וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון עם אביו של אייל גולן: רק שנתיים בכלא

16.2.2015 / 15:07

במסגרת ההסדר נמחקו כמה מהעבירות שיוחסו לדני ביטון. נוסף על המאסר, הוא ישלם פיצויים בסך כולל של 150 אלף שקל לנפגעות. כתב האישום מפרט דרך פעולה שיטתית תוך ניצול מצבן הכלכלי והחברתי של הנערות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דני ביטון בבית המשפט, ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (שני) כתב אישום נגד דני ביטון, אביו של הזמר אייל גולן, בפרשת הניצול המיני של נערות. הוא מואשם במסגרת עסקת טיעון בשורת סעיפים, בהם הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. כחלק מההסדר, ביטון יודה בביצוע העבירות וירצה עונש של שנתיים מאסר בפועל. נוסף על כך, נקבע כי ישלם לכל אחת משלוש הנפגעות 50 אלף שקלים פיצויים.

במסגרת הסדר הטיעון עם ביטון, בן 65 מאור עקיבא, נמחקו עבירות של שימוש בסמים וכמה עבירות מין. כתב האישום מייחס לו עבירות של הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות, הבאת אדם לידי מעשה זנות, ניצול קטינים לזנות, דין לקוחו של קטין, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

העונש שנקבע לביטון, שנתיים מאסר, אמנם תואם את העבירות המופיעות בהסדר הטיעון, אולם על פי עובדות כתב האישום, ביטון קיים יחסי מין עם שתי קטינות ביודעו שהן קטינות, מה שבנסיבות אחרות היה הופך בעילה אסורה בהסכמה (בנסיבות של תלות) - עבירה שבצדה ענישה חמורה הרבה יותר. עם זאת, הסדר הטיעון, מעבר לעובדה שחסך זמן ועבודה לפרקליטות ולבתי המשפט, נועד בראש ובראשונה על מנת למנוע מהנפגעות, נערות צעירות, לעלות על דוכן העדים ולהיחקר בחקירה נגדית.

לקריאה נוספת:
סגן שר החינוך: "צריך להוקיע את אייל גולן"
בתום חמישה ימים: אייל גולן שוחרר ממעצר בית
מקורבי אייל גולן: הוא שבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביטון עם בנו אייל גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד דליה אברמוף ועו"ד לבנת מלמד מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי ביטון שימש נהג רכב הסעות של חברי הלהקה של בנו וכן בתפקידי שליחויות בחברה. בכתב האישום נכתב כי הוא עשה שימוש בקרבתו המשפחתית לבנו הזמר. זאת, על מנת לקדם את מעמדו בקרב מעריצות של אייל גולן ובקרב מכריו, תוך שימוש תחבולני במעריצות הצעירות ותוך התייחסות מבזה ומשפילה כלפיהן, כאילו היו חפץ לסיפוקו ולשירותו, לרבות מאוויו המיניים, כמו גם של מכריו.

עוד עולה מכתב האישום, כי ביטון נהג באופן שיטתי ותדיר, לפגוש במעריצות של אייל גולן, נערות בגילאי 20-15 בהופעות ובתכניות שבהן השתתף בנו, לרבות תכניות הטלוויזיה "אייל גולן קורא לך" ו"הכוכב הבא". הוא הציג את עצמו כאביו והציע לנערות להיפגש עמו, להצטלם עמו או להצטרף אליו להופעות ולתכניות שבהן נטל חלק, "והכול תוך ניצול רצונן של הנערות להימצא בקרבת אייל ולחסות בהילה של עולם הזוהר", לשון כתב האישום. "על בסיס הבטחות אלו, ובמטרה לפגוש באייל ולהיות בקרבתו, נהגו הנערות למסור לביטון פרטי התקשרות עמן", נכתב עוד.

לאחר שקיבל את פרטי ההתקשרות, כך לפי כתב האישום, הזמין ביטון את הנערות למפגשים ולאירועים לצורך מתן אספקת שירותי מין לנאשם ולמכריו תוך ניצול מצבן ומצוקתן הכלכלית והחברתית. קודם לעריכת מפגשים אלו, נהג יידע ביטון את מכריו כי בכוונתו להביא את הנערות, על מנת שאלה תספקנה שירותי מין, תוך שנהג לתאר מה יכללו המפגשים, לרבות פירוט אקטים מיניים שיבוצעו בנערות. בתמורה לכך שילם ביטון לנערות בכסף מזומן וקנה להן סיגריות ותכשיטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אני אביא את הילדה"

כתב האישום מפרט גם כמה מהמקרים של ניצול הנערות. אחת מנפגעות, שהייתה בת 18 במועד האירועים, פגשה את ביטון במהלך הופעה של גולן ברעננה באוגוסט 2013. הנערה סיפרה לביטון על מצבה המשפחתי המורכב ועל המצוקה הכלכלית והנפשית שבה הייתה נתונה. לאחר שזכה באמונה אסף אותה מביתה ואמר לה, בכזב, כי עליהם לעבור בבית חברו לצורך איסוף מסמכים. לפי כתב האישום, כשהגיעו למקום, הורה לה ביטון לעבור לרכב של ידידו ולבצע בו מעשים מיניים. הנערה התנגדה אך ביטון התעלם מכך והתעקש. על פי כתב האישום, בשל רצונה להמשיך ולשהות בקרבת גולן, נעתרה לבסוף הנערה להוראתו וסיפקה לחברו מין אוראלי, עד שהגיע לפורקן מיני.

לאחר האירוע הזה ניצל ביטון שוב את הנערה והביא אותה לפגוש חברים נוספים שלו. בכתב האישום הובא גם ציטוט משיחה שקיים ביטון עם אחד מחבריו: "אני אביא את הילדה. ניתן לה אני ואתה ככה, ביחד... נשב כאילו כמה דקות, אני אגיד לה בואי להזדיין עם שתינו (כך נאמר במקור - ג"ג). נרגיע את הביצה, מה אני אעשה".

סיגריות ותכשיטים תמורת שירותי מין

כתב האישום מתאר כיצד זמן קצר לאחר מכן אסף ביטון שוב את הנערה והעניק לה טבעת משובצת אבנים דמויות יהלומים, ואמר לה שרכש את הטבעת במיוחד עבורה, על פי מידה, וכי מדובר בתכשיט יוקרתי. בהמשך, הסיע אותה לספק שירותי מין לחברו. הנערה ניסתה להימנע מכך בטענה שהיא ממהרת. אולם, לאור התעקשותו של ביטון, נעתרה לבסוף וסיפקה לחבר שירותי מין בחדר ביתו, בעוד ביטון ממתין בסלון.

מקרה נוסף שמובא בכתב האישום הוא של נערה שהייתה קטינה בעת האירועים. גם אותה הביא ביטון בכמה מקרים שונים אל חבריו, על מנת שתספק להם שירותי מין מלאים ומין אוראלי, תוך ידיעה שמדובר בקטינה. ביטון גם שכב עם הקטינה בעצמו ובתמורה לאספקת שירותי המין, קנה לה בשמים, סיגריות, כרטיסים להופעות של בנו ואישור כניסה לאירוע פרטי שהתקיים בביתו של גולן.

קטינה נוספת שהעריצה את גולן הגיעה עם ביטון להופעה של בנו בקיסריה. עוד בטרם החלה ההופעה, כך על פי כתב האישום, תבע ממנה לספק לו שירותי מין, ביודעו כי היא קטינה, תוך ניצול תחושת החבות שלה כלפיו ותוך ניצול רצונה להימצא בקרבת גולן ובקרבתו. השניים קיימו יחסי מין ברכב הלהקה.

לאחר שדבר החקירה בעניינו פורסם ניסה ביטון לשבש את הליכי המשפט. הוא פנה לשכנו המתמצא במחשוב ובמכשירים סלולריים וביקש ממנו לסייע לו במחיקת כל החומרים ממחשבו האישי ובמכשיר הטלפון הנייד שלו, שיש בהם כדי להצביע על מעורבותו במעשים המיוחסים לו בכתב האישום. השכן מחק את החומרים לבקשתו.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully