וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שמר הניצול מהפיגוע בבורגס בכיס בזמן שעמד בחופה?

19.2.2015 / 7:30

דניאל פחימה בן ה-27 התחתן אמש, שנתיים וחצי לאחר שנפצע בפיגוע הקשה בבולגריה. באירוע השתתפו גם הורי ההרוגים: "זאת השמחה הראשונה שאנחנו משתתפים בה מאז הפיגוע. מאור היה רוצה שנחגוג עם חברו את היום המאושר בחייו"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

"לא האמנתי שאגיע ליום הזה, אבל מעולם לא איבדתי תקווה" – במילים הללו ניסתה אמש (רביעי) עליזה פחימה, אמו של דניאל בן ה-27, לתאר את הרגשות המעורבים שליוו אותה בחתונת בנה שנפצע באורח אנוש לפני כשנתיים וחצי בבורגס, בולגריה. "זאת שמחה מהולה בעצב כי יש את המשפחות האבלות של חברי הילדות של דניאל שחסרים פה היום", הוסיפה בזמן שהיא מקבלת את פני האורחים. "אבל היום אנחנו שמים את הדברים האלה בצד, כי גם ככה ההתמודדות של דניאל עם האובדן שלהם היא קשה מאוד".

שישה ישראלים נהרגו בפיגוע שאירע ב-19 ביולי בשנת 2012, כשמטען חבלה שהוטמן בתא מטען של אוטובוס התפוצץ. בין ההרוגים היו גם אליאור פרייס ומאור הרוש, חברי ילדות של דניאל. במשך חודשיים הוא נלחם על חייו עד שהתעורר והכיר את דנה לוי שהפכה אמש לאשתו.

חתונתו של דניאל פחימה, שנפצע בפיגוע בבורגס. ערן גילווארג
דניאל פחימה ודנה לוי בחתונה, אמש/ערן גילווארג

בזמן שאמו קיבלה את פני האורחים ישב דניאל עם בחירת ליבו בחדר סמוך לאולם השמחות "נוביה" שבקריית אתא וקיווה שהוריהם של החברים שאיבד יגיעו להשתתף בערב המאושר בחייו. כשנכנסה לחדר רותי, אמו של מאור, דניאל קיבל אותה בהתרגשות והוציא מהכיס תמונות של שני חבריו.

"כשנכנסתי לחדר, דניאל הוציא תמונות של מאור ואליאור ואמר לי: 'הם איתי כל הזמן והם הולכים איתי לכל מקום אליו אני הולך'", סיפרה רותי בהתרגשות. "במשך שבועיים אני ועדנה פרייס (אמו של אליאור, ע"ח) התלבטנו אם לבוא לחתונה. זאת השמחה הראשונה שאנחנו משתתפים בה מאז הפיגוע שבו מאור נהרג".

"היה לי קשה מאוד להגיע לפה, אבל אין מה לעשות, זה התפקיד שמאור השאיר לי בצוואה שלו. זאת שליחות. הוא שלח אותי לכאן. אין מה לעשות, הוא ומאור היו חברים כל כך טובים, אין מצב שלא הייתי מגיעה לפה", הוסיפה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"זה מה שמאור היה רוצה"

"דניאל הגיע אלינו ואמר לנו שאנחנו ההורים השניים שלו", אמר קובי פרייס, אביו של אליאור, שהגיע גם כן לחתונה. "אמרתי לעדנה אשתי: 'אין מצב שאנחנו לא הולכים לחתונה שלו'".

כשדניאל ודנה צעדו לחופה, ניסו רותי וקובי לכבוש את הכאב שהיה מהול בשמחה. "מצד אחד אני שמחה בשבילו, היום דניאל הוא כמו הבן שלי. זה הגורל, אין מה לעשות. זה הגורל", הוסיפה רותי. "דניאל לא אשם בכלום, היינו חייבים לבוא לפה ולכבד אותו. אנחנו ממשיכים בדרכו של מאור. זה מה שהוא היה רוצה, לראות אותנו פה, חוגגים עם חברו הטוב את היום המאושר בחייו".

חתונתו של דניאל פחימה, שנפצע בפיגוע בבורגס. ערן גילווארג
"הוא כמו הבן שלי". דניאל ודנה/ערן גילווארג

לחתונה הגיעו גם כמה חברי ילדות אחרים, עימם בילו שלושת קורבנות הפיגוע יום יום מאז שהיו ילדים. אחרי שחיבקו את חברם דניאל ואת הוריו, הם ניגשו לחבק גם את בני משפחותיהם של מאור ואליאור. "אין ספק, זה קשה מאוד. זה אירוע שגורם לסערת רגשות שגורמת למערבולת של עצב מהול בשמחה", אמר אבי נוריאלוב, אחד מהחברים. "אבל אין מה לעשות, זה חלק ממה שנשאר".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully