וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יפסיק את עבודתה של גננת נערצת - בגלל קביים

גננת מרמת השרון החלה להיעזר בקביים בשל מצבה הרפואי, אולם ההורים מספרים שהשינוי אף קירב בינה לבין הילדים, ולא פגע בעבודתה. הוועדה שפסלה אותה, נשענה בין היתר על כך שאינה יכולה לשבת על הרצפה. "החלטה הזויה, ניאבק למענה"

גן חצב ברמת השרון, פברואר 2015. ניב אהרונסון
גן הילדים חצב שברמת השרון/ניב אהרונסון

גננת ותיקה, מוכרת ואהובה מגן ברמת השרון תיאלץ בקרוב להפסיק את עבודתה. הסיבה: הגננת נעזרת בקביים בשל נכותה, דבר שמבחינת משרד החינוך לא מאפשר לה למלא את תפקידה נאמנה. ההורים החליטו לצאת במאבק למען הגננת המסורה ונגד ההחלטה ה"הזויה", שלדבריהם משדרת מסר שלפיו נכים נדחקים הצדה. למוחים הצטרפה גם ראש העיר.

הגננת מנהלת את גן "חצב" ברמת השרון שבו מתחנכים 33 ילדים. לפני כשנתיים היא החלה להשתמש בקביים עקב המצב הרפואי שאליו נקלעה. ההורים העידו כי לקותה לא פגעה ולו במעט באיכות עבודתה ובתפקודה בגן העירוני שבפיקוח משרד החינוך. הגננת, אשר עוברת טיפולים רפואיים בימי החופש שלה, נאלצה לעבור ועדות רפואיות בשל מצבה הרפואי החדש, והאחרונה קבעה כי היא אינה כשירה להמשיך לתפקד כגננת, משום שלמשל היא אינה יכולה לשבת עם הילדים על הרצפה. זאת, למורת רוחם של ההורים והילדים. המשמעות: כבר בקרוב, באמצע שנת הלימודים, עליה יהיה לעזוב.

עוד ידיעות חינוך בוואלה חדשות
ידיעה מזויפת הופצה בווטסאפ: "מורה מהשרון נרצח בידי תלמידו"
הושג הסכם על אבחון לקויות למידה: תמו עיצומי המורים
החל מ-1.3: ארגון המורים משבית טיולים שנתיים

"מדובר בגננת למופת. אנחנו לא מרגישים באף שינוי, היא מחזיקה את הגן ביד רמה, גם לטיולים היא יוצאת באופן רגיל", אמרה דנה דיאמנט, אמא לילד הלומד בגן. "משרד החינוך לא הנגיש לה בכלל את הגן, אבל היא עושה את עבודתה בהצלחה מרובה, והיא מהווה דוגמה לילדים שלנו שמעריצים אותה. גם הורים מעריצים אותה".

עוד טענה דיאמנט כי המדיניות של משרד החינוך מהווה אפליה וכי בכוונת ההורים להשבית את הגן. "נצא להפגנות ונפנה לחברי כנסת. לא נוותר עליה. אני לא יכולה להסתכל לבן שלי בעיניים ולומר לו שהיא לא חוזרת יותר בגלל שהיא נכה. הילדים מעריצים אותה דווקא בגלל המגבלה. היא צריכה לקבל פרס ולא עונש".

דיאמנט הדגישה כי מאבק ההורים לא נעשה בעידודה של הגננת או בתיאום איתה, וכי הם פועלים על דעת עצמם.

הסטטוס בפייסבוק נגד הפסקת עבודתה של הגננת הנכה. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שהעלתה דיאמנט לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

אמש (שלישי) העלתה דיאמנט גם לדף הפייסבוק שלה פוסט שמסביר את המצב אשר צבר תאוצה בקרב הורי הגן והורים נוספים, שהביעו סלידתם מהמקרה.

"האחר הוא אני? לא בגן הילדים, מסתבר שמשרד החינוך סובל מלקות קשה שאין קשה ממנה. אפליה. הוא לא מסכים באופן גורף להעסיק גננות עם מוגבלות ולכן בקרוב ייתכן שמ' שלנו לא תוכל להמשיך להיות גננת על אף שהיא גננת מופלאה שאין רבות כמוה ושלגן שלה תמיד יש רשימת המתנה. מ' לא תוכל להיות גננת כי בוועדה רפואית משפילה ומזעזעת הרופא פסק כי משום שהיא לא יכולה לשבת על הרצפה היא לא כשירה להיות גננת. ממש ככה... סדום 2015".

בעיריית רמת השרון הביעו כאמור תמיכה בגננת והבוקר יקיימו שם פגישה עם המפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך, בדרישה להשאירה בתפקידה. "אנחנו עם ההורים ועוד לפני, אנחנו עם הגננת. אני אישית חושבת שזה דבר הזוי ולא ראוי שבחברה יהיה הליך כזה, שאדם שיש לו מגבלה מסוימת מוקיעים אותו או מוציאים אותו מהעבודה - לא בגלל שאינו עובד טוב, אלא בשל מגבלה גופנית", אמרה שרה אבין, ראש עיריית רמת השרון בפועל. "האם כל הגננות יושבות עם הילדים על הרצפה? ממש לא, והאם זה אומר שהיא לא יכולה להמשיך לעבוד עם ילדים? זאת החלטה הזויה. עצם ההחלטה להוציא גננת באמצע שנת הלימודים זה משפיע עליה ועל הילדים".

את תגובתה של הגננת לא ניתן היה להשיג.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי עניינה של הגננת נדון בוועדה רפואית סטטוטורית הפועלת בלשכת הבריאות המחוזית. "המשרד מחויב לפעול בהתאם להנחיות הוועדה. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס למצבה הרפואי של הגננת".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully