וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: "חיזבאללה משתלט על הגולן - קו אדום מבחינתנו"

15.2.2015 / 19:00

על רקע הקרבות בדרום סוריה, שאותם מוביל הארגון השיעי, גורמים במערכת הביטחון מבהירים כי ישראל לא תאפשר לו להתבסס ברמת הגולן. אם יצליחו הכוחות בפיקוד איראני במשימתם, צה"ל יהיה חייב לשקול מחדש את דרך הפעולה שלו באזור

צילום: אל-מנאר, אל-עאלם, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע הקרבות שמנהלים חיזבאללה, צבא סוריה ומליציות שיעיות בפיקוד איראני ברמת הגולן הסורי, במערכת הביטחון חוששים מההשלכות האפשריות של נפילת האזור לידי הציר. גורמים במערכת הביטחון מבהירים כי ישראל לא תאפשר לארגון השיעי להתבסס ברמת הגולן, שם יוכל לפתוח בחזית נוספת נגד ישראל. "אין בכוונת ישראל לאפשר התבססות של חיזבאללה או איראן ברמת הגולן הסורית", הבהירו הגורמים. מדובר בקו אדום".

עוד על הקרבות ברמת הגולן הסורית
"חיזבאללה-לנד" בסוריה: כך מעצב נסראללה את הסדר האזורי החדש
הצבא הסורי תוקף במעוז המורדים האחרון: "הקרב יהיה ארוך"
"שני אנשי משמרות המהפכה האיראניים נהרגו בדרום סוריה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצב שכזה יחייב את צה"ל לשקול שינויים אסטרטגיים בתכנית הפעולה שלו ולכך יהיו השלכות אזוריות מרחיקות לכת. לפני כשנתיים הועלה רעיון של הקמת רצועת ביטחון במקרה של הסלמה בלחימה בסוריה, אך הנושא ירד מהפרק. לבסוף החליט הרמטכ"ל בני גנץ להגיב לכל הפרה בתקיפה נקודתית לעבר מקור הירי, כולל לעבר עמדות סוריות שבחסותן נפתחה באש. עם זאת, תרחיש האימים שלפיו מתקפת חיזבאללה באזור תצליח להביס את המורדים יחייב תגובה שונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות צבא אסד בדיר אל-אדס, מדרום לדמשק, פברואר 2015. רויטרס
לוחמים הנאמנים למשטר אסד חוגגים את כיבוש תל-עדס שבדרום סוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע האחרון הרחיבו חיזבאללה, צבא סוריה ואיראן את היקף הלחימה בצפון רמת הגולן הסורית. לוחמי חיזבאללה הצטרפו ללוחמי גדוד 91 של צבא אסד ויחד הם מנסים לבלום את המורדים בכמה מוקדים, הבולט שבהם הוא תל חארה המחובר לקוניטרה. הזירה הגדולה הנוספת נמצאת בדרעא, שם על פי פרסומים זרים לוקחים חלק משמעותי בלחימה למעלה מ-1500 לוחמי מליציות שיעיות בפיקוד משמרות המהפכה.

בשלב זה נתקלים הכוחות, המונים כ-5,000 אלפים לוחמים, בלחימה עיקשת של המורדים, שמצליחים להגן על כמה תלים אסטרטגיים באזור. הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, חשף הבוקר כי האיראנים עוסקים באינטנסיביות בגיוס אלפי פעילים שיעים מעיראק כדי שיסייעו ללחימה בצפון רמת הגולן במאבק במורדים.

חסן נסראללה. AP
"אין בכוונת ישראל לאפשר התבססות של חיזבאללה או איראן ברמת הגולן". חסן נסראללה/AP

באמ"ן טוענים כי כרגע הקרבות רחוקים מאוד מהגבול הישראלי - לפחות עשרה קילומטרים בקו אווירי. למרות זאת, בפיקוד צפון עדיין חוששים כי התקפות המורדים עלולות להיכשל וכתוצאה מכך עשויים כוחותיהם להימלט לכיוון הגבול הישראלי. תרחיש שכזה עשוי לגרור את חיזבאללה או צבא סוריה להגיב באש נגד המורדים בקרבת הגבול, שעלולה לזלוג גם לשטח ישראל כפי שקרה לא פעם בשנתיים האחרונות.

מקרה דומה של בריחת מורדים לקו הגבול אירע לפני כשנה, אז חוליות של מורדים חמושים הגיעו למרחב החרמון בצד הסורי. כוחות צה"ל הוקפצו לאזור ואתר החרמון נסגר לתנועה עד שהתברר כי מדובר במורדים, שביצעו איגוף סמוך לקו הגבול במטרה להימלט מאימת הצבא הסורי. בצה"ל, כאמור, עוקבים בדריכות בהתפתחויות שמעבר לגבול המתוח.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully