וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור ללעוס מסטיק וללקק קרטיב ברחוב: תקנון הסמינר החרדי

16.2.2015 / 0:15

סמינר "נתיבות חכמה" בביתר עילית דורש מנערות לחתום על תקנון צניעות כתנאי ללימודים במקום. התקנון שהגיע לידי וואלה חדשות מספק הצצה לסעיפים קיצוניים שאוסרים בין היתר בילוי משפחתי במסעדה וביקור בקניון

אילוסטרציה. שרון בוקוב
אילוסטרציה/שרון בוקוב

סמינר "נתיבות חכמה" בביתר עילית דורש מנערות חרדיות לחתום על תקנון צניעות כתנאי ללימודים במקום בשנת הלימודים הבאה. מדובר במהלך מקובל במוסדות לימוד חרדים, אך התקנון שהגיע לידי וואלה חדשות מספק הצצה לסעיפים קיצוניים שכוללים בין היתר איסור אכילה, לעיסת מסטיק או ליקוק קרטיב ברחוב. במשרד החינוך הודו כי בתקנון יש "אלמנטים בעיתיים".

על התקנון מחויבים לחתום התלמידות, רובן בנות 18-14, וההורים בחתימה על התקנון מאשרים כי הם מוותרים על סודיות לגבי כל מידע הנוגע לבתם, התאמה לתקנון הסמינר ורמת לימודיה. כך למשל, התלמידה תתחייב שלא ללבוש קפוצ'ון, חצאית בעלת מראה גברי, כמו רוכסן קדמי, כיסים אחוריים או כל מראה שמוגדר חריג על ידי המוסד. נוסף לכך, על הנערות נאסר לנעול נעלי בד או נעלי ספורט ומי שזקוקה לכך בשל צורך רפואי צריכה להציג אישור לכך לפני הקנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהתקנון כי צבע הנעליים של התלמידות יהיה שחור, כחול, בז', חום או אפור. כמו כן, אין לנעול מגפיים בימים חמים ובקיץ הנעליים צריכות להיות סגורות בחלקן הקדמי, באופן שמכסות את אצבעות הרגליים. התסרוקת, כך נכתב בתקנון, "תהא צנועה, עדינה וסולידית, שאין בה קווי אופנה חריגים ומבליטים כגון: קוקו רופף, פוני ארוך המכסה על העיניים, שיער פרוע, קוקו בצד, קוקו גבוה, קוקס". גם לתכשיטים התייחסו בתקנון ובו נכתב כי "אין ללבוש יותר מצמיד, שרשרת וטבעת אחת".

נוסף על כך, על התלמידות נאסר ללבוש צעיפים בקיץ, ועל איפור ובושם נכתב: "בל יראה בסמינר". התקנון מתייחס אפילו לתיק הלימודים, והתלמידות נדרשות להגיע עם תיק ש"לא יהא מבד זרוק שיוצר מראה מרושל". בנוסף, נכתב כי אין "להניח את התיק על הכתף באלכסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמוד שלם בתקנון הוקדש לזמן הפנאי של התלמידות אחרי שעות הלימודים. כך למשל, "בשהותך בים עליך להקפיד על כל כללי הצניעות כהליכה ברחוב, על כן יש ללבוש חלוק שאינו שקוף ומכסה את הברכיים, המרפקים ופתח הצוואר כהלכה". עוד נכתב כי "בבריכה מן הראוי ללבוש חולצה ארוכה מעל בגד הים או בגד ים צנוע". כמו כן, נאסר על התלמידות להשתתף בחוגים, או בפעילות חברתית בארגון חסד מחוץ לכותלי הסמינר וכן להשתלב בעבודה או להירשם לספרייה. בהמשך מצוין בתקנון כי "יש להקפיד לא לאכול, ללעוס מסטיק, ללקק קרטיב ברשות הרבים".

משרד החינוך: ביקשנו לקבל הבהרות

מכשירים סלולריים, מחשב, מצלמה ונגנים תופסים חלק ניכר בתקנון. "אין להביא לסמינר פלאפון. כמו כן, מתנגדים נחרצות לכך שתלמידה תקבל/תרכוש פלאפון אישי שלה", נכתב. מחשב יותר רק לצורכי לימוד ולתלמידה אסור להביא מצלמה או תמונות מאירועים משפחתיים.

ואם לא די בכך, גם ההורים ובני משפחתה של התלמידה נאלצים לעמוד בשורה של דרישות. "הסמינר מיועד למשפחות בני תורה ואברכים", נכתב בתקנון. "הנהגת הבית תהא בקו תורני שמרני ואינו חשוף לרוח הרחוב ולאורח החיים המודרני כמו מסיבות בת מצווה ראוותניות, בילוי משפחתי במסעדות, השתתפות במופעים או באירועים שאין רוח חכמים נוחה מהם".

כמו כן, האב נדרש ללבוש "חולצה לבנה בלבד ללא כל תוספת צבעים נוספים", ולהקפיד על "כובע וחליפה לפחות בזמני התפילות ובשבתות". האם נדרשת ללבוש "כיסוי ראש המכסה את כל שערות הראש", ולהשתמש במכשיר נייד ש"מאושר על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת". בתקנון אף נכתב כי גישה לאינטרנט תמנע את קבלת הבת לסמינר. כך גם "ביקור בקניונים או במרכזי קניות שיש בהם פריצות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "פנינו לבית הספר על מנת לקבל הבהרות על התקנון שבו נמצאו אלמנטים בעיתיים".

עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה", שנאבקת באפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים, התייחס לתגובת משרד החינוך. "חבל מאוד שמשרד החינוך פועל בלשון רכה, מעט מדי ומאוחר מדי", אמר. "המשרד צריך לשבור את הכלים הללו המאפשרים פגיעה קשה מאוד בבנותינו ובמשפחותינו".

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully