וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

23 שנים

מנחם בגין. לשכת העיתונות הממשלתית
מנחם בגין/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה השישי של מדינת ישראל, מנחם בגין, במלאות 23 שנים לפטירתו. מנחם בגין נולד בשנת 1913 באימפריה הרוסית ונפטר בשנת 1992. טקס האזכרה יתקיים בשעה 15:00 ליד קברם של עולי הגרדום בהר הזיתים שם בחרו מנחם בגין ורעייתו עליזה להיטמן. בטקס ינכחו וישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. בגין היה מפקד האצ"ל, חתם על הסכם השלום בין ישראל ומצרים לאחר עליית הליכוד לשלטון ב"מהפך" של 1977 וזכה בפרס נובל לשלום.

שוברים גלים

נמל תל אביב. שי אוקנין
נמל תל אביב/שי אוקנין

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 77 שנים, בשנת 1938 נפתח באופן רשמי נמל תל אביב, הנמל העברי הראשון בעיר העברית הראשונה. את הנמל הוחלט לתכנן ולבנות לאחר המרד הערבי הגדול באפריל 1936 שבמסגרתו הוכרזה שביתה בנמל יפו, וענף הפרדסנות שהתבסס בעיקר על ייצוא סחורתו עמד בפני סכנה לעתידו. בנובמבר 1965 הופסקה פעילותו של נמל תל אביב בעקבות פתיחתו של נמל אשדוד והיום אזור המעגן של הנמל משמש מתחם בילויים שבו פועלים יותר מ-60 בתי עסק מתחומים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תנ"ך להמונים

תנ"ך גוטנברג. DAB, AP
תנ"ך גוטנברג/AP, DAB

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 560 שנים, בשנת 1455 החלה ההדפסה הראשונה של מהדורת התנ"ך במכונת דפוס. מהדורת התנ"ך הודפסה על ידי יוהאן גוטנברג, הנחשב לאבי המצאת הדפוס בעיר מיינץ שבגרמניה והיא מסמלת את תחילתה של מהפכת הדפוס שאפשרה תפוצה רחבה של ספרים ומאמרים. לפני המצאת הדפוס, הזמן הממוצע לכתיבת ספר תנ"ך היה כשלוש שנים ולאחר המצאתו של גוטנברג הודפסו כ-180 ספרים בתקופה של שלוש שנים. העותק הראשון של התנ"ך המודפס כולל שני כרכים בעלי 1,282 עמודים והוא מוצג עד היום במוזיאון גוטנברג בעיר מיינץ.

אורה כפולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 116 שנים נולד הסופר אריך קסטנר. אמיל אריך קסטנר נודע בעיקר בזכות כתיבתו לילדים כאשר בין ספריו המפורסמים ניתן למצוא את "אמיל והבלשים", "אורה הכפולה", "שלושים וחמישה במאי" ו"פצפונת ואנטון". ספריו של קסטנר לילדים הינם ראליסטיים ועוסקים בהרפתקאות שגיבוריהן הם ילדים. ספריו מדגישים את ערכי השוויון, החברות והעזרה ההדדית וכך ביטא קסטנר בספריו את דעותיו הסוציאליסטיות. בתרגום לעברית של הספר "אורה הכפולה" שונו הפרקים שמתרחשים במינכן לעיר ציריך, ככל הנראה מתוך סלידה של המתרגם לעיר בה התחיל היטלר את הקריירה שלו.

סיום המחזור

שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול יוסי בניון שחקן מכבי חיפה/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהערב תארח הפועל תל אביב את מכבי חיפה, במשחק שינעל את המחזור ה-23 בליגת העל בכדורגל. אם בעבר זה היה מפגש הצמרת הגדול של הכדורגל הישראלי, הרי שהפעם המפגש קריטי לשתי הקבוצות מסיבות אחרות. הירוקים מחיפה מחפשים ניצחון כדי להתקרב לפלייאוף העליון, האדומים חושבים גם הם על התברגות בששת המקומות הראשונים, אבל מבחינתם שלוש הנקודות חשובות ביותר על מנת להתרחק מהתחתית הבוערת. בכל מקרה, ניצחון יעניק אוויר למאמנים אלי כהן ומרקו בלבול, שלושה שבועות לפני סיום העונה הרגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully