וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 1991: ארה"ב תמנה שגריר בסומליה

קתרין דהאני, דיפלומטית אמריקנית בעלת ניסיון רב ביחסים עם מדינות אפריקה, מונתה להיות השגרירה החדשה במדינה השסועה. "מדובר במינוי היסטורי שמסמל את מערכת היחסים המתהדקת בין שתי המדינות"

ילדות מטיילות יד ביד בסומליה. AP
המינוי מגיע על רקע התייצבות המצב במדינה. ילדות בסומליה/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מינה הלילה (רביעי) שגרירה חדשה לסומליה לראשונה מאז 1991. מי שמונתה לתפקיד היא קתרין דהאני, דיפלומטית אמריקנית בעלת ניסיון רב ביחסים עם מדינות אפריקה. המינוי יצטרך לקבל עוד את אישור הסנאט, אולם במחלקת המדינה כבר בירכו על המהלך וקבעו כי מדובר במינוי "היסטורי", שמסמל את מערכת היחסים המתהדקת בין שתי המדינות.

בהודעה שפרסם הממשל נכתב כי "מעבר להתחזקות היחסים בין המדינות, מינוי השגרירה מעיד על התקדמותה של סומליה לקראת פתרון קונפליקט ארוך השנים השורר במדינה ולקראת השלטת סדר ושלום בשטחה". יחד עם זאת, הובהר כי מדובר בצעד ראשון וכי למדינה יש עוד דרך ארוכה עד השלום המיוחל.

סומליה שרויה במלחמת אזרחים כבר שנים ארוכות, שבמהלכה השתלט ארגון הטרור האיסלאמיסטי א-שבאב על חלקים נרחבים מהמדינה, עד התערבותן של מדינות האזור. רק ביום שישי האחרון פוצץ הארגון מכונית תופת במוגדישו הבירה, בסמוך לבית מלון שבו שהו בכירים בממשל. אחרי פיצוץ המכונית, נכנס מחבל מתאבד למסגד הנמצא בתוך בית המלון ובשני הפיצוצים נהרגו בסך הכל 25 בני אדם - בהם שני מחוקקים ושני עובדי לשכת ראש הממשלה.

עוד בעולם:
גולים איראנים: המשטר מפעיל מתקן גרעיני סודי ליד טהראן
חוששים מפוטין: ליטא תחזיר את גיוס החובה לצבא‎
"הכי הגיוני": אלסקה אישרה עישון וגידול מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully