וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגן בפוניבז' נמשך: רב "המחבלים" הוכה בידי אחיינו

2.2.2015 / 0:20

הרב שמואל מרקוביץ' הוכה בידי בנו של גיסו, הרב אליעזר כהנמן, ראש פלג "השנואים". הוא לא נזקק לטיפול רפואי. קודם לכן, פרצו שוב מהומות בין שני הפלגים, שתיעודן הגיע לידי וואלה! חדשות

צילום מסך

שוב אלימות קשה בישיבת פוניבז', ספינת הדגל של עולם הישיבות החרדי-ליטאי: הרב שמואל מרקוביץ', ראש הפלג המכונה "המחבלים" הוכה אמש (ראשון) על ידי אחיינו יוסי כהנמן, בנו של הרב אליעזר כהנמן, ראש הפלג המתחרה "השונאים". הרב לא נזקק לטיפול רפואי, ולאחר התקרית נכנס לרכבו כדי להתאושש ועזב את המקום.

"מחבלים" ו"שונאים": מאבק אלים בפוניבז'

בפלג "המחבלים" של הרב מרקוביץ' הגדירו את המקרה "שפל חדש וחסר תקדים". בחורים שנכחו במקום העידו כי הוא אירע כשהרב שוחח עם קבוצת בחורים ברחבת הישיבה, ואז הגיע אליו אחיינו, דחף והכה אותו. "בחורים ניסו להדוף אותו אך ללא הצלחה", שחזרו. "זה בלתי נתפס והבחורים היו בהלם מוחלט. יש גבול כמה שנאה. זה ביזוי של כבוד התורה".

עוד בוואלה! חדשות:
היועמ"ש למבקר: עדכן אותי מתי יפורסם הדוח על מעון ראש הממשלה
הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"
תקנון העירייה: הרשמה לגן - בתנאי שאין טלוויזיה בבית

הרב שמואל מרקוביץ. בחדרי חרדים
לא נזקק לטיפול רפואי. הרב שמואל מרקוביץ'/בחדרי חרדים

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ותחקרו את הנוכחים כדי לקבל תמונת מצב לגבי דיווח שנמסר אודות קטטה. דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברצ'יק אמר: "אירוע תקיפת הרב מרקוביץ' נמצא בטיפול המשטרה וזהות התוקף ידועה".

מוקדם יותר, גם בתוך בית המדרש בישיבה פרצו מהומות בין שני הפלגים הנאבקים על השליטה בה. בתיעוד וידאו שהגיע לוואלה! חדשות נראים כמה בחורים מפלג "המחבלים" עומדים בקדמת ההיכל כשבשלב מסוים הושלך לעברם סטנדר (שולחן אישי, י"א), ככל הנראה על ידי בחורים מקבוצת "השונאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בסוף השבוע: הרס בפנימיות הבחורים

האירועים אמש בישיבה מצטרפים לאירועים קודמים בין הפלגים בסוף השבוע. לפי טענת "השונאים", בחורים מהפלג היריב פרצו בערב שבת לאחת הפנימיות שלהם, שברו מיטות וחפצים אישיים וזרקו מהחלונות תכולת ארונות. בפלג "המחבלים" הכחישו את הדברים, אמרו כי מדובר ב"שמועות חסרות בסיס וסיפורי בדיה" וציינו כי ערב קודם לכן בוצע הרס בפנימיות שלהם.

מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
אזור הישיבה, אמש/משה עזריאל

סבב האלימות הנוכחי פרץ בשבוע שעבר כאשר כ-200 שוטרים פשטו על הישיבה ועצרו 30 בחורים, רובם מפלג "המחבלים" שנגדם עלה חשד לעבירות אלימות בתקופה האחרונה. אולם, המאבק עצמו בישיבה החל כבר לפני 16 שנים, אז חדל נשיאה הקודם, הרב אברהם כהנמן, לתפקד. בנו, הרב אליעזר, וחתנו, הרב מרקוביץ', מנסים מאז לקבל לידיהם את הנהגת הישיבה, וכיום פועלות במקום הלכה למעשה שתי ישיבות. "המחבלים" ו"השונאים" לומדים באותו בית מדרש - כל תלמיד עם "חברותא" מהמחנה שלו, וגם חולקים פנימייה אחת באגפים נפרדים.

מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
התגודדות ובמשטרה ברקע/משה עזריאל

במשך השנים התפתחו בין שני המחנות, הכוללים בסך הכול 1,300 תלמידים, סכסוכים קשים בעניינים שונים שלעתים גלשו לאלימות, אשר בגינה נאלצה המשטרה להתערב בנעשה. מעבר לכך, בין שתי הנהגות הישיבה מתנהל בבתי הדין והמשפט מאבק כספי על השליטה בישיבה ובנכסיה.

(עדכון ראשון: 23:20)

מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015/משה עזריאל
מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015. משה עזריאל,
מהומות בישיבת פוניבז' בבני ברק, 01.02.2015/משה עזריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully