וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דברי הנציב - סערה במערך הכבאות: "להשבית תחנות"

26.2.2015 / 0:49

יו"ר ארגון הכבאים הארצי מתח ביקורת חריפה על רב-טפסר שחר איילון, שלטענת מסיימי קורס מפקדי צוותים כינה אותם "מיותרים" - כפי שפורסם לראשונה בוואלה חדשות. "מעניין אם היה מדבר ככה לשוטרים אם היה מתמנה למפכ"ל"

התכתבות פנימית על רב-טפסר שחר איילון בין מפקדי צוותים במכבי האש שסיימו קורס. צילום מסך, נמרוד סונדרס
התכתבות בין מסיימי הקורס לאחר הדברים שאמר רב-טפסר איילון/נמרוד סונדרס, צילום מסך

כבאים רבים זעמו אמש (רביעי) על נציב שירותי הכבאות, רב-טפסר שחר איילון, אשר כפי שפורסם לראשונה בוואלה חדשות כינה את מסיימי קורס מפקדי צוותים "מיותרים". בשיחות סגורות שנערכו בין מסיימי הקורס, שזכו לשמוע, לדבריהם, את הדברים הקשים מעט לפני טקס הסיום שלהם, נטען שאין זו הפעם הראשונה שהוא מתבטא כך.

"יש להשבית את התחנות", אמר אחד ממסיימי הקורס לעמיתיו. מפקד נוסף אמר: "הוא התבטא ככה גם כלפי לוחמות האש. זה מקומם ועצוב". גם קציני הכיבוי הצטרפו לתחושות הקשות, וביקשו לארגן מכתב קצינים נגד דברי הנציב. "מעניין אם הוא היה מדבר ככה לשוטרים אם היה מתמנה למפכ"ל", אמר כבאי בכיר במערך והתייחס לכך שאיילון הוא בין המועמדים לתפקיד. "זו לא פעם ראשונה. פעם הוא אמר שהכבאים מומחים במנגלים ובשקשוקה".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
מכת הסמים בבתי הספר: "הפך לנורמה, מורים מעלימים עין"
"אנחנו רק מספר, לא שווים כלום": הפנים מאחורי משבר כיל
3 חשודים נעצרו בארה"ב: "נחטוף מטוס בשביל דאעש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת המפקדים, איילון אמר להם: "אתם מיותרים. מבחינה סטטיסטית, אתם לא מורידים את מספר ההרוגים בשנה. הדבר היחיד שחשוב זה מערך מניעת הדליקות". לדבריהם, הוא הטיח בהם גם את המשפט: "מבחינה עסקית אתם מיותרים".

בעקבות הדברים הקשים שעלו לאחר השיחה עם המפקדים, שלח יו"ר ארגון הכבאים הארצי, אבי אנקורי, מכתב חריף לרב-טפסר איילון, תחת הכותרת "איילון ללא שחר". "ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, שרטט את קווי דמותו של המפקד", כתב אנקורי. "המפקד הראוי לייעודו עושה זאת לא בכוח הצו והמשמעת, אלא בדוגמת חייו, בשמשו מופת, היודע לעורר בקרב פקודיו אמון ומסירות, עוז ורוח גבורה, בכוח אישיותו ודמותו המופתית. רק מפקד כזה יעשה שליחותו באמונה ובהצלחה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס סיום קורס המפקדים בראשון לציון. רב-טפסר איילון נפקד ממנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, פנה אנקורי אישית לאיילון: "כנראה שמילים אלו לא מתייחסות אליך. באמירותיך היום הוכחת כי גם לאחר מספר שנים בראשות מערך אינך מבין באמת מה מהות תפקידו ושליחותו של לוחם אש, של מערך בטיחות האש. מעולם לא ניצח צבא, טכנולוגי ככל שיהיה, ללא לוחמים אשר רואים את האויב בלבן של העיניים".

לדברי אנקורי, לאיילון אין די ידע והבנה במערך הכיבוי והוא פגע בדבריו לא רק בקצינים, אלא בכל לוחמי האש. "אם היית מעמיק בידע אודות המערך המדהים הזה, היית יודע לוודאי כי מקור הדרגות שאתה עונד נטוע עמוק במסורת היהודית", כתב. "דע לך כי בפזיזות לשונך ובאמירתך הנמהרת, הטלת דופי במערך שלם של אנשים מופלאים מאין כמוהם. מערך הכבאות ומורשתו קיים הרבה לפני הגעתך וככל הנראה גם ימשיך להוביל ולספק שירות מצוין לאזרחים הרבה אחרי לכתך. אני, כיו"ר ארגון העובדים, מצפה ממך כי תגלה מנהיגות ותביע חרטה כנה כלפי כלל העובדים במערך כי מלאכתם קודש".

(עדכון ראשון: 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully