וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן איתן קיבל צל"ש בעינים דומעות - אלופי המטכ"ל קמו והריעו

3.2.2015 / 0:06

במהלך טקס חלוקת הציונים לשבח על מבצע "צוק איתן" אמר הקצין, שניסה לסכל את חטיפתו של סגן הדר גולדין: "קשה לקבל צל"ש על אירוע טרגי". במהלך הטקס ניתנו 11 צל"שים לחיילים שלחמו במבצע בעזה בקיץ האחרון

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

טקס קבלת העיטורים והציונים לשבח (צל"שים) על מבצע "צוק איתן" נערך אתמול (שני) בבסיס פלמחים שבשפלה במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון. גנץ העניק במהלך הטקס 11 ציונים לשבח.

אחד ממקבלי הצל"שים הוא סגן איתן פונד, סגן מפקד סיירת גבעתי שניסה למנוע את נסיון חטיפתו של סגן הדר גולדין במהלך המבצע. סגן איתן עלה לבמה בעינים דומעות ומרבית האנשים בקהל, בהם גם אלופי המטכ"ל, קמו על רגליהם והריעו לו. "אני נורא מתרגש", אמר הקצין שקיבל עיטור על כך שהוביל כוח של ארבעה לוחמים וקצינים בתוך מנהרה במטרה לאתר את סגן גולדין ולסכל את חטיפתו. "אני חש רגשות מעורבים, זה לא אירוע פשוט במיוחד". לדבריו, "קשה לקבל צל"ש על אירוע כה קשה. עדיין קשה לי עם זה עכשיו. מקווה שאתגבר על זה ואדע איך להתמודד עם זה".

סגן איתן נכנס לתוך המנהרה באזור רפיח ללא מיגון כשהוא מצויד באקדח בלבד והביא ראיות שעזרו לו לקבוע את מותו של גולדין. "ירדנו קבוצת לוחמים לאתר אותו ולהביא אותו חי", סיפר. "בסוף הבאנו ממצאים לזה שהוא נהרג וחסכנו לעם טרדה שיש חייל חטוף".

עוד בוואלה! חדשות:
הצוותים מתמוטטים, החולים מיואשים: "המיון – כמו שדה קרב"
ארגון V15 הגיש תלונה על הסתה נגד הליכוד: "סניף של להב"ה"
ריבלין בחברון: "מאחדת את העם", פעילי שמאל התעמתו עם המשטרה

הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון משה בוגי יעלון מעניקים צל"ש לסגן איתן פונד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל ושר הביטחון מעניקים צל"ש לסגן איתן, אמש/ראובן קסטרו

כשנשאל סגן איתן מוקדם יותר אם ידע שהסיפור יסתיים בצל"ש אמר: "לא עניין אותי וזה לא מה שמעניין אותי עכשיו. (באותו רגע) לא חשבתי יותר מדי. אנחנו מתרגלים את זה כל הזמן". הוא הוסיף: "כל מעמד הצל"שים הוא לא בשבילי ולא בשבילכם - הוא בשביל כולנו. זה לא משהו אישי של היחידה שלי. זה שייך לכולם".

שר הביטחון משה יעלון בירך את מקבלי העיטורים, ואמר: "פעלתם בקור רוח ובאומץ, בתבונה ובתושייה, תוך הפגנת מנהיגות וחירוף הנפש - יודעים כי אתם עלולים לשלם בחייכם על מעשיכם, אך נכונים להוסיף ולהגן בגופכם על חבריכם ועל אזרחי מדינת ישראל שלא על מנת לזכות בעיטור או אות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגן איתן פונד/ראובן קסטרו

לדבריו, "רשימת מקבלי העיטורים והאותות מייצגת את מדינת ישראל במלוא יופיה, פסיפס אנושי מרגש ומיוחד, מדרום ומצפון, ממזרח עד מערב, מהערים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים". הוא ציין כי שישה מבין מקבלי הצל"שים לא שבו מהמבצע, ואמר: "סיפורו של כל אחד מהם מגלם את ייחודיותה של מדינת ישראל ואת עוצמתם של לוחמיה - עוצמה אשר באה לידי ביטוי בגילויי ערבות הדדית יוצאי דופן במהלך ימי המערכה, של החיילים והחיילות בחזית ושל אזרחי ישראל בעורף".

תמונות של הרמטכ"ל בני גנץ עם מקבלי הצל"ש, ינואר 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ בשיחה עם מקבלי הצל"שים, אתמול/דובר צה"ל

הרמטכ"ל בני גנץ נשא גם הוא דברים בטקס: "למערכת צוק איתן יצאנו כשאנחנו נחושים לפגוע בחמאס ובארגוני הטרור ולהשיב את השקט למדינת ישראל. יצאנו כשאנחנו ממוקדים במטרה, ועמדנו במשימה".

גנץ פנה למקבלי הצל"שים ואמר: "ברגע האמת, תחת אש גדולה וחרף כל הסכנות, הוכחתם גבורה מהי. אתם, שבסערת הקרבות עשיתם צעד אחד נוסף של אומץ לב וגבורה שהכריע את הכף, צעד אחד נוסף של נחישות שפרץ את הדרך להצלחת המשימה, צעד אחד נוסף שבו פעלתם מעבר למה שהוכשרתם, עשיתם את הצעד הנוסף הזה כשהמחשבה שאתם עלולים לשלם את המחיר היקר מכל בטח לא חסמה את פעולתכם"

גנץ התייחס גם למתיחות בגבול הצפון: "אירועי השבועיים האחרונים בגבול הצפון הוכיחו לנו כי עימות קטן כגדול יכול להיפתח בכל רגע. אויבנו בכל הזירות אמנם מדברים הרבה, אבל מכירים את יכולותינו. בכל פעם שרצינו לפגוע פגענו וכך יהיה גם בעתיד".

הרמטכ"ל בני גנץ ושר הביטחון משה בוגי יעלון מעניקים צל"ש לסגן איתן פונד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
סגן איתן לאחר קבלת הצל"ש, אמש/ראובן קסטרו

בסך הכל הוחלט להעניק 52 צל"שים, שני עיטורים, אות הערכה אחד וארבעה מכתבי הערכה לקצינים, נגדים וחיילים בסדיר ששירתו ב"צוק איתן". כמו כן, חולקו ליחידות צה"ל השונות 12 צל"שים, שני אותות הערכה ומכתב הערכה אחד. ב-24 בפברואר, ייערך טקס הענקת צל"שים נוסף, במעמדו של מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן.

כמה שעות לפני הטקס אישר מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, הענקת כמה צל"שים נוספים. לרשימת מקבלי הצל"שים נוספו גדוד "הבוקעים" של חטיבת השריון "עקבות הברזל", אשר לקח חלק במבצע. בנוסף, אושרה הענקת צל"ש בדרגת מפקד חטיבה לסמל-ראשון מאיר אונטרברג, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת "גבעתי", והענקת מכתב הערכה מטעם מפקד פיקוד הדרום לגדוד "צבר".

בין מקבלי הצל"שים: ארבע נשים

בין מקבלי הצל"שים נמצא גם מפקד גדוד גפן מבה"ד 1, סגן-אלוף דולב קידר, שנהרג בזמן שניהל קרב עם חוליית מחבלים שחדרה מצפון רצועת עזה.

כמו כן, בין מקבלי האותות ניתן למצוא ארבע נשים שהענקת תעודת ההערכה תוך השימוש במילים "לא איבדו עשתונות" יצרה סערה, שבעקבותיה שונה הנוסח. "הן הצילו חיי אדם, סייעו לפעילות המבצעית ותפקדו בצורה שראויה לשבח. לכן הן ראויות לכל הערכה ואני מצר במידה שנפגעו", אמר דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז.

צל"שים חולקו, כאמור, גם ליחידות שלמות שהשתתפו בלחימה: יחידת מגלן, יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות), סיירת מטכ"ל, יחידה 669 (יחידת החילוץ של חיל האוויר), פלגה 916 של חיל הים, יחידת הכלבנים "עוקץ", גדוד שחם של חטיבת הנח"ל, יחידת שריון מעוצבת "בני אור", יחידת רימון, יחידת אגוז, גדוד "כיפת ברזל", היחידה הטכנולוגית באמ"ן והגדוד המכני ההנדסי של פיקוד מרכז.

(עדכון ראשון: 19:00)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully