וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד הפיגוע: המחבל דוקר, המאבטח מסתער

23.2.2015 / 0:05

מצלמות אבטחה בכיכר צה"ל שבירושלים קלטו את הרגעים שבהם פלסטיני בן 18 דקר צעיר חרדי. בתיעוד ניתן לראות את הפצוע מתעמת עם המחבל ואת מאבטחו של ראש העירייה שולף אקדח לעברו. הפצוע: "הכיתי אותו עם שקית התפילין, אלוהים שמר עליי"

אגף חירום וביטחון עיריית ירושלים.

מצלמת אבטחה שמוצבת בכיכר צה"ל שבירושלים קלטה את הפיגוע שאירע אמש (ראשון), שבו דקר פלסטיני בן 18 צעיר חרדי ופצע אותו קל-בינוני. בתיעוד ניתן לראות את הפצוע מתעמת עם המחבל ואת מאבטחו של ראש העירייה, ניר ברקת, שולף אקדח לעברו. הפצוע, אברהם גולדשמידט - תלמיד ישיבה מביתר עילית בן 27, נשוי ואב לארבעה, סיפר שהתגונן באמצעות נרתיק התפילין שאחז בידיו.

ברקת, שעבר במקרה במכונית עם צוותו בזירת האירוע, הסמוכה לבניין עיריית ירושלים, סיפר על שאירע: "כשהייתי בדרך למשרד בכיכר צה"ל, הצוות שלי ראה המולה. הבנו שקורה משהו, ושמישהו נדקר. יצאתי מהרכב עם המאבטח, וראינו מחבל עומד עם סכין. המאבטח שלף את הנשק, ודרך אותו לעבר המחבל. החשוד זרק את הסכין ויחד עם המאבטח הכרענו אותו ונטרלנו אותו". עוד אמר: "ברור שאם המחבל היה ממשיך לדקור הוא לא היה חי כרגע, אבל בגלל שהוא זרק את הסכין השתלטנו עליו (בלי לירות) ואני מקווה שהוא ייענש בהתאם".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
תקרית השוקולד במטוס: "לא היו מעזים לדבר כך לדייל זר"
מנהיגה הרוחני של ש"ס: "'התקווה' זה שיר מטומטם"
ילדה בת 8 נפצעה בינוני בהתנגשות מזחלות באתר החרמון

פיגוע בדקירה בכיכר צה"ל בירושלים. סוכנות תצפית,  הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצוע לבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית, הלל מאיר

המאבטח, אסף נעמני, שמנע את המשך מסע הדקירות שחזר את האירוע. "עצרנו את האוטו וקפצנו החוצה. זיהיתי מחבל עם סכין ביד מנסה לעבור לצד השני. איימתי עליו שיזרוק את הסכין. הוא קפא במקום, לאחר מכן הוא זרק את הסכין. משם, אני וראש העיר קפצנו עליו והכנענו אותו על הרצפה. בעולם שלנו אין דבר כזה היסוס, יש כן או לא". בתשובה לשאלה מדוע לא ירה השיב: "זיהיתי אמצעי, לא כוונה, ולכן החלטתי לא לירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, בעיגול, בזמן שהוא דוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולדשמידט, שמאושפז בחדר הטראומה, היה מספיק נועז כדי להזהיר את הסובבים מפני המחבל, אחרי שנדקר על ידו.

"הוא בא מאחוריי. הרגשתי מכה חזקה בבטן, וראיתי ערבי בן 17 עם סכין ביד. צעקתי לכולם 'דקירה' כדי שכולם יתרחקו. הוא בא לדקור אותי עוד פעם. נתתי לו מכה עם השקית של התפילין, והוא הלך אחורה - אבל אז הוא בא שוב. רצתי למעבר החצייה וצעקתי שזו דקירה ושמי שיש לו נשק שינטרל אותו".

אז נכנסו לתמונה ראש העירייה והמאבטח החמוש. "ברקת והמאבטח האישי שלו היו שם תודה לאל, ומפה אני מוסר להם תודה. הם גילו תושיה יוצאת דופן כי למחבל הייתה עדיין הסכין ביד". רק אחרי שהמפגע נוטרל, גולדשמידט שם לב שהוא מלא בדם. "בדיוק סיימתי ללמוד תורה ובאתי מהתפילה, וזה כנראה מה שעזר. אלוהים שומר, וישמור תמיד".

זירת האירוע

המחבל, שוהה בלתי חוקי מהשטחים, הועבר לחקירת כוחות הביטחון. פרמדיק מד"א, מורד סלמאן, שטיפל בפצוע, סיפר: "כשהגענו ראינו צעיר מוטל על המדרכה בכיכר סמוך לפסי הרכבת לא רחוק מבניין העירייה עם פצע דקירה מדמם בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהרגיש לפתע שדקרו אותו. הוא הוסיף שכשהדוקר ניסה לדקור אותו שוב הוא נאבק עמו ובעזרת חפץ שהיה בידו, הוא מנע פציעות נוספות". לדברי סלמאן, הצוות העניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת הדימום ומתן נוזלים. "פינינו אותו במהירות לבית חולים שערי צדק בהכרה מלאה ובמצב יציב".

רגעי ההשתלטות על המחבל בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
הכנעת המחבל/מערכת וואלה! NEWS

ד"ר עופר מרין מנהל חדר הטראומה וסגן מנהל בית החולים שערי צדק הוסיף כי הפצוע סובל מדקירה אחת בבטנו וכי הוא במצב קל-בינוני. "הוא עבר בדיקות ראשוניות ובהמשך יעבור בדיקות הדמייה. לאחר מכן, נוכל להעריך את היקף הפגיעה". לדבריו, הפצוע שעמד ברמזור וחיכה לחצות את הכביש, זוכר היטב את האירוע, וראה את המחבל שניסה לדקור אותו שוב ושוב. "נראה שעם הרבה מזל זה הסתיים בלי הרבה נזק".

בעקבות הפיגוע אמר שר הביטחון משה יעלון כי פיגועי המפגע הבודד הם "נדבך נוסף בניסיונות הפלסטיניים לשבש את חיינו, ואנו נילחם בהם ביד ברזל ובקור רוח כפי שעשינו עד כה".

(עדכון ראשון: 19:01)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדשמידט בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך
ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, והמאבטח שניטרלו את המחבל. פברואר 2015. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
ברקת והמאבטח שלו/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן
ניר ברקת - פיגוע דקירה בכיכר צה"ל, פברואר 2015. סוכנות תצפית הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית הלל מאיר
פיגוע דקירה בכיכר צה"ל, פברואר 2015. סוכנות תצפית, הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
הטיפול הראשוני בפצוע/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully