וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו ש"מצפצף על הנהלים"

20.2.2015 / 15:44

החסינות שקיבל מני נפתלי ודוח המבקר על העסקת החשמלאי עלולים לסבך במיוחד את עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה. סיידוף הוא מקורב ותיק של משפחת נתניהו, ש"ידע לעגל פינות כשנתבקש", כפי שטוען נפתלי. וזו לא הפעם הראשונה שהוא סופג את האש

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(צפו: מסיבת העיתונאים של מני נפתלי, השבוע)

עדותו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, בפני חוקרי להב 433 שופכת אמנם אור על התנהלותם של ראש הממשלה ושל רעייתו, אך לא רק. דמות נוספת שעומדת במוקד ההתרחשות, שנראה כי היא מסובכת אף יותר מבני הזוג נתניהו, הוא עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, מקורבם של השניים שהולך עמם שנים ארוכות. בתצהיר שהגיש בתביעתו לבית הדין לעבודה בירושלים טען נפתלי כי סיידוף ידע, "לסייע ולעגל פינות כשנתבקש לעשות זאת", ואף הורה, לטענתו, להוציא חשבוניות פיקטיביות. כמו כן, לידי וואלה חדשות הגיע תמליל של אחת השיחות של נפתלי עם סיידוף, שבו הוא מסביר לכאורה לנפתלי איך ניתן לעקוף בעורמה את הנהלים המקובלים. גם בחקירתו אתמול, העביר נפתלי חומרים על סיידוף.

בתצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה, מציין נפתלי כי "זכור לי מקרה כאשר התשלומים למלון 'ליאונרדו' הגיעו לסכומים של יותר ממאה אלף שקל והייתי צריך אישור על מסגרת תקציב חדשה מהחשב הכללי. כדרכה, דרשה גב' נתניהו לקבל באופן מידי את שירותיו של השף קדוש, ומר סיידוף מצא לכך פתרון על ידי מתן הוראה לעבוד באופן זמני מול מלון 'ליאונרדו' ללא מסגרת תקציבית מאושרת". לטענתו של נפתלי, "עזרא סיידוף היה אף מי שהורה לי להוציא חשבוניות לאירועים ממלכתיים עם מספר משתתפים פיקטיבי כדי להגדיל את סכומי התשלום ולשלם למלצרים במקום אורחים". אם אכן יוכיח נפתלי את הדברים - הרי שמדובר בטענות שמעלות חשד ממשי לפלילים נגד סיידוף בגין רישום כוזב וזיוף, בין היתר.

עוד בנושא:
עדות מני נפתלי: הקלטות, מסמכים ומידע על פרשת "מתנות" חדשה
בעקבות הדוח: בפרקליטות יכריעו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו
אב הבית לשעבר של נתניהו: "אני ממש-ממש פגוע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
יש מי שמסובך יותר מהם. ראש הממשלה ורעייתו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

גם "פרשת החשמלאי", שלפי שעה נדמית כפרשה החמורה ביותר מבין אלו שהוזכרו בדוח מבקר המדינה שפורסם השבוע, לא בטוח שתגיע עד לנתניהו עצמו, אולם היא מסבכת מאוד את סיידוף, וייתכן שגם את אשת ראש הממשלה. מי שפנה לוועדת השלושה - הגוף שמאשר את הוצאות מעונות ראש הממשלה, הכפוף לראש הממשלה עצמו - וביקש חשמלאי פרטי, נוסף על עובדי מעון ראש הממשלה, היה סיידוף, שהתעקש על הנושא עד שקיבל לבסוף את המימון. לא ברורה עד הסוף מעורבותו בהליך המכרז, שבו נבחר לבסוף בדרך עקומה חבר מרכז הליכוד לשעבר אבי פחימה, אותו חשמלאי שוועדת השלושה אסרה את ההתקשרות עמו. פרקליטיו של נתניהו יוכלו לטעון כי ראש הממשלה עצמו כלל לא היה מעורב בהליך. זאת, לאור העובדה שהמבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, טוען בדוח כי מי שהזמין את החשמלאי בפועל היו שרה נתניהו או מזכירותיה באופן ישיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמליל השיחה שבידי וואלה חדשות, שהתקיימה אחרי שנפתלי הודיע על עזיבתו ועל כוונתו להגיש תביעה נגד בני הזוג נתניהו ונגד המעון, נשמע סיידוף מסביר לנפתלי כיצד יעקפו את הנהלים על מנת לתת לו תקן, בניגוד לדברי היועצת המשפטית. כמו כן, נשמע שם סיידוף מבהיר לנפתלי כי הוא "עובד טוב", וזאת בניגוד לטענות שהשמיע נגדו השבוע בליכוד.

נפתלי: יש לך עובד במשרד שיכול להגיש יותר טוב ממני היום?

סיידוף: בוא לא ניתן ציונים. עזוב, אתה עובד טוב.

נפתלי: שזרק את המשפחה שלו שנה ועשרה חודשים. זה כמו להיות בכלא שנה ועשרה חודשים (...) למה לא אמרת לי שאני לא אקבל (תקן קבוע - ג"ג)?

סיידוף: מני, תקשיב.

נפתלי: חיכית שאני אברח, לא?

סיידוף: תסתכל לי בעיניים כשאתה מדבר איתי.

נפתלי: נו.

סיידוף: אני בנאדם מאוד ישר. אני מצפצף לפעמים על הנהלים של...

נפתלי: אני יודע.

סיידוף: נציבות שירות המדינה.

נפתלי: בסדר.

סיידוף: עשיתי לך הכול. הלכתי אליה (היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה – ג"ג), אז היא אומרת לי 'אני לא יכולה וזה'. אחר כך אמרתי לך דבר שאסור לי להגיד. אמרתי לך תשמע, עזוב.

נפתלי: אמרת ש...

סיידוף: ירד המכרז הפנימי, נוותר. אחר כך יהיה מכרז חיצוני, אתה באופן אוטומטי...

נפתלי: נכון.

סיידוף: בגלל שאתה עובד בבית.

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
"סיידוף ידע לסייע ולעגל פינות". מני נפתלי בדרכו למשרדי להב 433 בלוד/ניב אהרונסון

גם בעבר נקשר שמו של סיידוף בסיפורים מפוקפקים, שבהם היו מעורבים בני הזוג נתניהו, אך הוא מצא עצמו לבסוף מסובך בהם יותר מהם. בשנת 2000 הוא הואשם בבקשת ובלקיחת שוחד בסך 30 אלף שקל מקבלן ההובלות אבנר עמדי, במסגרת מה שמכונה "פרשת המתנות". נתניהו ורעייתו נחקרו, אולם הוחלט שלא להעמידם לדין. סיידוף אף הואשם בעבר בבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה כי הפיץ את התמונות הבלתי הולמות שמצא במכשיר הטלפון הנייד של נתן אשל, אשר צילם במשך תקופה ארוכה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד עובדות במשרד ראש הממשלה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully