וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים שכירי חרב סינים במיאנמר השכנה?

הלחימה בין כוחות הממשלה למורדים המשתייכים למיעוט הקוקאנג הדובר סינית מחריפה, כשהצלב האדום טוען כי אנשיו הותקפו על ידי המורדים. במקביל, גנרל בכיר טוען כי שכירי חרב סינים השתתפו במתקפות האחרונות

חייל מצבא מיאנמר במחוז הסמוך לגבול סין, פברואר 2015. רויטרס
חייל מצבא מיאנמר בסיור במחוז הסמוך לגבול עם סין, החודש/רויטרס

הלחימה בין צבא מיאנמר לבין המורדים במדינה עולה שלב: רכב של הצלב האדום הבינלאומי הותקף היום (ראשון) על ידי "צבא הברית הדמוקרטי-לאומי" בסמוך לגבול עם סין. זאת, כחלק מההסלמה בקרבות בין הצבא לבין הבדלנים המשתייכים למיעוט הקוקאנג הדובר סינית. בתקרית השנייה מסוגה בשבוע האחרון נפצעו חמישה אנשים, בהם מתנדב של הצלב האדום. כמו כן, גנרל בכיר מאשים את בייג'ינג בשליחת שכירי חרב שמסייעים לבדלנים במערב המדינה.

החודש התחדשו הקרבות העזים בין הצדדים, כשהנשיא טהין סיין הכריז על מצב חירום ועל משטר צבאי במחוז קוקאנג, אחרי ש-70 בני אדם נהרגו בלחימה. אתמול הודיע הצבא כי 130 מורדים נהרגו בימים האחרונים. אלפי אזרחים נמלטו מבתיהם וחצו את הגבול לסין השכנה ולאזורים נוספים במדינה.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב: חשש ממשי לפיגועים במרכזי קניות במדינות המערב
א-סיסי: יש להקים כוח ערבי מאוחד למלחמה בדאעש
כך מנסה נשיא ונצואלה לחסל את האופוזיציה במדינה

פליטים בני הקוקאנג בדרכם ממיאנמר למחנה פליטים בסין בעקבות הלחימה באזור, פברואר 2015. רויטרס
פליטים בני הקוקאנג נמלטים מאזור הקרבות אל מחנה פליטים בסין, החודש/רויטרס

בייג'ינג חוששת מזרם פליטים גדול שיגיע לשטחה, אך, כאמור, גורם צבאי בכיר במיאנמר האשים אותה בתמיכה במורדים. "מהמידע שאספנו במהלך חקירתם של מורדים שעצרנו וכאלו שנכנעו, זה הגיוני להניח שיש שכירי חרב סינים בקרב קבוצת המורדים בקוקאנג שאחראית להתקפות האחרונות", טען גנרל מיה טון או.

העימות המתחדש מהווה מכה לממשלה החצי-אזרחית של מיאנמר, שעלתה לשלטון ב-2011 אחרי 49 שנים של שלטון צבאי. הממשלה מנסה לסיים את הסכסוכים הרבים שיש לה עם ארגוני המורדים השונים, שהתחילו בהתקוממות מזוינת מאז קיבלה המדינה את עצמאותה מבריטניה בשנת 1948.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully