וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מיומיים: תושבי עין גדי כבר לא נצורים

22.2.2015 / 9:10

לאחר יותר מ-48 שעות שבהן הדרכים לקיבוץ היו חסומות, נפתח כביש 90 לכיוון עין בוקק והעניק לתושבים גישה לאספקת מזון וציוד - דבר שנאלצו להסתדר בלעדיו בימים האחרונים. "סדר היום חוזר לקדמותו"

צילום: רז רפאל, יוחאי רוס, אלחנדרו אפלבאום; עריכה: יאיר דניאל
חיפושים אחר המטייל שי יעקב נועם שעקבותיו נעלמו בעין גדי. דוברות המחוז הדרומי, חטיבת דובר המשטרה
השיטפונות באזור הקיבוץ, בשבוע שעבר/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המחוז הדרומי

יותר מ-48 שעות עברו מאז נחסמו כל הדרכים לתוך קיבוץ עין גדי בעקבות מזג האוויר הסוער והשיטפונות העזים בנחלי מדבר יהודה, פעולה שהפכה את חברי הקיבוץ לנצורים בבתיהם. הבוקר (ראשון) נפתח לתנועה כביש מספר 90 מאזור הקיבוץ לכיוון עין בוקק ובכך, העניק לתושבים גישה לאספקת מזון וציוד - דבר שנאלצו להסתדר בלעדיו ביומיים האחרונים.

אנדרי בוסקילה, חבר הקיבוץ, אמר: "אני מאוד שמח שסדר היום חוזר לקדמותו". לדבריו, הציר יכול היה להיפתח כבר אתמול אולם לא היו ידיים עוברות כדי לעשות זאת. "הייתי שמח יותר אם הכביש צפונה היה נפתח כבר אתמול בערב, מכיוון שלדעתי הדבר היה אפשרי מבחינת מזג האוויר, רק כנראה לא היו מפעילי כלים כבדים, וחבל. עין גדי היא על ציר ראשי אבל כנראה עדיין פריפריה".

השיטפונות ונזקי מזג האוויר הביאו לשיבושים קשים בדרך לקיבוץ, ולכן הציבור עדיין מתבקש להימנע מלהגיע לאזור. כמו כן, פתיחת הציר המוביל לקיבוץ לא מעידה על חזרה מוחלטת לשגרה, ובמועצה האזורית תמר, שהקיבוץ הוא חלק ממנה, לא יתקיימו לימודים היום, כמו גם בימים האחרונים. כביש מספר 90 לכיוון צפון-ירושלים, ומעקף הבולענים, עדיין סגורים לתנועה.

עוד בנושא:
הסערה במספרים: שליש מכמות המשקעים השנתית בבאר שבע
אחרי הסערה: כל הכבישים בצפון נפתחו לתנועה
"דמעות בעיניים": עולים קיבלו סיוע משכניהם כדי לעבור את הסערה

שמיים אפורים מעל ים המלח כפי שנצפה מעין גדי. פברואר 2015. ויקה לסטוצ'קין, תמונות גולשים
ים המלח, במהלך הפוגה קטנה מהמשקעים/תמונות גולשים, ויקה לסטוצ'קין

תושבי הקיבוץ סיפרו בעת המצור כי תיירים רבים שהגיעו בימים האחרונים להתארח בבית המלון בעין גדי נאלצו להישאר בו ולא יכלו לצאת ממנו. חברת הקיבוץ, מירב איילוןאמרה: "תושבי עין גדי רגילים למצב הזה. הפעם אפילו החשמל לא הפסיק, מה שהפך את הסופה להרבה יותר משמחת". הקיבוץ היה מנותק מהסביבה כמה פעמים בשנים האחרונות במהלך שיטפונות דומים, אולם בניגוד לפעמים קודמות, החשמל פעל הפעם כשורה.

עם סיום הסערה שתקפה את אזורנו בימים האחרונים, היום תחול התחממות ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית, אם כי עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. ביום שני יהיה מעונן ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות, ובהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות ערות. בשלישי וברביעי יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי בעיקר בצפון, רוחות חזקות ינשבו בהרים ובצפון הארץ, והטמפרטורות יירדו במעט.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בצפת מ-5 מעלות בשעות הערב ועד מעלה אחת בלילה, בדרום הגולן 8-0, בטבריה 15-5, בבית שאן 14-1, בחיפה 12-6, בעפולה 13-0, בתל אביב 14-6, באשדוד 15-7, בירושלים 6-1, בבאר שבע 11-2, במצפה רמון 7-1 ובאילת 16 מעלות ביום עד 7 מעלות בלילה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully