וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושפת הונאת ניצולת השואה מדברת: "היא רצתה לעזור להם והם ניצלו זאת"

3.2.2015 / 16:41

פרסום ראשון: חנה לקר, העובדת הסוציאלית שהגישה את התלונה שבעקבותיה נעצרו הפקידים, סיפרה כיצד גילתה על המעשים. "היא אושפזה והגיע פקיד בנק לבקר אותה. היא נבהלה ואמרה: 'איך הם הגיעו עד לפה ומצאו אותי כאן?'". האזינו להקלטה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

חנה לקר, העובדת הסוציאלית של בית האבות בירושלים שחשפה כי שני פקידי בנק הבינלאומי בבירה הונו, לכאורה, קשישה ניצולת שואה, שוחחה היום (שלישי) עם וואלה! חדשות וסיפרה כיצד גילתה על המעשים החמורים.

"באחד הימים היא אושפזה בבית חולים והגיע פקיד בנק לבקר אותה. המטפלת שלה הבחינה שהיא לא קיבלה אותו בשמחה. היא נבהלה, החווירה ואמרה: 'איך הם הגיעו עד לפה ומצאו אותי כאן?'", אמרה לקר. "בעקבות זאת היא סיפרה למטפלת מה קרה, שהיא נותנת להם כספים רבים. המטפלת רשמה את הכול, ולאחר מכן הגשנו תלונה".

הפקיד, חיים סיסו, עובד כבן 60 בסניף הבנק הבינלאומי בעיר, נעצר לאחרונה יחד עם רותי בסון בת ה-58, יועצת השקעות בסניף. השניים חשודים שהונו את ניצולת השואה בת ה-88 וגרמו לה למסור להם צ'קים בסך של כמיליון שקלים לאחר שרכשו את אמונה.

עוד בוואלה! חדשות:
8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"
"כביש הדמים": תשעה הרוגים ו-200 פצועים בכל שנה
מהומה בדיון על חוק המסתננים: "איפה הייתם כשילדה נאנסה?"

שני פקידי בנק חשודים שהונו ניצולת שואה, ביהמ"ש השלום ירושלים. פברואר 2015. גדעון צנטנר, צילום מסך
סיסו בבית משפט השלום בירושלים, היום/צילום מסך, גדעון צנטנר

על פי החשד, נוסף על מאות אלפי השקלים שקיבלו ממנה במרמה, הפקידים ניסו לגרום לה לשנות את צוואתה כך שכל רכושה יועבר לידי בסון. בית משפט השלום בירושלים האריך היום ביום אחד את מעצר בסון, שמוגדרת החשודה המרכזית בפרשה. סיסו שוחרר ליום אחד של מעצר בית מלא.

לקר סיפרה על הלחצים שהופעלו על הקשישה הערירית, ילידת הונגריה שבמלחמת העולם השנייה הייתה ילדה קטנה שהסתתרה במחבוא מפני הנאצים. כל משפחתה נספתה, והיא לא התחתנה מעולם. "הרגשתי שהיא לא יכולה להגיד להם לא, כנראה בגלל המעמד שלהם. הם אמרו לה: 'אנחנו דואגים לכסף שלך, ובזכותינו את הרווחת יפה על ההשקעות'. הייתה לה איזו שהיא תלות בהם מכיוון שאף אחד לא דואג לה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הם סיפרו לה סיפורים שהם צריכים כסף"

"מדובר באנשים שהיא הכירה שנים וכל פעם הם סיפרו לה סיפורים שהם צריכים כסף", המשיכה לקר, "פעם לניתוחים ופעם לילדים. בעיות שונות ומשונות. היא אישה מאוד טובת לב ונדיבה כלפי כולם, והם ניצלו את הרצון שלה לעזור תמיד לכל אדם. היא אישה שחייה בסגפנות והיא נתנה להם ברוחב לב אחרי שהם אמרו לה בדיוק איזה סכומים לרשום".

"העובדה שהיא אישה ללא משפחה שמה אותה בסיכון, כי בדרך כלל בני משפחה הם אלה שמשגיחים ודואגים לאנשים הזקנים. מהסיבה הזו היא הייתה חשופה לניצול הזה. היא הסתירה את זה וידעה שמה שהם עושים לא חוקי, אבל היה לה קשה לספר על מה שקרה לה", הוסיפה.

שני פקידי בנק חשודים שהונו ניצולת שואה, ביהמ"ש השלום ירושלים. פברואר 2015. גדעון צנטנר, צילום מסך
החשודה המרכזית בסון, בבית המשפט, היום/צילום מסך, גדעון צנטנר

על פי החשד, שני הפקידים יצרו קשר עם הקשישה לאחר שהבחינו שבחשבונה קיימים סכומי כסף גדולים. לאחר שהתיידדו עמה שכנעו אותה להעביר לידיהם צ'קים בסכומים גדולים. המעשים המיוחסים לחשודים בוצעו לפני שלוש שנים, אולם החקירה החלה רק בנובמבר האחרון, עם הגשת התלונה.

בחקירתם הודו החשודים במעשים. בסון אישרה בפני החוקרים שפדתה את הצ'קים בעסקים לחילופי כספים, באמצעות אדם שלישי, משום שהקשישה ביקשה לשמור על פרטיותה. בנוסף, בחיפוש שנערך בביתה של בסון נמצאו כ-300 אלף שקלים וצ'קים ריקים השייכים לקשישה, שהוחבאו מאחורי פאנל במטבח.

"בהיותם מנהלים את תיק ההשקעות של הקשישה ניצלו את היותה ערירית", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת מעצרם של השניים היום. "במסגרת זו החלו שני החשודים לנהל מסע כדי לקדם את רצונם לזכות בהונה של בעלת החשבון ולצורך כך הפעילו לחץ על הקשישה, בין היתר בביקורים בשעות לא שגרתיות, כולל במקומות האשפוז של האישה".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully