וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הוחרמו אלפי גלילי נייר טואלט עם דיוקן מנהיג הונג קונג

7.2.2015 / 11:50

משטרת סין פשטה על מפעל בדרום המדינה, שם אוחסנו 8,000 הגלילים ועוד 20 אלף חפיסות של ממחטות, שעליהם הודפס פרצופו של המושל לאנג צ'אן יינג. המפלגה הדמוקרטית בהונג קונג: הם היו אמורים להימכר בחגיגות השנה החדשה

סין החרימה 8,000 גלילי נייר טואלט עם הדפס של מנהיג הונג קונג  פברואר 2015. AP
גלילי נייר הטואלט והממחטות שהוחרמו, היום/AP

רשויות סין החרימו כ-8,000 גלילי נייר טואלט שעליהם הודפסה תמונתו של מושל הונג קונג – כך מסר היום (שבת) גורם במפלגה הדמוקרטית של הונג קונג. המושל לאנג צ'אן יינג הוא נציג המשטר הקומוניסטי באזור המנהלי המיוחד, והציבור עדיין זועם על סירוב השלטונות להעניק זכויות דמוקרטיות גדולות יותר להונג קונג.

לו קין-היי, סגן יו"ר המפלגה, אמר כי המשטרה החרימה את גלילי הנייר ועוד 20 אלף חפיסות של ממחטות ממפעל בעיר שנג'ן שבדרום סין, הסמוכה להונג קונג. לדבריו, ההזמנה בוצעה על ידי מקורב למפלגה כדי להסתיר את העובדה שהמפלגה היא הרוכשת האמתית של הנייר. לו טען כי לא נמסרה סיבה לפשיטת המשטרה והוסיף כי גלילי הנייר והממחטות היו אמורים להימכר במהלך חגיגות השנה הסינית החדשה שתחל בסוף החודש.

בחודש ספטמבר אשתקד יצאו אלפי מפגינים פרו-דמוקרטים לרחובות הונג קונג ודרשו אוטונומיה גדולה יותר מהשלטון המרכזי בבייג'ינג. שיטת הבחירות הנוכחית באזור קובעת כי מנהיג הונג קונג ייבחר באופן דמוקרטי, אולם המועמדות פתוחה רק למועמדים שמונו על ידי ועדה המקורבת לשלטון המרכזי. כוחות הביטחון הצליחו לדכא בסופו של דבר את המחאות, שהלכו ודעכו עם הזמן.

עוד ידיעות מהעולם
הורי החטופה האמריקנית שבידי דאעש: "מקווים שהיא בחיים"
איראן: כישלון השיחות יגרום למפלת רוחאני ולעליית הקיצונים
מיזורי: רצו ללמד את בנם שאסור לדבר עם זרים - וחטפו אותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully