וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

העיר הלבנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: ארכיון עיריית תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 65 שנה ירד בפעם האחרונה שלג בתל אביב. החורף של שנת 1950 היה קר במיוחד, ובלילה שבין ה-5 וה-6 בפברואר ירד ברחבי הארץ, מהצפון ועד הנגב, שלג כבד שהפתיע את התושבים. ללא כל התרעה מוקדמת, כיסו מעל 10 מילימטרים של שלג את גוש דן, כשהמשקעים הלבנים שימחו עד מאוד רבים מילדי המרכז, אך עם זאת פגעו בלא מעט תושבים, בעיקר בעולים החדשים שהתגוררו במעברות והתקשו להתמודד עם מזג האוויר הסוער. אלפים אחרים נפגעו מנזקים ותקלות שונים שגרם השלג הפתאומי.

ישראלים בברלין

מתוך הסרט ?בן זקן? בהשתתפות אלירז שדה.
צילום: יח"צ

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח פסטיבל ברלין ה-65. חגיגת הקולנוע בבירת גרמניה תפסה תאוצה מחודשת בשנתיים האחרונות, והשנה צפויות למשוך את מירב תשומת הלב הקרנות הבכורה של "חמישים גוונים של אפור" ושל "סינדרלה". בגזרה הישראלית, ישתתפו בפסטיבל שלושה סרטים מתוצרת כחול-לבן: "בן זקן", סרט הביכורים של אפרת כורם שמציג את תפקידו הקולנועי הגדול הראשון של אלירז שדה, שמשחק אב חד הורי מאשקלון, ושני סרטים דוקומנטריים, "הוטליין" של סילבינה לנדסמן, ו"שיח לוחמים" של מור לושי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

חג הכלניות

ילדים קטנים בשדה כלניות. רפי בביאן,
צילום: רפי בביאן/רפי בביאן

אתם צריכים לדעת שהיום יצאו לדרך אירועי סוף שבוע אהבה לטבע במסגרת פסטיבל דרום אדום. הפסטיבל, שנערך זו השנה העשירית בצפון הנגב, מתפרש על פני ארבעה סופי שבוע בחודש פברואר, ובשלושת הימים הקרובים יוכלו המבקרים לנצל את מזג האוויר וליהנות מהפעלות שונות ביישובי האיזור, אטרקציות מגוונות לילדים, הופעה חגיגית של רד בנד יחד עם קרולינה ומרינה מקסמיליאן בלומין, ובעיקר ממרבדי הכלניות המרשימים. בין שאר הפעיליות ניתן למצוא יריד לייף סטייל, שוק אוכל הודי, שוק חקלאים מקומי, סדנת ציור בטבע וסיור ייחודי לכבוד ט"ו בשבט.

איש החשמל

פנחס רוטנברג. ויקיפדיה, אתר רשמי
מתוך ויקיפדיה/אתר רשמי, ויקיפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 136 שנה נולד פנחס רוטנברג. "הזקן מנהריים" גדל באוקראינה, השתתף במהפכת 1905 ברוסיה ולאחר מכן נדד בין איטליה, רוסיה ואוקראינה, לפני שיזם יחד עם זאב ז'בוטינסקי את הקמת הגדודים העבריים. לאחר מכן עלה לישראל, בה היה מחלוצי התעשייה המקומית, וייסד את חברת החשמל הארץ-ישראלית ב-1923. רוטנברג הכריזמטי ובעל החזון הטכנולוגי הקים תחנות חשמל בתל אביב ובחיפה, ואת התחנה הגדולה בנהריים. במקביל הוא היה ממנהיגי היישוב היהודי בארץ, כיהן פעמיים כיו"ר הוועד הלאומי, ופיקד על ארגון ההגנה בתל אביב. רוטנברג נפטר ב-1942 ממחלה קשה. ב-2003 גילם מנשה נוי את דמותו בסרט "איש החשמל".

עד חצי המלכות

אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תתמודד נבחרת גאנה של אברהם גרנט נגד גינאה המשוונית בחצי גמר אליפות אפריקה. המאמן הישראלי שמונה למאמן "הכוכבים השחורים" זמן קצר לפני הטורניר, צלח בקושי רב וברגע האחרון את שלב הבתים, אך מאז גאנה שלו הרשימה עם 0:3 על גינאה ברבע הגמר, וסומנה כמועמדת העיקרית לזכייה. אלא שפרט לנבחרת המארחת שתתייצב מול נבחרתו הערב, עשוי גרנט, שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-60, להתמודד גם מול השופטים, שסייעו למקומיים לעבור את רבע הגמר מול תוניסיה בעזרת שערוריית שיפוט הזויה. גאנה לא ביקרה בגמר הטורניר מאז זכייתה האחרונה ב-1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully