וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי: יש להקים כוח ערבי מאוחד למלחמה בדאעש

נשיא מצרים התייחס לטרור הגואה באזור ולהוצאה להורג של 21 מאזרחי המדינה בידי "המדינה האיסלאמית" בלוב. הוא הוסיף כי ירדן ואיחוד האמירויות הציעו לשלוח כוחות בתגובה לפעולות דאעש

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי משקיף על הגבול עם לוב, 18 בפברואר 2015. רויטרס
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי משקיף על הגבול עם לוב, בשבוע שעבר/רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצהיר היום (ראשון) כי יש צורך הולך וגובר בהקמת כוח ערבי משותף לנוכח האיום הגובר מצד ארגוני הטרור באזור, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לאחרונה פרסם הארגון הקיצוני סרטון שתיעד את הוצאתם להורג של 21 אזרחים מצרים, במקביל למלחמה המתמשכת של קהיר בארגוני הטרור בחצי האי סיני.

א-סיסי, שאמר את הדברים בנאום ששודר בטלוויזיה, הבהיר כי למצרים אין כוונה לפלוש למדינות אחרות או לתקוף אותן, אך הצהיר כי צבא מצרים יגן על המדינה ועל האזור "אם יידרש לכך ובשיתוף פעולה עם אחינו הערבים". זאת, על רקע התקיפה בלוב שבוצעה בעקבות רצח האזרחים בידי דאעש. "פגענו ב-13 מטרות שלגביהן היה לנו מידע מדויק", הסביר נשיא מצרים, שהוסיף כי ירדן ואיחוד האמירויות הציעו לשלוח כוחות למצרים בתגובה למעשי "המדינה האיסלאמית".

פרט לחמושי דאעש שנמצאים מעבר לגבול, א-סיסי מתמודד גם עם ארגוני טרור בסיני, בהם קבוצה שנשבעה לאחרונה אמונים ל"מדינה האיסלאמית". בחודש שעבר קיבלה הקבוצה אחריות לשורת פיגועים באזור, שבמהלכם נהרגו יותר מ-30 מאנשי כוחות הביטחון. "הצבא והמשטרה משקיעים מאמצים גדולים על מנת להחזיר את השליטה המוחלטת בסיני", אמר הנשיא.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב: חשש ממשי לפיגועים במרכזי קניות במדינות המערב
כמו הטייס הירדני: דאעש הוביל אסירים כורדים בכלובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully