וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: לפחות 30 הרוגים בעימותים שפרצו במגרש כדורגל

רוב ההרוגים, אוהדי קבוצת הכדורל זמלק, נחנקו למוות לאחר שהמשטרה השתמשה בגז מדמיע על מנת למנוע מהם להיכנס למגרש. "הם ניסו להסתער על שערי המגרש בכוח, ולכן כוחות הביטחון עצרו את המתקפה שלהם", נמסר ממשרד הפנים המצרי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 30 בני אדם נהרגו אתמול מחוץ לאצטדיון כדורגל בקהיר, בירת מצרים, אחרי שהמשטרה מנעה מהם בכוח להיכנס אליו – כך דיווח הלילה (שני) העיתון המצרי "אל-אהראם". ההרוגים הם אוהדי קבוצת זמלק מקהיר, שניסו לפלוש למגרש ולצפות במשחק של קבוצתם נגד אנפפ"י, קבוצה נוספת מעיר הבירה של מצרים.

לדברי עדי ראייה, רוב ההרוגים נחנקו למוות כשהקהל החל במנוסה המונית, לאחר שהמשטרה השתמשה בגז מדמיע על מנת לפזרם. בעקבות האירוע הורו השלטונות על השעיית משחקי הכדורגל במדינה.

עוד כתבות מהעולם:
קרי: מקווים לגבש את נוסח הסכם הגרעין עד סוף מרץ
אחרי 11 שנה: בבגדאד מותר שוב לצאת החוצה בלילות
אמו של השבוי שראשו נערף: "ממשל אובמה לא עשה כלום לשחרור ילדינו"

מהומות מצרים, אוהד כדורגל על רקע מכונית שרופה. רויטרס
מכונית שנשרפה במהומות שפרצו בכניסה לאיצטדיון בקהיר/רויטרס

"אמרתי לבן שלי לעזוב את משחקי הכדורגל", סיפרה בבכי אמו של אחד ההרוגים בתקרית, לאחר שראתה את שמו מופיע ברשימת הקורבנות בבית חולים בקהיר. עשרות צעירים, הלבושים בחולצות קבוצת זמלק, ישבו מחוץ לבית החולים המומים בזמן שמשפחות רבות הגיעו למקום כדי לבדוק שקרוביהם בחיים.

לטענת משרד הפנים של מצרים, "קהל אהודים עצום של קבוצת זמלק הגיע לאצטדיון חיל האוויר כדי לצפות במשחק. הם ניסו להסתער על שערי המגרש בכוח, ולכן כוחות הביטחון פעלו במהירות כדי לעצור את המתקפה שלהם". התובע הכללי הורה על מעצרם של מנהיגי ארגון "אולטראס האבירים הלבנים", שנחשב לגרעין הקשה של אוהדי זמלק. הארגון, מצדו, כתב בדף הפייסבוק שלו כי ההרוגים הם "שהידים" וכי "כוחות הביטחון ביצעו טבח".

היחסים בין כוחות הביטחון לארגוני האוהדים הקיצוניים נותרו מתוחים מאז המהפכה בשנת 2011, שהביאה להדחת הרודן חוסני מובארק. לארגונים אלו היה תפקיד חשוב בהפגנות ההמוניות שקדמו למהפכה ומאז משחקי כדורגל במצרים הפכו לעתים קרובות לזירות קרב - בפברואר 2012 נהרגו 72 אוהדי כדורגל במהומות בעיר פורט סעיד. מאז הגבילו השלטונות את מספר האנשים שיכולים לצפות במשחקים, והאוהדים לא פעם מנסים להסתער על המגרשים שאליהם אסור להם להיכנס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מהומות מצרים, אוהד כדורגל על רקע מכונית שרופה. רויטרס
אלפי אנשים מנסים להיכנס לאיצטדיון בקהיר לפני שפרצו המהומות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully