וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: חיזבאללה מוביל מערכה חדשה בגבול עם ישראל

11.2.2015 / 8:43

אנשי הארגון נאבקים עם ג'בהת א-נוסרה על ערי המפתח ברמת הגולן הסורית. עיתון קטארי הרואה אור בלונדון: המרגל שנתפס בצמרת חיזבאללה סיכל מזימה לרצח רה"מ לשעבר אולמרט

פיצוץ בכפר רג'ר בחילופי אש בין צה"ל לאנשי חיזבאללה במהלך ההסלמה בגבול הצפון – 28 בינואר 2015. רויטרס
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון, בחודש שעבר/רויטרס

חיזבאללה פתח השבוע במערכה חדשה לכיבוש רמת הגולן הסורית מידי המורדים האיסלמיסטים - כך עולה מדיווחים בסוריה ובלבנון. סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה אתמול (שלישי) גורם צבאי סורי, שאישר כי הארגון השיעי מעורב בקרבות באזור קוניטרה ודרעא, הנחשבות למעוזי האופוזיציה הסורית. המערכה מתמקדת בעיקרה בקרב עם אנשי ג'בהת א-נוסרה, ארגון קיצוני המקורב לאל-קאעדה ומסוכסך עם דאעש.

לטענת כלי התקשורת המקורבים לחיזבאללה, הכוחות שמוביל הארגון הצליחו כבר לכבוש שתי עיירות בדרך המובילה מדמשק למרחב דרעא, דיר אל-עדס ודנג'י, שהיו עד כה, כאמור, בשליטת האופוזיציה.

המבצע החל שלשום, ונועד לטהר את אזור רמת הגולן הסורית מנוכחות של ג'בהת א-נוסרה, וכן את האזור הקרוב לגבול עם ירדן. רמי עבד א-רחמן, מנהל "הארגון הסורי לזכויות האדם" הנחשב למקורב למשטרו של הנשיא בשאר אסד, טען כי חיזבאללה "לקח את היוזמה ומוביל כוחות של צבא סוריה וכוחות איראניים באזור המשולש שבין דרעא, קוניטרה והאזור שמדרום-מערב לדמשק".

המבצע האחרון יצא לדרך לאחר שבמשך החודשים האחרונים ביססו אנשי "החזית הדרומית", שכללה כמה ארגוני אופוזיציה, את שליטתם באזור של דרום סוריה בעודם שומרים על שקט מול ישראל. חיזבאללה והמשטר בדמשק טענו כי ישנו שיתוף פעולה נרחב בין ישראל לאנשי ג'בהת א-נוסרה שפועלים יחד עם "חזית הדרום", ואחת המטרות המרכזיות של המאמץ היא לנתק את "החזית הדרומית" שפועלת מדרום לדמשק מקווי האספקה שמגיעים מירדן.

אהוד אולמרט, דן חלוץ ועמיר פרץ – הקריה, ת"א, 11 ביולי 2006. AP
רה"מ לשעבר אולמרט ב-2006, עם הרמטכ"ל דן חלוץ ושר הביטחון עמיר פרץ/AP

בתוך כך, עיתון קטארי הרואה אור בלונדון דיווח כי חיזבאללה תיכנן להתנקש בראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כנקמה על חיסול ראש מערך המבצעים של הארגון עימאד מורנייה. לדיווח, בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", המקושר לפוליטיקאי הישראלי לשעבר עזמי בשארה, אין אישור במקור אחר.

על פי הדיווח, המתפרסם ערב יום השנה השביעי לחיסול מורנייה, המרגל שנתפס בצמרת הארגון, מוחמד שווארבה, סייע לסכל את המזימה. מקורות פוליטיים, שהוגדרו "בעלי קשר הדוק עם חיזבאללה", אמרו לעיתון כי שווארבה סיכל פעולה בולטת נוספת שנועדה לנקום את חיסול מורנייה: ניסיון הפיגוע בשגרירות ישראל באזרבייג'ן ב-2009. חוליית הארגון, כך מדווח העיתון, הופתעו מכך שגורמי הביטחון המקומיים ציפתה להגעתם.

בכירי חיזבאללה, בהם חסן נסראללה וסגנו נעים קאסם, הודו לאחרונה כי לכדו מרגל בצמרת הארגון. נסראללה אמר כי נודע לחיזבאללה שהמרגל משתף פעולה עם ישראל. כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי שווארבה הועמד לדין בבית משפט פנימי של הארגון. לא ידוע מה עלה בגורלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויית של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה – ביירות, 14 בפברואר 2008. AP
הלווייתו של עימאד מורניה בחודש פברואר 2008 בביירות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully