וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצה שדרש למחוק "בס"ד" מהלוח ננזף: "יש לפעול ברגישות"

13.2.2015 / 8:23

נשיא מכללת ספיר פרופסור עמרי ידלין שלח מכתב נוקב לסגל המוסד בעקבות הסערה שהתעוררה סביב בקשתו של אחד המרצים ממשגיחת בחינות שלא לרשום את המילה. "האירוע התרחש לעיני נבחנים שחלקם אנשים מאמינים שנפגעו רגשית"

מעטפות הבחינה במכללת ספיר שעליהן נכתב "נא לא לרשום בס"ד על הלוח". מתוך עמוד הפייסבוק של חנוך דאום, אתר רשמי
מעטפת הבחינה שעליה נכתב "נא לא לרשום בס"ד על הלוח"/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של חנוך דאום

נשיא מכללת ספיר, פרופסור עמרי ידלין, שלח אתמול (חמישי) מכתב נוקב לסגל המרצים במוסד בעקבות הסערה שהתעוררה סביב בקשתו של המרצה ד"ר עידו ממשגיחת בחינות למחוק את המילה "בס"ד" מפינת הלוח. הוא הפציר בהם לכבד את הערכים של כל באי המכללה, בהם סטודנטים, עובדי המקום וכלל הציבור.

"אתמול, במהלך בחינה, קרה אירוע שהפך לשיחת היום בתקשורת וגרר תגובות קשות ותהיות", כתב פרופ' ידלין. "מרצה שלנו הורה למשגיחה, שאמורה להעלות את ההנחיות לבחינה על לוח הכיתה, להימנע מהוספת הברכה בס"ד בפינת הלוח. המשגיחה לא צייתה להנחיותיו וכתבה בס"ד בפינת הלוח. המרצה, שביקר בכיתה במהלך המבחן, דרש ממנה למחוק את שהוסיפה. משסירבה לעשות זאת מחק בעצמו את הכיתוב הנ"ל. האירוע התרחש לעיני הנבחנים אשר חלקם, אנשים מאמינים, נפגעו רגשית".

עוד כתב נשיא מכללת ספיר כי "המרצה הסביר שלא התכוון לפגוע באיש. הוא פשוט סבר שעל לוח הכיתה יש להעלות את ההנחיות לבחינה כפי שנוסחו על ידו ללא כל תוספת. מובן שהסטודנטים רשאים להוסיף כיתוב כזה או אחר במחברות הבחינה". על השיחה בינו לבין ד"ר נבו הוסיף: "על אף שהבנתי את הלוגיקה של הדברים, אינני יכול לקבלם. ברור לכולנו שמרצה אינו חייב לכתוב את המילה בס"ד, אבל מצד שני, מרצה אינו יכול לדרוש ממשגיחה, שהיא אישה מאמינה המרגישה שחובתה לרשום בס"ד, שלא לכתוב זאת. אם הדבר כל כך חשוב למרצה, המרצה תמיד רשאי לכתוב את ההוראות בעצמו. הסברתי למרצה את החומרה שבה אני רואה את הדברים, הוא קיבל את נזיפתי בהבנה, והבטיח שהדבר לא יישנה".

במכתב, הסביר פרופסור ידלין למרצים כיצד יש לנהוג במקרים דומים. לדבריו, כמו שמרצים נלחמים על חופש הביטוי, כך הם צריכים להבטיח לשמור את חופש הביטוי של הסטודנטים ושל העובדים . "המסר חייב להיות רחב יותר מכך, לכולנו: כמרצים אנחנו מאד רגישים לחופש הביטוי ולחופש האקדמי שלנו, ולפעמים אנחנו שוכחים שגם לעובדים ולסטודנטים שלנו מגיע חופש כזה", נימק פרופ' ידלין את עמדותיו. "כפי שאנחנו מצפים שיכבדו את רגשותינו ואת הערכים שלנו, כך בדיוק אנחנו מצווים לכבד את רגשותיהם וערכיהם של הסובבים אותנו. אני לא כותב את הדברים משום שזה הדבר הנכון למוסד שלנו. אני אומר את זה כי אני מאמין שזה הדבר הנכון לעשותו וכך ראוי לנהוג בכל מקום ובמיוחד במוסד אקדמי. מוסד אקדמי אינו יכול להיות מושתת על ערכים המוכתבים על ידי המרצים לתלמידים. מוסד אקדמי חייב להיות מושתת על פתיחות, לא רק לערכים של המרצה אלא גם לערכי כל הבאים בשערי המכללה: סטודנטים, עובדים, מרצים והציבור הרחב. לכן, אני מאד מבקש מכל אחד ואחת מכם לפעול בשום שכל וברגישות הראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully