וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם הפעולות בשטחים לתושבי עזה: "אין מצור, הכול פתוח"

25.2.2015 / 21:34

אלוף יואב (פולי) מרדכי ניסה להציג בפני תושבי הרצועה את תמונת המצב סביב שיקום הרצועה, וכינס לשם כך כתבים פלסטינים. "אם חסרים חומרי בניין ואם אנשים מתגוררים עדיין בבתי ספר של האו"ם, למה חמאס משתמשים במנהרות?"

הצפות במרכז רצועת עזה, 22 בפברואר 2015. AP
"מדי יום נכנסות לכאן יותר מ-500 משאיות". הצפות ברצועה/AP

ישראל פונה ישירות לתושבי רצועת עזה ומנסה להציג להם את תמונת המצב סביב מאמצי שיקום הרצועה: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, ערך השבוע תדרוך מיוחד לעיתונאים פלסטינים בנושא שיקום הרצועה, במטרה לענות על מה שישראל מגדירה כ"תעמולה השקרית של חמאס" על המצב ברצועה. אלוף מרדכי הסביר לכתבים הפלסטינים על כמויות המלט שישראל העבירה לרצועה מצד אחד, ועל חידוש מאמצי הטרור של חמאס ואיראן מצד שני.

מרדכי פגש את הכתבים הפלסטינים במעבר כרם שלום, דרכו נכנסים מדי יום חומרי בניין לרצועה. במהלך התדרוך, הסביר: "מדי יום נכנסות מכאן למעלה מ-500 משאיות. עד עכשיו, נכנסו לעזה מאז 'צוק איתן' יותר מ-64 אלף חומרי בניין. כ-46 אלף מתושבי הרצועה השתמשו בחומרי הבניין האלה". מרדכי תקף את חמאס על כך שהוא פוגע במאמצי השיקום של הרצועה: "אם חסרים חומרי בניין ואם אנשים מתגוררים עדיין בבתי ספר של האו"ם, למה הם משתמשים במנהרות? אם חסר כסף לאנשים, ויש חורף והם יכולים למות, אז למה יורים טילים לעבר הים?".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי באירוע הוקרה למתפ"ש. דובר צה"ל
עד כה יותר מ-3,600 איש יצאו מעזה לתפילות בהר הבית". אלוף מרדכי/דובר צה"ל

מרדכי, ששוחח עם העיתונאים הפלסטינים בערבית כפי שעשה גם בראיונות רבים במהלך מבצע "צוק איתן", הסביר על צעדים נוספים שישראל נקטה כדי להקל חייהם של תושבי הרצועה. "בתקופה האחרונה שינינו את מנגנון מעבר האנשים מרצועת עזה ליהודה ושומרון ולישראל", אמר. "בכל יום יוצאים 900 בני אדם מרצועת עזה לטיפולי רפואי בישראל, ירושלים או יהודה ושומרון. מדי יום שישי יוצאים 200 איש לתפילות בירושלים. עד כה יותר מ-3,600 איש יצאו מעזה לתפילות בהר הבית".

לאחר שסקר את הצעדים החיוביים של ישראל כלפי תושבי הרצועה, הבהיר מרדכי כי "צריך להעביר מסר ברור: אם תהיה אלימות ברצועת עזה, תהיה לכך תגובה וזה ישפיע על המצב הכלכלי והאזרחי ברצועה". לפיכך, הוא טען כי "על כל הפלגים והארגונים, ובראשם ארגון הטרור חמאס, להתייחס לאינטרס של האזרחים לאחר החורף ולאחר מה שקרה ברצועה, ולהשקיע בשגרת החיים ובשיקום". כמו כן, מרדכי ניצל את התדרוך כדי לתקוף את חמאס על ההתקרבות המחודשת לאיראן, המעצמה השיעית שנהנית מתדמית שלילית מאוד באיסלאם הסוני, שאליו משתייכים יותר מ-95% מהפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים מתגוננים מפני מזג האוויר הסוער בסמוך לביתם שנהרס במבצע "צוק איתן", ינואר 2015. רויטרס
ההרס ברצועה לאחר הסופה/רויטרס

לפני כשבועיים פורסם בוואלה חדשות כי שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הזהיר את חברות מועצת הביטחון של האו"ם כי חמאס פועל לשיקום מנהרות הטרור שלו ומכין את הקרקע למלחמה הבאה. זאת, בשעה ששיקום רצועת עזה נותר תקוע. בהמשך לכך, ישראל פועלת מול הקהילה הבינלאומית בנושא עזה, והתדרוך של אלוף מרדכי נועד להעביר את המסרים של ישראל גם לציבור הפלסטיני עצמו, כמו גם לכלל העולם הערבי, דרך אמצעי התקשורת.

מרדכי חתם את התדרוך בכך שהדף את טענות חמאס לפיהן ישראל מטילה מצור על רצועת עזה. "מה הקשר למצור? כל יום נכנסות 500 משאיות, זה מצור? כל המלט והברזל שנכנס, זה מצור? זה לא מצור, הכל פתוח. יש לנו כוונה להקל ולסייע לעם. מבחינתי, יש הבדל בין העם לבין ארגון הטרור שמנצל את העם לטובת אינטרסים של טרור. זה לא האינטרס של העם".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully