וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר חישמל אדם אזוק באקדח טייזר - אך לא פוטר מעבודתו

12.2.2015 / 22:45

השוטרים מאור הדס וארנון אפטבי הורשעו היום בתקיפה בטייזר של עצור שחשדו שעבר עבירת תנועה. לוואלה חדשות נודע כי למרות המקרה, עבודתו של הדס מעולם לא הופסקה מפני שוועדה פנימית קבעה כי תפקד כראוי

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) שני שוטרי סיור בפציעה בנסיבות מחמירות ושימוש לרעה בכוח. זאת, לאחר שעשו שימוש במכשיר טייזר (אקדח הלם חשמלי) על גופו של עצור אזוק. למרות כתב האישום שהוגש נגדם, אחד מהם לא פוטר מעבודתו בארגון.

השניים, ארנון אפטבי ומאור הדס, הם שוטרים במרחב ירקון של משטרת מחוז תל אביב. על אף ההרשעה החמורה, לוואלה חדשות נודע כי הדס עדיין ממשיך בתפקידו במשטרה. זאת, לאחר שוועדת משמעת מטעם המשטרה בדקה לאחר המקרה את תפקודו והחליטה להשאירו בשירות. השוטר השני, ארנון אפטבי, פרש לאחר שנפגע בנסיבות רפואיות.

בניגוד להחלטה להשאיר את הדס בשירות, השופט דניאל בארי הרשיע את השניים וקבע שהם תיאמו גרסאות ואינם אמינים. "הנאשמים עשו עליי רושם בלתי אמין", אמר. "הם תיאמו ביניהם גרסאות ולא מסרו בפניי עדות אמת".

עוד ידיעות בנושא משפט ופלילים:
אותרה האם שנטשה את בנה בנגב; מצב התינוק השתפר
נדחה ערעור השוטרים שהפקירו פלסטיני למוות: "דוקר את הלב"
שוטר נעצר בחשד לירי לא חוקי שהרג את הצעיר ברהט

שני שוטרי סיור הורשעו בתקיפת עציר אזוק בטייזר  פברואר 2015. יותם רונן
אחד מהשוטרים שהורשעו בכניסה לבית המשפט בתל אביב, היום/יותם רונן

כתב האישום הוגש נגד שני השוטרים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) באוגוסט 2011, אז עסקו באכיפת עבירות תעבורה. במהלך עבודתם רשמו השניים דוח לאדם שסברו שנהג ברכבו כשהוא ללא חגורת בטיחות. בעקבות זאת, החל עימות מילולי שהפך לעימות פיזי בינו לבין השוטרים ולאחריו עצרו אותו תוך שימוש בכוח שכלל ריסוס גז פלפל.

לאחר מכן, כבלו אותו באזיקים כשידיו מאחורי גבו והובילו אותו לניידת, תוך שהם מבקשים תגבורת ומכשיר טייזר. כשהחלו בנסיעה לכיוון תחנת מרחב ירקון הגיעה ניידת התגבור. הם עצרו בצד הכביש, אפטבי לקח מניידת התגבור את מכשיר הטייזר והתיישב במושב הנהג. הדס התיישב בספסל האחורי לצד העצור ולפני שהחלו בנסיעה השתמש אפטבי בטייזר על גופו של הגבר כמה פעמים, ושלא לצורך, תוך שהדס אוחז בכתפיו של המתלונן.

כשהגיעו לחניון התחנה, הורה אפטבי לעצור את הרכב, כבל אותו באזיקי רגליים ושאל אותו: "מי מלך?". כשסרב להשיב, עשה אפטבי שימוש נוסף במכשיר הטייזר על גופו ואמר לו שבפעם הבאה שיראה שוטר עליו להצדיע. השוטרים כפרו במיוחס להם ואפטבי טען שהשימוש בטייזר נעשה כדי למנוע את השתוללותו של העצור.

"האזיקים היו מאחורי הידיים, הבטן כלפי הרצפה, לא ראיתי מי אזק אותי", אמר המתלונן בעדותו לאחר שנעצר. "אחר כך הוציאו אותי החוצה והצמידו אותי לרכב המוסווה שלהם". עוד טען המתלונן כי אפטבי אמר לו: "אני אזיין אותך עוד היום". לדבריו, לאחר שהוכנס לרכב הוא ישב מאחורה בצד ימין, "השוטר הנוסף ישב לידי ואז התחיל הסיוט שלי. הוא הצמיד לי את הטייזר לגוף, לצלעות, והפעיל אותו כמה פעמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עדי ראייה סייעו להרשעת השוטרים

השופט הסביר כי הוא ביסס את החלטתו על עדותו המהימנה של עובר אורח שהיה עד לשימוש הראשון בטייזר וציין שהמתלונן לא השתולל ולא עשה דבר כשאפטבי השתמש נגדו באקדח טייזר. העד התקשר למוקד 100 והתבקש לפנות לגורם אחר במשטרה. לדברי השופט, העד תיאר באופן מדויק את השתלשלות האירועים, החל מהעברת אקדח הטייזר לאפטבי על ידי שוטר אחר ועד לשימוש בו. בנוסף, עדת ראייה נוספת העידה במשטרה כי המתלונן היה במצב קשה ולא גילה התנגדות.

"טענתו (של אפטבי, ג"ג) כי אינו זוכר דבר מאירוע כה חריג גם לפי גרסתו, היא טענה בלתי אמינה בעליל", המשיך השופט. "גם לפי גרסתו השתמש בטייזר מספר רב של פעמים. בטייזר נמצאה תקלה שהיא תולדה לפי דברי המומחה של שימוש מופרז בו".

עוד ציין בארי כי "המתלונן מסר בפניי כי הוא בשום שלב לא השתולל בתוך הרכב וכן בתחנת המשטרה. המתלונן טען כי נפגע בצורה משמעותית מגז הפלפל שהופעל נגדו ולא היה במצב שמאפשר לו השתוללות. דבריו אלה של המתלונן מהימנים עליי ואני קובע כי מדובר בדברי אמת, והם נתמכים בדברי אפטבי ברשת הקשר ששם הוא מודיע לכוחות שהוזעקו שהשתלטו על העצור וכי המצב בשליטה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע משנת 2011. שוטר אחד אינו בשירות ואילו השוטר השני שב לשירות לאחר בדיקה של ועדת משמעת".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully