וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה הרוגות ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בנגב

מחקירה ראשונית עלה כי אוטובוס עמוס בנשים ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא התנגש חזיתית במשאית שנשאה טרקטור בסמוך לצומת להבים. לפי החשד, הטרקטור בלט מהמשאית בניגוד למותר. 28 פצועים קל-בינוני פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע

תאונת הדרכים סמוך לצומת להבים/צילום: כיבוי אש, בני בן סימון, זוהר גואטה, דוברות מד"א; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

- אוטובוס עמוס בנשים ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא התנגש במשאית שנשאה טרקטור בסמוך לצומת להבים בנגב
- על פי החשד, האוטובוס התנגש חזיתית בטרקטור, שבלט ככל הנראה מהמשאית
- שמונה נשים נהרגו, 28 בני אדם נוספים נפצעו
- כל הפצועים, במצב קל עד בינוני, פונו לבית הבית החולים סורוקה בבאר שבע
- ראש מועצת להבים: "זה כביש הדמים"

שמונה נשים כבנות 50 נהרגו ו-29 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני בתאונת דרכים שאירעה היום (שלישי) בין אוטובוס לבין משאית שנשאה טרקטור בסמוך לצומת להבים שבצפון הנגב. כוחות מד"א רבים במקום ומסוקים הוקפצו לפינוי הנפגעים לבית החולים סורוקה, שם הוכרז אירוע רב-נפגעים.

צוותי הרפואה של מד"א במקום האירוע הקפיצו את יחידת החילוץ 669 באמצעות מסוקים על מנת לפנות את הפצועים לבתי החולים. כמו כן, 14 צוותים של שירותי הכיבוי הגיעו לזירה ופועלים לחילוץ לכודים מהאוטובוס ונפתח במקום חפ"ק. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה. אחד מהם במצב בינוני והשאר קל. בני משפחה רבים של כמה מהנפגעים בתאונה מתקהלים מחוץ לבית החולים.

עוד בוואלה! חדשות:
עתירת המדינה התקבלה: אתי אלון לא תשוחרר לפני 2019
מהומה בדיון על "חוק המסתננים": "הכול הפך לאפריקה"
חשד: בנקאים הונו ניצולת שואה וניסו לגרום לה לשנות צוואתה

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. מד"א
זירת התאונה, היום בצהריים/מד"א

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי האוטובוס היה מלא בנוסעים, תושבי הפזורה הבדואית בנגב, ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים. על פי החשד, בעת שהאוטובוס נסע על כביש 31, בסמוך לצומת להבים, הגיחה מולו המשאית מהנתיב הנגדי, והוא פגע בטרקטור שהיה עליה. לפי החשד, הטרקטור בלט מהמשאית בניגוד למותר.

מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, הגיע לזירת התאונה ומסר כי "האירוע מאוד מצער". לדבריו, "מדובר בתאונה קשה עם הרוגים ופצועים בציר תנועה די מרכזי בדרום. הנהג ייבדק ונוציא את כל המסקנות המתבקשות".

סגן ראש אגף התנועה, תת-ניצב אלברט אוחיון, הגיע גם הוא לזירת האירוע ואמר כי "אנו משתתפים בצער המשפחות. הקמנו צוות חקירה מיוחד לטיפול וחקירה. אנחנו בראשית החקירה יחד עם מהנדסי האגף ומתגברים את הצוות כדי להגיע לממצאים. אין ספק שיש פה טעות אנוש, ואנו בודקים את זה ומקווים לממצאים בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מפת מקום התאונה

גיל אסיסקוביץ וחנן דדון, פרמדיקים של מד"א שהיו בין הראשונים להגיע לזירת האירוע, סיפרו: "מדובר בתאונה קשה ביותר. המראה היה מזעזע, כשהגענו למקום הבחנו בשמונה נשים מחוסרות הכרה שישבו בסמוך לדופן השמאלית של האוטובוס וספגו פגיעה קשה ביותר. במקום הייתה המולה גדולה ומחוץ לאוטובוס התהלכו כ 30 מנוסעי האוטובוס שנפגעו, נכנסו לתוך האוטובוס כדי לנסות ולהעניק טיפול מציל חיים לשמונה הנשים. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותן במקום".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר: "צוותי מד"א שערוכים בכוננות הגיעו בתוך דקות לזירת התאונה הקשה, החובשים והפרמדיקים נפרסו בשטח כפי שהם מתורגלים באירוע רב-נפגעים, העניקו טיפול רפואי מקצועי ופינו את הנפגעים במהירות מהזירה לבית החולים סורוקה. אני מבקש להשתתף באבלן הכבד של משפחות שמונה הנשים שנהרגו ומאחל רפואה שלמה ומהירה לכל נפגעי התאונה הקשה".

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוכבוכט, מערכת וואלה!
הטרקטור שלפי החשד פגע באוטובוס/מערכת וואלה!, אמיר בוכבוכט

ד"ר מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה, שאליו פונו הפצועים, אמר כי "הפצועים הגיעו עם פציעות קלות, בעיקר בגפיים. לא כל ה-28 הם פצועים פיזית, חלק סובלים מחרדה". לדבריו, "בית החולים מתמודד טוב עם האירוע, זה אירוע נקודתי, אני מעריך כי בזמן הקרוב לפחות חלק מהפצועים ילכו הביתה".

ראש המועצה האזורית להבים, אלי לוי, כינה במשדר וואלה! חדשות את כביש 31, שבו אירעה התאונה, "כביש הדמים". לדבריו, "זה הפך להרגל שאחת לשבוע אנחנו מדברים על לקחת את קטע הכביש הקטן הזה, 1,800 מטר, ולהפוך אותו לארבעה נתיבים. זה כביש פקוק, שמכיל פי חמישה מנפח התנועה שהוא יכול להכיל לתוכו".

(עדכון ראשון: 14:37)

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. איחוד הצלה,
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015/איחוד הצלה
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. בני בן סימון, צילום מסך
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015/צילום מסך, בני בן סימון
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
התקהלות מחוץ לבית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי
תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
מחוץ לסורוקה, היום/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully