיג'ה לפני כשבוע על ידי הוריה, סיפרה כי היא מרגישה כעת בטוחה יותר. "אני לא רוצה למות, אני רוצה להישאר בטוחה", סיפרה. "יש לי כאן הרבה חברים, ואני מאמינה שאף אחד לא יפגע בי פה". בשבוע הבא, מתכננת אגודת הלבקנות הטנזנית להפגין מחוץ למבני הממשל בדאר א-סלאם, העיר הגדולה בטנזניה, בקריאה לרשויות לפעול למיגור המתקפות נגד לבקנים. עד כה, רק חמישה מקרים הובאו לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully