וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של בן ה-15 שמת מקריסת סל: "אלון שלי נהרג סתם"

יואל, אביו של אלון רונן שנהרג ב-2012, בירך על הגשת כתב האישום נגד מנהלת בית הספר שבשטחו נהרג בנו. "מקווה שהנאשמים יקבלו את המגיע להם". אם לילד בבית הספר: "זאת לא אחריות שלה"

אלון רונן, נהרג כאשר נפל עליו עמוד כדורסל, תל אביב, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אלון רונן בן ה-15, שנהרג באסון/באדיבות המשפחה

יואל רונן, אביו של אלון, תלמיד בית ספר בן 15 שנהרג באוגוסט 2012 לאחר שנפל עליו עמוד במגרש כדורסל בבית הספר, התייחס אתמול (רביעי) להגשת כתב האישום נגד החשודים בגרימת מותו ברשלנות של בנו, ואמר כי לוואלה חדשות כי הוא מקווה שהדבר יביא למניעת מקרים דומים. "אין מלים, עברו שנתיים מאז המקרה, הכאב נשאר אותו כאב, עכשיו יהיה משפט ואני מקווה שהנאשמים יקבלו את המגיע להם. אני מקווה שהעיריות וכל המוסדות ייקחו אחריות ולא יזלזלו, ומקרים כאלה לא יחזרו על עצמם", אמר רונן.

על מותו של בנו אמר: "אלון שלי נהרג סתם. אם הוא לא היה נהרג, עמוד הסל הזה היה בטח נופל והורג ילדים קטנים, כי זה קרה בחופש הגדול, והיה ידוע לבית הספר שהעמוד רעוע וחלול. זה 500 וחצי קילו". רונן אמר שהוא מוצא נחמה בכך שמותו של בנו "הציל ילדים קטנים שהיו יכולים להיות תחת הסל הזה במקומו".

העדויות חושפות: כך ניתן היה למנוע את מותו של אלון בבית הספר
התלמיד מת מפגיעת עמוד כדורסל שנפל - המנהלת הואשמה ברשלנות
נער כבן 15 נהרג מקריסת עמוד כדורסל על ראשו

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. דרור עינב
העמוד שקרס על הנער ב-2012/דרור עינב

כתב אישום הוגש אתמול נגד שישה נאשמים, בהם מנהלת בית הספר "אביב" שבצפון תל אביב וכן בכירים באגף החינוך בעירייה, בגין גרימת מותו ברשלנות. על פי כתב האישום, ביום מותו שיחק רונן כדורסל עם חבריו במגרש בית הספר "אביב". במהלך המשחק נתלה הנער על טבעת הסל, וכתוצאה מכך עמוד הכדורסל קרס עליו והביא למותו. קריסת עמוד הכדורסל והתאונה התרחשו כתוצאה מחלודה בצד הפנימי של תחתית עמוד הכדורסל, שנוצרה בשל הרכבה לקויה של העמוד.

רונן שב והזכיר שאותו מקרה קרה בעבר, ובבית הספר לא עשו דבר. "למה אף אחד לא בדק את זה בעבר? למה המנהלת שידעה על הריקבון של העמוד לא סימנה אותו? השמש ידע את זה ואמר למנהלת, אך שום דבר לא נעשה. נשארו לנו שני ילדים ולאלון יש אח תאום זהה, ואנחנו לא יודעים איך הוא מתמודד עם זה. גם אני לא מבין איך אח תאום יכול להרגיש במצב כזה".

בדצמבר 2012 הגישה משפחתו של רונן תביעת נזיקין נגד עיריית תל אביב ונגד ומשרד החינוך בסך יותר מ-2.5 מיליון שקלים המתבררת בימים אלו בבית המשפט. עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן צור, המייצגים את משפחת רונן בתביעת הנזיקין מסרו: "כבר מעל קברו הטרי של אלון קראה המשפחה למיצוי הדין עם האחראים למותו של בנם והודיעה שלא תנוח ולא תשקוט עד שהאשמים למות בנה יתנו את הדין". עורכי הדין הוסיפו כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד הגורמים בעירייה ובמשרד החינוך אינה מפתיעה. "עיון בכתב האישום מעלה תמונה מצמררת של הפקרות ורשלנות. מובן שהמשפחה ממשיכה לעקוב אחרי כל ההתפתחויות במישור הפלילי והיא סומכת את ידיה על הפרקליטות ובית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"נטייה אינסטינקטיבית להטיל הכול על מנהל בית הספר"

עו"ד גלית רוטנברג, המייצגת את מנהלת בית ספר "אביב", אושרה דנה, אמרה כי החלטת הפרקליטות להגיש נגד מרשתה כתב אישום הותירה אותה המומה, וכי היא שמעה על כך לראשונה מהתקשורת. "כאשת חינוך ומנהלת בית הספר היא מצרה מאד על המקרה הטראגי, אבל מכאן ועד הטלת אחריות פלילית רק משום תפקידה, המרחק הוא רב", היא אמרה. רוטנברג הוסיפה כי בשנה הרלוונטית לאירוע מרשתה הייתה בשנת שבתון, ולא שימשה כמנהלת בפועל של בית הספר. עוד היא אמרה כי חלוקת האחריות בעירייה לטיפול במתקני הספורט בבתי הספר לא הייתה ברורה, וכי הפרקליטות הייתה מודעת לכך. "כתב האישום שהוגש מגלה כי הפרקליטות עצמה מודעת לפניות חוזרות ונשנות של מרשתנו וגורמים אחרים בבית הספר לגורמים המוסמכים לשם בדיקת ותיקון הסל, וכן לפעולות שננקטו על ידה על מנת לוודא כי הוא תקין לשימוש".

"אנחנו סבורים שאף במקרים קשים וטעונים כגון מקרה זה, אין זה ראוי להעמיד לדין פלילי גורמים אך ורק בגלל תפקידם הפורמלי, ולא היה בסיס להגשת כתב האישום נגד מרשתנו. עתה משהוגש, אנחנו מאמינים שבית המשפט יבחן את הראיות ויקבע את חפותה".

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, הצטרף לדבריה של רוטנברג ואמר לוואלה חדשות: "הנטייה האינסטינקטיבית של המערכת, של הפרקליטות ושל הנהלת משרד החינוך היא להטיל הכול על מנהל בית הספר". לדבריו, "המערכת מחפשת אשם, אז הכתובת הכי מידית והכי לא הוגנת היא של המנהל. זאת המלאכה הכי קלה". לוי אמר כי הוא מצפה מהרשות המקומית לשלוח פעם בשנה צוות מקצועי שיבדוק את כל מתקני הספורט, ויחליט מה צריך להחליף בבתי הספר. "אי אפשר להפיל על מנהל בית הספר כל מיני עניינים הקשורים למתכות, ברזלים, עמידות של מתקן כזה או אחר. זאת הגזמה", אמר.

לוי הדגיש כי הוא מצפה ממשרד החינוך שייצא וידרוש בתוקף מכל הרשויות המקומיות לקחת אחריות על תחזוק המתקנים. לוי לא שולל אחריות ממשרד החינוך, אך טוען כי יש לעזור למנהלי בתי הספר לקחת אחריות. "אני מזמין את משרד החינוך לפגישה אתנו המנהלים, ונאמר להם באילו תחומים שדורשים מיומנויות טכניות כמו מהנדסי מתכות, אנו חסרים. הרי אין לי מגנומטר שיבדוק עמוד סל, יש גבול, אני לא בעל מקצוע".

הוא הצביע על בעיה נוספת. "אין לנו תקציבים להגן על המנהלים. משרד החינוך חייב להקים קרן שבה יופקדו כספים שתכליתם הגנה על מנהלי בתי ספר ועובדי חינוך שנתבעים בהליך משפטי, שלא יפסידו את הבית שלהם בהגנה על עצמם". לוי אמר כי המנהלת שהוגש נגדה כתב אישום מממנת עכשיו מכיסה את הייעוץ המשפטי. "מנהלים יכולים לעבור עשר שנים ואפילו יותר של עינוי דין והוצאות משפטיות גבוהות בלי גיבוי של משרד החינוך, כמו במקרה של המנהלת שרה אנג'ל", אמר בהתייחס למנהלת לשעבר של בית הספר היסודי "לוריא" בירושלים, שהואשמה בגרימת מותה של אמיליה כהן בת התשע, שנהרגה לאחר שנפלה מחלון הקומה השנייה של בית הספר ביוני 1998, ומאוחר יותר זוכתה.

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. רועי רוזנק, מד"א
זירת האירוע, אוגוסט 2012/מד"א, רועי רוזנק

הגשת כתב האישום אתמול הזכירה לאנשי החינוך כי רק לאחרונה הוטלה אחריות פלילית על מנהל בית ספר בירושלים בגין טביעת נער בטיול שנתי, מקרה שהוביל להשבתת הטיולים בארץ על ידי ארגון המורים. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר כי הוא מוכן להגן על המנהלת, במידה שתיתן לו ייפוי כוח. "זה נורא ואיום. זה בעצם קרה בשעות אחר הצהריים, וזה אפילו עוד יותר חמור להאשים מנהלת שלא נמצאת אפילו במקום", אמר ארז. "יש קצין בטיחות בעיריית תל אביב שצריך לבדוק את המתקנים. מה המנהלת מבינה במתקנים, בקורוזיה ובשחיקות?", תהה ארז. "אני מוכן להירתם לעזרתה. אני יכול לתת לה הגנה משפטית, מנהלי בתי ספר יסודיים הם קולגות שלי".

יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, שבה חברה המנהלת, אמר בתגובה: "אני אלמד את המטריה ואחליט לאחר מכן מהן צעדי הארגון".

הורים לילדים בבית הספר "אביב" הופתעו מהגשת כתב האישום, וסיפרו שמאז המקרה המצער השתדלה המנהלת להמשיך בתפקוד גבוה בבית הספר. "למרות שאין שום ספק שמדובר באסון טראגי, הניסיון להטיל אחריות על מנהלת בית הספר שלנו, לא יכול לעזור לילדים, אלא רק לפגוע בהם", אמרה לוואלה חדשות שירלי וולובלסקי, אם לילד שלומד בבית הספר וחברה בוועד ההורים. "אני לא חושבת שאפשר ונכון לצפות מאיש חינוך מקצועי להיות אחראי על נושאי ביטחון ובטיחות טכניים וחשוב מאד שהנושאים האלו יהיו ברורים. זה בוודאות לא צריך להיות באחריות מנהלת בית הספר, לא שלנו, ולא של מנהלות אחרות".

"המנהלת היא לא אשת ביטחון"

וולובלסקי דיברה בשבחה של המנהלת ואמרה: "אושרה היא מנהלת מדהימה. היא הקימה את בית הספר הזה לפני 13 שנה, וחוץ משנת השבתון הזאת שבמהלכה אירע המקרה, היא ניהלה אותו כל השנים ביד רמה. היא לא אשת ביטחון, ומבין כל הדרישות הרבות שיש לנו אליה כמנהלת, ושעליהן היא עונה בהצלחה רבה, זאת לא אחריות שלה. גם שאר ההורים מבית הספר שדיברתי איתם הצטערו נורא לשמוע וחושבים שמדובר בטעות. זו טעות כואבת שיהיו לה השלכות לא חיובית על בית הספר. אנחנו רוצים שהמנהלת שלנו תתעסק בחינוך ובלקחת את בית הספר קדימה ולא תתעסק בדברים שלא בתחום אחריותה".

לפניות לכתבות:

דנה ירקצי: danayark@walla.com
רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אלון רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully