וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשש ממשי לפיגועים במרכזי קניות במדינות המערב

22.2.2015 / 20:41

ראש המשרד לביטחון המולדת אמר כי הוא מתייחס ברצינות לסרטון החדש של ארגון הטרור הסומלי א-שבאב, שבו איים לתקוף קניונים ואתרים מרכזיים ברחבי העולם. "אני מודאג מאוד מהאיום הפוטנציאלי של מפגעים בודדים בארצות הברית"

קונים חולפים ברחוב אוקספורד שבלונדון, 22 בפברואר 2015. רויטרס
אנשים חולפים על פני רחוב אוקספורד, לונדון/רויטרס

ראש המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית, ג'ה ג'ונסון, הודיע היום (ראשון) כי הוא מתייחס ברצינות לאיומים של ארגון הטרור הסומלי א-שבאב, שהצהיר כי יבצע פיגועים באתרי קניות גדולים במערב. בין היתר, איים הארגון הקיצוני לתקוף את "קניון אמריקה" במינסוטה, את "קניון אדמונטון מערב" בקנדה, את רחוב אוקספורד בלונדון ומקומות בפריז. בעקבות זאת, "קניון אמריקה" ו"קניון אדמונטון מערב" פרסמו הצהרות שלפיהן הם הגבירו את אמצעי הביטחון שהם נוקטים.

"ההצהרה האחרונה מא-שבאב משקפת את השלב החדש במלחמה העולמית בטרור", הסביר ג'ונסון בריאיון לרשת CNN. "כיום ארגונים כמו א-שבאב ודאעש קוראים בפומבי לאנשים בודדים לבצע התקפות במולדתם". על האיומים על קניון אמריקה, אחד ממתחמי הקניות הגדולים ביותר בעולם, אמר ג'ונסון: "בכל זמן שארגון טרור קורא למתקפה במקום מסוים, אנחנו חייבים לקחת את זה ברצינות". הוא ייעץ לאנשים המגיעים לקניון להיות זהירים במיוחד.

עוד ידיעות מהעולם
כמו הטייס הירדני: דאעש הוביל אסירים כורדים בכלובים
כך מנסה נשיא ונצואלה לחסל את האופוזיציה במדינה

מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
כוחות הביטחון של קניה לפני הפריצה לקניון ווסט גייט, 2013/רויטרס

במדינת מינסוטה יש אוכלוסייה לא קטנה של סומלים ורשויות אכיפת החוק האמריקניות מודאגות מהאפשרות של הקצנה דתית בקרב הקהילה. תושב המדינה הואשם בשבוע שעבר בתמיכה בארגון "המדינה האיסלאמית" ובאי-אמירת אמת לחוקרים פדרליים. "אני מודאג מאוד מהאיום הפוטנציאלי של מפגעים בודדים כאן בארצות הברית. ראינו את זה באירופה. ראינו את זה בקנדה", הסביר ג'ונסון.

א-שבאב קיבלו בעבר אחריות על המתקפה מ-2013 בקניון ווסטגייט בניירובי, בירת קניה. בפיגוע, שבו חטפו לוחמי הארגון גם בני ערובה, נהרגו 67 בני אדם. אחרי הפיגוע התגבר החשש במערב מכך שמרכזי הקניות חשופים למתקפות מצדם של ארגוני טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully