וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת מטכ"ל או שייטת 13: מי אלופי צה"ל בכושר קרבי?

12.2.2015 / 18:16

היחידות הלוחמות בצה"ל התחרו ביניהן גם השנה על התואר הנכסף. בין היתר, התקיימו מבחני מסלול קרבי וקרב מגע. בבית היחידות המובחרות היה מהפך, והלוחמות של איזו יחידה נמצאות בכושר הכי טוב?

אליפות הפתע של צה"ל בכושר קרבי ליחידות הלוחמות, פברואר 2015. דובר צה"ל
הלוחמים במהלך התחרות/דובר צה"ל

המטכ"ליסטים שוב בראש: כמדי שנה בשנים האחרונות, התקיימה השבוע אליפות צה"ל בכושר קרבי ליחידות הלוחמות. בתחרות, שכמו בשנה שעברה נערכה במפתיע, חזרה סיירת מטכ"ל לראשות בית היחידות המיוחדות והמובחרות. זאת, לאחר שגברה לראשונה זה שנים על שלדג ושייטת 13.

התחרות, שהובילו מחלקת הכושר הקרבי ובה"ד 8, כללה בחנים רבים, בהם בוחן מסלול קרבי הבוחן את החיילים בהתמודדות עם אתגרים, בוחן פלוגה הבוחן את כשירות הפלוגה כיחידה אחת ובוחן קרב מגע.

עוד בנושא צבא וביטחון:
רכז המשק שנפצע קשה ב"צוק איתן": אתמודד על ראשות מועצת אשכול
"זכות גדולה": ספר התורה משחרור הכותל הוצב בלשכת הרמטכ"ל
תיעוד: סיכול הברחת אמצעי לחימה של חמאס בעזה

אליפות הפתע של צה"ל בכושר קרבי ליחידות הלוחמות, פברואר 2015. דובר צה"ל
בין היתר, הלוחמים התחרו בקרב מגע/דובר צה"ל

האליפות חולקה לשלוש מסגרות לפי אופי הכוח – המערך המתניע, חי"ר והנדסה ויחידות מיוחדות ומובחרות. בתוך המסגרות, חולקו היחידות לבתים בהתאם למאפייניהן.

בבית א' של היחידות המיוחדות והמובחרות ניצחה כאמור סיירת מטכ"ל. שלדג הגיעה למקום השני ושייטת 13 סיימה במקום השלישי והאחרון. המקום הראשון בבית ב', בית הגדס"רים (גדודי סער), שייך ליחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר). יחידת הכלבנים, עוקץ, תפסה את המקום השני וגדס"ר צנחנים רק במקום השלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הצנחנים שוב במקום הראשון בבית החטיבות

במסגרת חי"ר והנדסה התחרו היחידות בשני בתים – בית החטיבות ובית ההדרכה. חטיבת הצנחנים זכתה זו השנה השנייה ברציפות במקום הראשון בבית החטיבות, כשאחריה כפיר וגבעתי. במקום הרביעי חטיבת הנח"ל ואת החמישייה הראשונה סוגרת גולני. המקום הראשון בבית ההדרכה שייך לבא"ח (בסיס אימונים חטיבתי) צנחנים. במקום השני בא"ח גולני ובמקום השלישי בית הספר לקצינים של צה"ל, בה"ד 1.

במסגרת המערך המתניע התחרו היחידות בשלושה בתים – בית החטיבות, בית הגדודים ובית הלוחמות. בבית החטיבות גברה שייטת 3 על ביסל"ק (בית הספר לאיסוף קרבי) ועל הנפה הסדירה של פיקוד העורף. בבית הגדודים גבר גדוד ניצן של חיל האיסוף הקרבי על שייטת 7 ועל בא"ח פיקוד העורף. בבית הלוחמות גברו בנות מערך החילוץ וההצלה של פיקוד העורף על עוקץ וקרקל, שהגיעה רק למקום השלישי.

אליפות הפתע של צה"ל בכושר קרבי ליחידות הלוחמות, פברואר 2015. דובר צה"ל
מקום ראשון. לוחמות מערך החילוץ וההצלה של פיקוד העורף/דובר צה"ל

האליפות נחתמה בטקס בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף יהודה פוקס, וראש מחלקת הכושר הקרבי, אלוף-משנה אורן גיל. "כמו בכל שנה, אנו מכריזים על אליפות פתע בכושר קרבי. השנה - בשבוע האחרון לכהונת הרמטכ"ל ובהתראה הכי קצרה שהייתה בצה"ל", אמר אל"מ גיל. "השנה גם בוחן קרב המגע נכלל בשקלול התוצאות. האליפות הסתיימה ללא נפגעים וללא פינויים, דבר שהוא לא פחות משמעותי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אליפות הפתע של צה"ל בכושר קרבי ליחידות הלוחמות, פברואר 2015. דובר צה"ל
לוחם מכוון למטרה במהלך התחרות/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully