וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט מונה לרמטכ"ל: "מתחייב לפקד על צה"ל בנחישות"

16.2.2015 / 11:11

בטקס בבית ראש הממשלה קיבל איזנקוט דרגת רב-אלוף עם כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל. "צה"ל בפיקודי יעמיד בראש את החוסן הערכי והיכולת המבצעית", אמר. גנץ, שמסיים 38 שנות שירות בצה"ל, ברך את מחליפו: "תשנה, תיגע, תטביע חותמך"

צילום: דובר צה"ל, דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

במשרד ראש הממשלה נערך הבוקר (שני) טקס הענקת דרגות רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס גדי איזנקוט. בטקס, שהיה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, נערכה גם הפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב-אלוף (במיל') בני גנץ, שמסיים 38 שנות שירות בצה"ל.

אחרי מתן הדרגות אמר איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, כי הוא חש אחריות גדולה עם קבלת הפיקוד על הצבא. "אני מודה לכם, ראש הממשלה ושר הביטחון, על האמון שנתתם בי. אנחנו בעיצומה של תקופה מתוחה ומרובת אתגרים. המזרח התיכון מתאפיין בנפיצות ובחוסר יציבות. אתגרי השעה מחייבים אותנו יותר מתמיד לפעול בנחישות, בתחכום ובשיקול דעת. צה"ל בפיקודי יעמיד תמיד את החוסן הערכי והיכולת המבצעית בראש סדר העדיפויות, כדי שנוכל בכל עת להפעיל את העוצמה הנדרשת במטרה להגן על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

חילופי הרמטכ"ל - עוד בוואלה! חדשות:
מינוי איזנקוט לרמטכ"ל אושר בממשלה: "האדם הנכון"
מג'עברי ועד הכלניות: כך נראה צה"ל אצל גנץ
נשף הפרידה הנוצץ של גנץ: אולם פרטי בכ-60 אלף שקל

טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה בתל אביב, פברואר 2015. דובר צה"ל
גנץ ואיזנקוט במסדר הכבוד בקריה/דובר צה"ל

איזנקוט פנה לקודמו בתפקיד, גנץ, והודה לו על עשרות שנים של שירות ותרומה למדינה. "בני, בכל שנותיך בצה"ל עמד ביטחון ישראל לנגד עיניך. בכל תפקיד שביצעת פעלת באחריות מעוררת הערכה ומתוך אמונה חסרת פשרות בצדקת דרכנו. תודה לך על הדרך בה הנהגת את צה"ל".

מגדי מהכיתה לאיזנקוט הרמטכ"ל: דרכו לפסגה של החייל מספר 1

הרמטכ"ל הנכנס, שמשרת בצה"ל כבר 37 שנים כלוחם ומפקד הוסיף: "ערכי אהבת האדם, העם והארץ הנחו אותי תמיד. אני מתחייב לפקד על צה"ל בנחישות ובתבונה מתוך מחויבות עליונה לביטחון המדינה ושלום אזרחיה. אמשיך בהשלמת החזון ואשא בעתיד הביטחון שעובר מדור לדור. מפקדי צה"ל וחייליו, אני מאמין בכם. משוכנע שיחד נעמוד אל מול האתגרים הניצבים מולנו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה בתל אביב, פברואר 2015. דובר צה"ל
איזנקוט סוקר את מסדר הכבוד לכבודו בקריה/דובר צה"ל

גנץ פשט היום את מדיו לאחר 38 שנים שבהן שירת בצה"ל. בתקופת שירותו מילא גנץ שורה של תפקידי מפתח, בהם מפקד יחידת שלדג, מפקד חטיבת צנחנים, מפקדת אוגדת יהודה ושומרון, מפקד פיקוד צפון ומפקד זרוע היבשה.

"ארבע השנים האחרונות היו של תמורות ומענה. האזור לא הפך פשוט יותר לשום צבא באזור, גם לא לצבא הטוב ביותר בעולם", אמר גנץ בנאום הפרידה בטקס בבית ראש הממשלה. "הקפדנו בצה"ל לשנות פנינו באופן האחראי ביותר שהיה אפשר ובאופן הראוי לישראל. נמשיך לחוות טלטלות אזוריות ופנימיות, אך תמיד, גם בעין הסערה יהיו חיילינו וכוחותינו משמר כבודו וביטחונו של עם זה". עוד אמר גנץ: "חשוב שנדע להושיט ידינו לבעלי ברית, ליצור מרחבי אינטרסים, ונבנה יכולת להבטיח כי עמנו לא לבד. צה"ל ראוי למנהיגות שמאפשרת חופש דעה לצד משמעת פעולה".

בהמשך פנה למחליפו, וציטט מדבריו של הסופר עמוס עוז, המזוהה עם מפלגת מרצ: "לא באנו לעולם כדי לשמור או לשמר איזה דבר. אין אנו יורשיו של מוזיאון. אין אנו קיימים אך ורק כדי לשמר. מותר לגעת! מותר להזיז, לקרב, להרחיק, לשנות ולהטביע את חותמנו אנו. גע באבן, גע בחי, גע בזולת. כיצד לגעת? אם הייתי צריך לסכם על רגל אחת ובמילה אחת הייתי אומר: באהבה".

בני גנץ יוצא מהקריה לאחר טקס חילופי רמטכ"לים. פברואר 2015. יותם רונן
גנץ עוזב את הקריה/יותם רונן

ראש הממשלה נתניהו הודה לגנץ על "שירותו המסור" ועל "הובלת שלושה מבצעים ידועים ואינספור מבצעים לא ידועים". "ראיתי אותך כקצין וג'נטלמן, לוחם ובן אדם", אמר נתניהו לגנץ. "כבן לניצולי שואה הבנת שאנחנו נושאים על כתפנו את האחריות הישירה לקיים את חומת הברזל של מדינת ישראל".

בהמשך פנה לרמטכ"ל הנכנס ואמר לו: "עיניהם של אזרחי ישראל נשואות אליך עם בקשה פשוטה: שמור על אזרחי המדינה ולא פחות חשוב מכך שמור על חיי ילדינו. אתה נכנס לתפקיד עם ניסיון רב ועם כל הידע הדרוש כמצביא גדול. מבטיח לך – לא יהיה לך יום אחד של חסד". עוד אמר לו: "אני בטוח שאתה מצויד בכלי המנהיגות, בנחישות ובמחויבות לביצוע המשימה, בניסיון, בשיקול הדעת ובתעוזה כדי להוביל את צה"ל אל מול האתגרים הכבירים הללו. עם ישראל וממשלת ישראל סומכים עליך. אני סומך עליך".

לדברי ראש הממשלה, האתגרים שאיתם מתמודדת המדינה הם רבים אולם מוכרים: "המזרח התיכון מתפרק, מדינות קורסות, בתוך החלל הזה נמצאת אימפריה שהיא איראן - אשר שואפת להתחמש בנשק גרעיני ומנסה בשלוש זרועות לתקוף אותנו: לבנון, עזה, וזו החדשה בגולן - שם נמצאים למעלה מאלפיים לוחמים של חיזבאללה בפיקוד מעשי של איראן".

נתניהו הזהיר כי ארבע השנים הבאות יהיו קשות יותר מארבע השנים שעברנו. "במזרח התיכון סביבנו אין רחמים לחלשים. רק החזקים שורדים. צה"ל איתן ברוחו, בטוח בכוחו. אנו מצוידים בנשק האולטימטיבי - כוח הרצון הלאומי של עם עתיד שנלחם על ארצו המתחדשת, ובנשק נוסף – נשק מתוחכם שיתמודד עם הנשק המתוחכם של אויבינו".

רוה"מ נתניהו, השר יעלון והרמטכ"ל בטקס הענקת  דרגה לרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט, פברואר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
איזנקוט מקבל את דרגות הרב-אלוף מראש הממשלה ושר הביטחון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יעלון שיבח בטקס את שני הקצינים הבכירים, ואמר כי הם "מהווים אות ומופת לדמותו של הרמטכ"ל". הוא הודה לגנץ ואמר לו כי "כשר ביטחון, ידעתי שיש על מי לסמוך. במהלך מבצע 'צוק איתן' הובלת את צה"ל להכות את חמאס ואת ארגוני הטרור האחרים, ועשית זאת באופן חסר פשרות, תוך הבנת התמונה הכוללת". לאיזנקוט אמר: "לאורך שנות שירותך בחטיבת גולני וגם בצמתים אחרים בצה"ל, הפגנת רף גבוה של איכות ומקצועיות, יושר וערכים".

מאוחר יותר הגיע איזנקוט עם גנץ לכותל בירושלים, שם הניח פתק בין האבנים. לאחר מכן נערכה לו ולגנץ קבלת פנים בבית הנשיא. משם המשיכו השניים לבסיס הקריה בתל אביב, שם נערך הטקס המרכזי לרגל החילופים. בשעה 18:00 החל הרמטכ"ל הנכנס לנהל את הדיון הראשון במטה הכללי (מטכ"ל).

טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה בתל אביב, פברואר 2015. דובר צה"ל
הטקס בקריה/דובר צה"ל
רוה"מ נתניהו, השר יעלון והרמטכ"ל היוצא גנץ בטקס הענקת  דרגה לרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
זה שנכנס וזה שיוצא. לוחצים ידיים/נועם מושקוביץ
הרמטכ"ל היוצא בני גנץ והרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
מתחבקים אחרי הטקס במשרד ראש הממשלה/נועם מושקוביץ
הרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט בכותל, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
איזנקוט בכותל/נועם מושקוביץ
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם הרמטכ"ל הנכנס גדי אייזנקוט והרמטכ"ל היוצא  בני גנץ, פברואר 2015. דובר צה"ל
עם הנשיא ראובן ריבלין/דובר צה"ל

(עדכון ראשון: 10:05)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully