וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קצינה עשויה להתמנות למזכירה הצבאית בבית הנשיא

22.2.2015 / 16:32

המזכיר הצבאי הנוכחי, תא"ל חסון חסון, יסיים את תפקידו לאחר כשבע שנות כהונה. ארבעה קצינים מועמדים להחליפו, כשאחת מהם היא אל"מ רונית לב מאגף כוח אדם, שעשויה לקבוע תקדים אם אכן תזכה במינוי

תת אלוף חסון חסון. Flickr - Israel Defense Forces, אתר רשמי
מכהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות. תא"ל חסון חסון, המזכיר הצבאי היוצא/אתר רשמי, Flickr - Israel Defense Forces

משטרת ישראל לא לבד: לאחר העלתה בדרגה של תת-ניצב גילה גזיאל היום (ראשון) לדרגת ניצב, גם בבית הנשיא שוקלים להציב אישה בתפקיד מפתח. בבית הנשיא יידרשו בקרוב להחליט מי יתמנה לתפקיד המזכיר הצבאי ויחליף את תת-אלוף (תא"ל) חסון חסון אשר מסיים את תפקידו לאחר כשבע שנות כהונה, כשאחת האפשרויות היא קצינה.

לתפקיד מועמדים ארבעה קצינים בדרגת אלוף-משנה (אל"מ): אל"מ ראיד מנצור, סגן ראש המנהל הארחים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, אל"מ א' מאגף המודיעין, אל"מ הוד בצר, עוזרו האישי של הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף בני גנץ ואל"מ רונית לב מאגף כוח אדם.

עוד בוואלה חדשות:
דנינו: יש מקום לבדיקה בעניין מעון ראש הממשלה
180 אלף חביות נפץ מעבר לפינה
הפיגוע בהר דב: אמ"ן התריע, פיקוד הצפון לא הצליח לסכל

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את וועידת הנשיאים של כלל הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
תפקיד המזכיר הצבאי כולל, בין היתר, תיאום בין בית הנשיא לצמרת צה"ל ויחידותיו/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אל"מ רונית לב נחשבת לקצינה מוערכת בצה"ל, אשר מילאה תפקידים מגוונים ובהם תפקיד מזכירת הפיקוד העליון של צה"ל והמפקדת הראשונה של מופ"ת, יחידת משאבי האנוש של אגף כוח אדם בצה"ל. במידה שאל"מ לב תיבחר, הדבר יהווה פריצת דרך עבור הקצינות בצה"ל, משום שעד כה איישו את התפקיד רק קצינים גברים.

תפקיד המזכיר הצבאי כולל בעיקר תיאום בין בית הנשיא לצמרת צה"ל ויחידותיו וכן העברת מידע חיוני ורגיש לנשיא המדינה באופן שוטף בעת אירועים מורכבים כמו מבצעים ומלחמות. בשבע השנים האחרונות מילא אותו תא"ל חסון חסון אשר שירת תחת נשיא המדינה שמעון פרס, וכעת תחת הנשיא ראובן ריבלין. חסון החל את שירותו הצבאי בחטיבת גולני, מילא שורה של תפקידים באגף המודיעין וקיבל צל"ש אלוף על פועלו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אם אכן תוצב אל"מ לב בתפקיד, הדבר יהווה המשך למינויה של תנ"צ גזיאל מהבוקר, שקודמה בתפקידה במקביל להעלאה לדרגת ניצב. מדובר באישה החמישית בתולדות הארגון שתכהן בדרגת ניצב. גזיאל, כיום סגנית ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, מונתה לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש במקומו של ניצב ירון בארי, שימונה לראש אגף התנועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק מתהליכי איוש סדורים, תפקיד המזכיר הצבאי של נשיא המדינה הופץ כמרכז. המועמדים שהגישו מועמדות ונמצאו מתאימים אושרו על ידי הרמטכ"ל והועברו להמשך התהליך".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully