וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לדאעש": אלפים הפגינו בירדן בעקבות רצח הטייס

6.2.2015 / 16:11

שלושה ימים אחרי שפורסם הסרטון שבו תועדה שריפתו למוות של מועז אל-כסאסבה, התאספו המפגינים בבירה עמאן ודרשו את הרחבת המתקפה הצבאית. הלילה תקף חיל האוויר יעדים של הארגון בעיראק

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(תיעוד: צבא ירדן מפציץ מטרות של דאעש בסוריה)

אלפי ירדנים הפגינו היום (שישי) ברחובות הבירה עמאן וקראו למלך עבדאללה להגביר את המתקפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעקבות רצח הטייס מועז אל-כסאסבה. ההמונים התאספו ליד מסגד חוסייני הגדול וצעקו "מוות לדאעש". בין המשתתפים הייתה גם המלכה ראנייה, שהחזיקה תמונה של הטייס שנשרף למוות.

ביום שלישי האחרון פרסם דאעש סרטון ובו נראה אל-כסאסבה נשרף למוות. זאת לאחר שהמגעים שהתקיימו לשחרורו בין ממשלת ירדן לבין נציגי הארגון האיסלאמיסטי קרסו משום שדרישתם של הירדנים לקבל הוכחה לכך שאל-כסאסבה עודנו בחיים לא נענתה. הממשלה הירדנית מסרה כי הוא הוצא להורג כבר בתחילת ינואר, קביעה שככל הנראה מסתמכת על בחינת הסרטון.

מסע הכיבוש של דאעש - כל הכותרות:
ירדן שחררה מטיף של אל-קאעדה שמתנגד לדאעש
המלך עבדאללה בישר להורי הטייס: "הפצצנו יעדי דאעש"
רצח הטייס הירדני עוד יפרק את הקואליציה נגד דאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד שריפתו של הטייס הירדני למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה על הריגתו של אל-כסאסבה, הוציאה ירדן להורג מחבלת של דאעש שהייתה כלואה במדינה מ-2006. המחבלת, סאג'ידה א-רישאווי העיראקית, נכלאה בשל מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם, ונידונה למוות כבר עם כליאתה לפני קרוב לעשור. עם זאת, הוחלט לזרז את התהליך לאחר פרסום הסרטון של דאעש.

בעקבות הוצאתו להורג של אל-כסאסבה החל צבא ירדן לתקוף מטרות של דאעש בסוריה, והיום לראשונה תקף חיל האוויר הירדני גם בעיראק. על פי דיווח ב"סקיי ניוז" בשפה הערבית, יותר מ-35 פעילי דאעש נהרגו בהפצצות במרכז העיר מוסול שבצפון עיראק. אתמול דווח כי 50 לוחמי דאעש, ובהם בכיר, נהרגו בתקיפות חיל האוויר הירדני בסוריה.

מטוס של חיל האוויר הירדני ממריא בדרכו לתקוף מטרות של דאעש בסוריה, פברואר 2015. רויטרס
מטוס של חיל האוויר הירדני ממריא בדרכו לתקוף מטרות של דאעש בסוריה/רויטרס

פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציאו היום (שישי) להורג שלושה אזרחים עיראקים – כך דווח בערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". על פי הדיווח, השלושה הוצאו להורג במרכז עיראק על ידי שריפתם למוות, בדומה לאופן שבו הוצא להורג לאחרונה הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, שהיה שבוי בידי הארגון.

(עדכון ראשון: 13:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully