וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מעריכים: אם תיחקר פרשת הבקבוקים – נתניהו יידרש להעיד

3.2.2015 / 10:56

ההערכה היא כי בהסתמך על החומרים שהגיעו לידיו, ליועץ המשפטי לממשלה לא תהיה ברירה אלא להורות לפתוח בחקירה בפרשה שבמסגרתה נטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה כספים השייכים למדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים להשתתף בהלווית ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יצטרך להחליט בימים הקרובים אם לפתוח בחקירה פלילית ב"פרשת הבקבוקים", שבמסגרתה שלשלה לכאורה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כספים מפדיון בקבוקים השייכים למדינה, לכיסה. במשטרה מעריכים כי על סמך החומרים שקיבל וינשטיין מידי מבקר המדינה יוסף שפירא, לא תהיה לו ברירה אלא להורות לפתוח בחקירה.

החקירה, אם תיפתח, צפויה להתנהל ביחידה הארצית לחקירות הונאה, תוך תיאום מלא עם ראש אגף המודיעין והחקירות, ניצב מני יצחקי. בכירי היחידה קיימו אתמול דיון עם פרקליט המדינה שי ניצן כדי לבחון את החומרים שיש בידיהם בפרשה. אם תיפתח חקירה, במשטרה מעריכים כי אף שראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בעצמו בפרשה, יהיה צורך לגבות ממנו עדות בנושא. העד המרכזי בפרשה הוא אב בית ראש הממשלה, מני נפתלי.

ללא חומרי החקירה המלאים, הנמצאים כעת על שולחנו של וינשטיין, במשטרה טרם יודעים לקבוע אם נעשתה עבירה פלילית של ממש. אתמול נמסר ממשרד המבקר כי החומר שנבדק מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי.

עוד על "פרשת הבקבוקים":
דעה | הריב המסוכן של היועץ והמבקר
נתניהו על פרשת הבקבוקים: סיפור ממוחזר שנועד להפיל השלטון
"שרה נתניהו לקחה פדיון מבקבוקי מעון ראש הממשלה"

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
יחליט בימים הקרובים אם לפתוח בחקירה. וינשטיין/טלי מאייר

פרשת מחזור הבקבוקים נחשפה ביום חמישי האחרון בעיתון "הארץ". על פי הטענות, שרה נתניהו לקחה לכיסה במהלך ארבע השנים האחרונות אלפי שקלים מפדיון של בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, שהוחזרו בהוראתה לכמה מרכולים בירושלים. כמו כן, דווח כי לפני קרוב לשנתיים השיב הזוג נתניהו למדינה 4,000 שקלים, לפי אומדן של אלף שקלים בשנה. במסגרת פרשת רהיטי הגן, שנחשפה לפני כשנתיים, ראש הממשלה ורעייתו העבירו לכאורה את רהיטי הגן שנרכשו עבור המעון לביתם בקיסריה.

אמש הודיע המבקר שפירא כי ב-17 בפברואר, חודש בדיוק לפני הבחירות, הוא יפרסם את הדוח על התנהלות מעון ראש הממשלה. עם זאת, הדוח לא צפוי לכלול את פרשת הבקבוקים ואת פרשת רהיטי הגן הקשורות ישירות לאשת ראש הממשלה, משום שזו אינה יעד לביקורת מצד המבקר. הוא כן צפוי לכלול את הוצאות בני הזוג נתניהו על הבתים בקיסריה ובירושלים ואת ההוצאות על מזון במעון ראש הממשלה. כמו כן, הוא צפוי לכלול התייחסות לבריכה בבית בקיסריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully