וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשיקום לוד: צה"ל לא יעביר בסיסים לשטח העיר

24.2.2015 / 13:10

מעבר הבקו"ם בתל השומר, חלק מהקריה ובסיסים נוספים אמור היה לחזק מאוד את כלכלת העיר, אך בתום דיונים הוחלט להעביר את הבסיסים למחנה קיים. גורם המעורב במעבר: "צה"ל ויתר על מהלך ציוני"

הקריה בתל אביב, פברואר 2011. אורי לנץ
"אם הבסיסים היו עוברים - המהלך היה נותן זריקת עידוד אדירה לאוכלוסייה". בסיס הקריה בתל אביב/אורי לנץ

ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו וכן בכירים במערכת הביטחון, התגאו בשנת 2014 בתכנית להעברת חלק מבסיס הקריה שבתל אביב, תחנת גלי צה"ל, בסיס הקליטה והמיון בתל השומר ובסיסים נוספים לעיר לוד - במסגרת ניסיון לחזק את הפריפריה.

המהלך, לו שותפים משרד הביטחון וצה"ל, הסתמן כחיזוק דרמטי לעיר במסגרת ההתחייבות של ממשלת ישראל למגר את הפשיעה באזור ולעודד אוכלוסיות חזקות להגיע למקום. עם זאת, לוואלה חדשות נודע כי בתום כמה דיונים והתייעצויות בין משרד הביטחון וצה"ל, הוחלט בשבוע שעבר לבטל את התכנית להקמת הבסיס הרב-חילי בשל חילוקי דעות, ובמקום זאת להעביר את הבסיסים למחנה קיים באזור הסמוך לרמלה.

עוד בוואלה חדשות:
בזמן שהדרום בוער: הפוליטיקאים נוהרים לנגב ומבטיחים עתיד ורוד
במהלך בדיקה שגרתית: בת 18 מתה בבית החולים שיבא
הכוורת של מני נפתלי: חמישה עורכי דין ויועץ תקשורת

גורמי צבא שמצויים בתהליך קבלת ההחלטות שהובילו לביטול התכנית העברה ללוד, מסרו לוואלה חדשות כי מה שמנע את העברת הבסיסים היו התשתיות הישנות באזור, וצירי התנועה של כבישים ורכבות שלא היו צפויים לעמוד בעומס. כתוצאה מכך היה צריך צה"ל להשקיע סכומי עתק בהסעות ובהעברת ציוד לבסיס החדש.

"עצוב לשמוע שבגלל כסף ויתרו בצה"ל על מהלך ציוני שנועד לחזק אזור בעייתי מבחינה כלכלית וחברתית", אמר גורם המצוי בפרטי התהליך, שהוסיף: "אם אכן היו עוברים הבסיסים ללוד היה המהלך נותן זריקת עידוד אדירה לאוכלוסייה שמשוועת למנופי צמיחה".

דובר צה"ל: "השינוי במיקום - משיקולים מבצעיים"

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים, ומסרו בתגובה: "במסגרת הסכם שוה"ם (הסכם ראשון לשיווק ופינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ) המתגבש, עתיד לקום מחנה רב-חילי בסמוך לעיר רמלה. השיקולים שהביאו לשינוי בפריסה נבעו משינויים במבנה יחידות צה"ל, שנתמכו בשיקולים מבצעיים ותכנוניים אחרים, בהם נגישות תחבורתית, זמינות תשתיות קיימות, חיבור למחנה קיים, יכולת מימוש מהירה ועוד. משרד הביטחון וצה"ל עובדים בשיתוף פעולה עם רשויות הערים".

מעיריית לוד נמסר: "מצער מאוד שלמישהו אצה הדרך להוציא הודעה בלתי מבוססת לתקשורת שכן טרם נפלה החלטה סופית בעניין". ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, אמר כי הוא משוכנע ששר הביטחון יעשה את הכל כדי לחזק את העיר ויקבל את ההחלטה הנכונה להעביר את הבסיסים ללוד.

"בימים אלה בהם רשויות רבות באזור מרכז הארץ מנסות להיפטר מבסיסי צה"ל לטובת כרישי נדל"ן, העיר לוד מחבקת באהבה את צה"ל ומשוכנעת שמעבר הבסיסים ללוד הינו מהלך אסטרטגי ראשון במעלה החשוב לעתידה ולקידומה של העיר, אשר יתרום לטיפוח מרכזיותה של לוד ולביסוס מעמדה, להעלאת תדמיתה ולמשיכת אוכלוסייה חדשה וחזקה אליה.

"אין לי אלא להצטער על החלטה פזיזה להוציא ידיעה בלתי מבוססת לתקשורת. גם הנימוק לפיו הדבר נובע מהיעדר תשתית תחבורתית למחנה, תמוה, שכן רק בחודש האחרון אושר תכנונו וביצועו של כביש 200 בעלות של מיליוני שקלים, כביש מהיר שיחבר את בסיסי צה"ל המתוכננים לכביש 1 ולכביש 431", אמר רביבו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עוד באותו נושא

משה יעלון: "נתתי הנחיה להעביר את גלי צה"ל ללוד"

לכתבה המלאה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully