וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: זעם בקורס מפקדי צוות כיבוי - "הנציב אמר שאנחנו מיותרים"

25.2.2015 / 18:08

לטענתם של המפקדים הטריים שסיימו את הקורס, רב-טפסר שחר איילון אמר להם בשיחה סגורה: "אם הייתי יכול, הייתי מפטר אתכם", וכלל לא הגיע לטקס הסיום. לטענתו, דבריו לא הובנו נכונה: "מאוד מכבד ומעריך אותם"

התכתבות פנימית על רב-טפסר שחר איילון בין מפקדי צוותים במכבי האש שסיימו קורס. צילום מסך, נמרוד סונדרס
התכתבות פנימית על רב-טפסר שחר איילון בין מפקדי צוותים במכבי האש שסיימו קורס/נמרוד סונדרס, צילום מסך

"אם הייתי יכול, הייתי מפטר את כולכם" – כך, לדבריהם של מסיימי קורס מפקדי צוותים של מכבי אש, התבטא היום (רביעי) נציב שירותי הכבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון. לטענתם, הוא אמר את הדברים בשיחת סיכום סגורה שהתקיימה עמם בתום הקורס. "אתם מיותרים. מבחינה סטטיסטית, אתם לא מורידים את מספר ההרוגים בשנה. הדבר היחיד שחשוב, זה מערך מניעת הדליקות", אמר איילון על פי מפקדי הצוותים החדשים, והוסיף: "מבחינה עסקית אתם מיותרים".

לטענתם, הדברים נאמרו אל מול 60 מפקדי צוותים חדשים בשיחה שהתקיימה לפני טקס הסיום – אליו הוא כלל לא הגיע. הדברים אף הגיעו לראשי ועד העובדים, ששלחו מכתב חריף מטעם ועד העובדים של התחנה האזורית ברחובות בדרישה כי איילון יחזור בו מדבריו. "לא ברור לנו איך מפקד של מערך שלם של ארגון ההצלה החשוב ביותר בארץ, מתבטא בצורה כזאת מחפירה ומבישה כלפי לוחמי אש שסיימו קורס מפקדים", נמסר מהוועד. "מדובר בקורס שהוא בין החשובים במערך, והם מצפים למילה טובה ולהערכה. הפגיעה הזו אינה רק כלפי לוחמי הקורס, אלא כלפי כלל לוחמי האש באשר הם, שעושים את מלאכתם בקודש ימים כלילות וערך הצלת החיים הוא נר לרגליהם".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
"לזוג ממוצע שרוצה לקנות דירה – אין סיכוי בלי עזרה מההורים"
יועצו הבכיר של נתניהו הופתע מנאומו בקונגרס
בת 17 "סירבה לחיזורים" ונדקרה בידי צעיר בבית ספר בצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רב-טפסר איילון נעדר. טקס סיום המפקדים בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה חדשות, טען איילון כי דבריו לא הובנו נכונה. "אני מאוד מכבד ומאוד מעריך אותם", אמר. "אמרתי להם שבשלוש השנים האחרונות, הקורבנות מתו בשריפות עוד לפני שקיבלנו את החיוג ל-102, אז למעשה האירוע היה גמור. לכן, יש חשיבות גדולה להשקיע גם במניעה". הוא הוסיף כי כוונתו הייתה לשים דגש על החלק ההסברתי לא פחות מעל החלק המבצעי וכי הוא אמר להם שהם לא הבנו את דבריו נכון, והם לא מיותרים בעיניו. "זה לא נכון שהם מיותרים, פשוט סטטיסטית זה מה שקרה בשלוש שנים האחרונות. האירוע היה כבר גמור".

באותה נשימה הוסיף איילון כי הכבאים השתפרו רבות בשלוש השנים האחרונות וקיצצו בזמן התגובה לאירועים במחצית. עם זאת, הוא טען כי "כל המהירות שלנו, השיפור והפריסה שהרחבנו בשלוש השנים האחרונות, לא עזרו לאותם הרוגים". לדבריו, הוא פנה לראש אגף ההדרכה בבקשה שיסביר להם כי זו לא הייתה הכוונה. "אני מעריך אותם מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully