וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמדת מנהרת הטרור בעוטף עזה: "זה מחזיר אותנו אחורה"

9.2.2015 / 11:07

תושבים בקיבוץ נחל עוז הופתעו לגלות על המנהרה מתקופת "צוק איתן", ששאריות שלה פוצצו לאחרונה על ידי צה"ל באזור היישוב: "כל פעם ששומעים על זה, זה מלחיץ". ראש המועצה ביקש להרגיע: "לא מדובר בפחד או בחוסר ביטחון"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"ממה שהתושבים מבינים, זו לא מנהרה שהייתה אמורה להגיע לקיבוץ", כך אמרה הבוקר (שני) תושבת קיבוץ נחל עוז בעקבות הפרסום על פיצוץ מנהרה בסמוך לתחומי היישוב שבמועצה האזורית שער הנגב. כמעט חצי שנה אחרי סיום מבצע "צוק איתן" ברצועה, תושבי עוטף עזה עדיין מביעים חשש מנושא המנהרות של חמאס.

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעיל חמאס בקצה מנהרת טרור במהלך "צוק איתן"/רויטרס

"כל פעם שאני שומעת על מנהרה, זה גורם לי לפחד. אני אמנם שמחה שצה"ל פוצץ את המנהרה, אבל כל פעם שמזכירים את העניין הזה – אנחנו, התושבים, קצת נלחצים". לצד זאת, היא הבהירה שאין כל פאניקה באזור: "שאלנו קצת שאלות, ונרגענו די מהר".

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שבתחומה נמצאה המנהרה המשיך בקו המרגיע והסביר שזו הייתה פעולה מתוכננת של צה"ל שהתקיימה בשבועות האחרונים, ושהמנהרה לא הייתה מחוברת לעזה. לפי דובר צה"ל, מדובר בשאריות של מנהרה שהיה ידוע עליה ב"צוק איתן", ושנדרש להשמידה סופית.

"זאת לא הייתה מנהרה התקפית, ב'צוק איתן' היא טופלה ונשאר רק קטע קטן", ציין שוסטר. עם זאת, הוא הביע הזדהות עם תחושות התושבים, שלא ידעו על קיומה של המנהרה ושגילו עליה רק עם הסרת הצנזורה הבוקר. "קיבלנו הרבה שאלות. כל עיסוק בנושא מעורר פה את האנשים, ומחזיר אותם אחורה, אך לא מדובר בפחד או בחוסר ביטחון. כבר עשרות שנים לא נהרגו אזרחים מחדירה קרקעית, אנחנו נמצאים בתקופה של פריחה וצמיחה".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! חדשות
מפקד מגלן: "נדאג שהמנהרות יהפכו לבית הקברות של האויב"
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"
עמוק באדמה: הלוחמים שהשמידו את מנהרות הטרור של חמאס

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השמדת מנהרת טרור האחרונה על ידי כוחות גבעתי והנדסה. דובר צה"ל
פיצוץ מנהרת טרור בזמן "צוק איתן"/דובר צה"ל

יוסי וגנר, חבר בצוות החירום של נחל עוז הדגיש כי מדובר במנהרה שידעו עליה בעבר ושטופלה בתקופת "צוק איתן" ולאחריה. "אנחנו מדווחים ויודעים ומכירים את הדברים, אין פה שום דבר חדש. מבחינת נחל עוז הדברים לא השתנו, שום דבר לא השתנה", טען. "אנו סומכים על צה"ל שהוא מטפל באיומים האלה. אנחנו מעדכנים את התושבים, מסבירים להם, מוודאים עם הצבא שכל הדברים אכן בשליטה מלאה".

תמי הלוי, חברת קיבוץ נחל עוז, הוסיפה כי הבוקר ראתה שוב אימהות מלוות את הילדים לאוטובוס, דבר שלא היה בחודשים האחרונים. "זה רק מראה שהתקשורת ומי שמודיע על מציאת מנהרה צריכים להיות הרבה יותר שקולים וזהירים כשהם נותנים את האינפורמציה הזאת, ויודעים שאנחנו אנשים שחיים ביישוב והיום-יום שלנו עדיין לא בטוח ואנחנו מחפשים את הביטחון הזה", אמרה.

בפעולה להשמדת המנהרה שהתקיימה בשבועות האחרונים השתתפו כוחות הנדסה באוגדת עזה והם הסתייעו בכוחות חיל רגלים. "זה חלק ממנהרה שנשארה לטיפול הנדסי ולא מנהרה חדשה שגילינו עכשיו", הסביר גורם צבאי. "הפעילות ההנדסית שמבוצעת היא ממוקדת יותר. כעת פועלים למפות את התוואי ולהשמיד אותו".

גורמי צבא נוספים אמרו לוואלה! חדשות כי שטח האזור בין מעבר קרני הישן, שאינו פעיל, לבין שג'אעיה, היה ידוע תמיד כ"שורץ מנהרות". "מדובר במנהרה שצה"ל טיפל בה במהלך 'צוק איתן'", הסבירו. בצה"ל אישרו כי במהלך הטיפול בתוואי המנהרה גם אותרו אמצעי לחימה ישנים של מחבלים מהמבצע.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully