וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ; שוטר נפצע

המפגינים מתקהלים בכמה מוקדים במחאה על מעצרם של ארבעה תלמידי ישיבה בשבוע שעבר לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. באשדוד נפצע בפניו שוטר מג"ב מחבטת מוט ברזל על ידי מפגין. כ-50 נעצרו

צילום: שי מכלוף, דוברות המשטרה; עריכה: יאיר דניאל

מאות חרדים מפגינים הבוקר (שני) בכמה מוקדים ברחבי הארץ במחאה על מעצרם של ארבעה תלמידי ישיבה בשבוע שעבר לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. באשדוד, התקהלו מפגינים בצומת הרחובות משה סנה ובני ברית. עד כה, עצרו כוחות המשטרה כ-40 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי. שוטר מג"ב נפצע בפניו מחבטת מוט ברזל על ידי מפגין ונזקק לטיפול רפואי.

"מבחינת הציבור החרדי, זה נקרא שמד. גיוס פירושו שמד. אתה מגייס אותי זה כמו שאתה הורג אותי. בגלל זה אנחנו מוסרים את הנפש עד הסוף. אנחנו לא נתגייס", אמר קובי, אחד המפגינים באשדוד.

בירושלים, התקבצו המפגינים בצומת שרי ישראל-כיכר נורדאו וניסו לחסום את האזור. המשטרה פיזרה את ההתקהלות והדפה את המפגינים אל המדרכה. גם לצומת הרחובות בר אילן-שמואל הנביא הגיעו כמה עשרות מפגינים. לאחר שהתפרעו עצרה המשטרה שניים מהם. ברחוב גולדה מאיר חסמו כמה עשרות מתפרעים את ציר התנועה באמצעות פחים, אך המשטרה הסירה את החסימה אחרי זמן קצר.

עוד בוואלה! חדשות:
V15 מסייעת להרצוג במאבק בנתניהו: יש כאן בכלל עבירה פלילית?
המהומות בישיבה היוקרתית: נעצר חשוד בתקיפת רב "המחבלים"
ביקורת על נתניהו בארה"ב: "מקדם מהלך הרסני למען הרפובליקנים"

הפגנה באשדוד עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים מנסים לפזר את ההפגנה באשדוד, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

באזור המרכז, מתרכזות ההפגנות בעיקר בבני ברק, שם התקהלו עשרות חרדים באזור גשר בר איל וחסמו צירי תנועה באזור. כוחות משטרה גדולים, בפיקודו של מפקד מרחב דן במשטרה, ניצב-משנה שמעון לביא, עצרו את התקדמות המפגינים ברחוב השומר ומנעו מהם מלהגיע לכביש 4. שבעה מפגינים נעצרו לחקירה. במקביל, מאות מפגינים הגיעו לגשר גבעת שמואל בסמוך למפעל "קוקה קולה" וקיימו במקום תפילה המונית.

עוד באזור המרכז, התקבצו מפגינים בצומת שילת שבאזור מודיעין וצומת הכניסה לעיר אלעד. שני מפגינים נעצרו בצומת שילת. במקביל, בחסמה המשטרה לתנועה את כביש 443, מצומת שילת לכיוון מערב, ואת כביש 444 בצומת ראש העין. עומסי תנועה מורגשים בשני האזורים. הנהגים מתבקשים לנסוע בצירים חלופיים ולהישמע להנחיות השוטרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה בצומת רמות עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חדשות 24
מפגינים בירושלים/חדשות 24

ההפגנות הבוקר מתקיימות על רקע מעצרם של ארבעה בחורי ישיבות גרודנא באשדוד ופוניבז' בבני ברק. הארבעה הובאו בסוף השבוע לדיון בבית דין צבאי, שלושה מהם נשפטו ל-20 יום בכלא הצבאי ואחד נוסף נשפט ל-10 ימים.

המפגינים מזוהים עם "הפלג הירושלמי" של הרב שמואל אוירבך, אחד ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, שאסר על תלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס, גם בקבלת צו ראשון. אל הוראתו של הרב אוירבך הצטרפו בעבר כמה רבנים נוספים במגזר החרדי, אך רוב הרבנים, ובהם המנהיג המרכזי הרב אהרון לייב שטיינמן, סבור שיש להתייצב בלשכת גיוס, אם כי לא להתגייס בפועל. הפלג של הרב אוירבך נחשב לקיצוני במיוחד בנושא גיוס החרדים לצה"ל. בבחירות הקרובות לכנסת ה-20, תלמידי הרב אוירבך אינם מתכוונים להצביע ל"יהדות התורה" ואולי דווקא בשל כך הם מנסים להחזיר את נושא הגיוס לכותרות, במטרה לשנות את השיח החרדי סביב הבחירות הקרובות.

הפגנה באשדוד עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
כלי רכב של המשטרה לפיזור הפגנות מתיז מים על מפגינים באשדוד/חטיבת דובר המשטרה
הפגנה בצומת רמות עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים נאבקים במפגין בירושלים/חטיבת דובר המשטרה
הפגנה בצומת רמות עקב מעצר בני ישיבה שלא התייצבו בלשכות הגיוס. פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטר דוהר לעבר המפגינים בבירה/חטיבת דובר המשטרה
הפגנת חרדים באשדוד בעקבות מעצר של סרבני גיוס. פברואר 2015. שי מכלוף
חוסמים כביש באשדוד/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully