וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה במכללת ספיר דרש למחוק את המילה "בס"ד" מהלוח

12.2.2015 / 12:47

משגיחה בבחינה כתבה על הלוח את ההוראות והוסיפה את המילה "בס"ד". המרצה מחק את המילה וכתב על מעטפות הבחינה: "נא לא לרשום בס"ד על הלוח". מכללת ספיר: הנושא ייבדק

מעטפות הבחינה במכללת ספיר שעליהן נכתב "נא לא לרשום בס"ד על הלוח". מתוך עמוד הפייסבוק של חנוך דאום, אתר רשמי
מעטפת הבחינה שעליה נכתב "נא לא לרשום בס"ד על הלוח"/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של חנוך דאום

מלחמת הבס"ד במכללת ספיר: אתמול (רביעי) בשעות הצהריים הגיעו סטודנטים להיבחן באחד מהקורסים בחוג לפוליטיקה וממשל במכללה האקדמית ספיר שבשער הנגב. משגיחה שהגיעה לשמור על מהלכה התקין של הבחינה כתבה על הלוח את התאריך העברי, המילה "בס"ד" ואת הוראות הבחינה. המרצה של הקורס, ד"ר עידו נבו מהפקולטה למנהל ומדיניות במכללה, נכנס לכיתה במהלך הבחינה וכשהבחין במילה "בס"ד" ביקש מהמשגיחה למחוק אותה מהלוח.

המשגיחה סירבה לבקשתו של המרצה, ועל כן הוא מחק את המילה מהלוח בעצמו. כמה סטודנטים מחו וד"ר נבו טען כי "הלוח שלו". על מעטפות הבחינה שהיו בידי המשגיחה הוא כתב "נא לא לרשום בס"ד על הלוח".


עוד בוואלה! חדשות:
אותרה האם שנטשה את בנה בנגב; מצב התינוק השתפר
חשיפה: המתווה לחידוש המו"מ המדיני שממנו חמק נתניהו
יומן בחירות: מהומה בוועדת הבחירות על רקע דברי זועבי

אלון ישראל יחיא, סטודנט ממכללת ספיר, אמר: "המרצה כופה את דעותיו והשקפתו הדתית על הסטודנטים דבר שאסור על פי חוקי המכללה. היום זה לא לכתוב את המילה בס"ד ואולי מחר המרצה יאסור על סטודנטים להיכנס עם כיפה או כיסוי ראש לכיתה כי זה לא לטעמו. הנהלת המכללה צריכה למצות את הדין עם המרצה ולרענן הנחיות למרצים לגבי התנהלות המכללה לגבי חופש דת וחופש מדת".

הסיפור נחשף הבוקר בעמוד הפייסבוק של חנוך דאום, שכתב: "בחור שניגש כעת לבחינה במכללת ספיר צילם את מה שנכתב על המעטפה. יפה שבישראל יש מקומות שאשכרה אוסרים בהם לכתוב בס"ד, כאילו מדובר באיזו קללה או נגע".

ממכללת ספיר נמסר בתגובה: "זו אינה מדיניות המכללה אלא יוזמה פרטית של המרצה. הנושא ייבדק".


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully