וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: 25 עיטורים וצל"שים יוענקו לגיבורי "צוק איתן"

2.2.2015 / 0:20

בטקס בבסיס פלמחים יעניק הרמטכ"ל גנץ שורת עיטורים לחיילים וחיילות שבלטו במהלך המבצע ברצועה. את האות הגבוה ביותר, עיטור המופת, יקבל סגן איתן פונד. בין היחידות שזוכות לצל"ש: גדוד "כיפת ברזל"

סגן איתן, סגן מפקד סיירת גבעתי. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
זוכה בעיטור המופת. סגן איתן פונד/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ יעניק היום (שני) עיטורים וציונים לשבח (צל"שים) ל-25 קצינים, נגדים וחיילים בסדיר ובמילואים על חלקם במבצע "צוק איתן". כמו כן, יוענקו צל"שים ואותות הערכה ל-13 יחידות בצה"ל אשר השתתפו במערכה. הטקס יתקיים בבסיס פלמחים.

ועדה מיוחדת בראשות תת-אלוף במיל' הראל כנפו בחנה את פעולתם יוצאת הדופן של חיילים וחיילות מכלל זרועות הצבא, בהתאם להמלצת מפקדיהם. בתום בחינה מעמיקה העבירה הוועדה את המלצותיה לאישורו של מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. ההמלצות הועלו לבחינת הוועדה המטכ"לית לצל"שים ולעיטורים, בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף שי יניב, שם התקבלה ההחלטה על הענקת עיטורים וציונים לשבח ברמה הגבוהה ביותר בצה"ל.

עוד בנושא
"עשיתי מה שמוטל עליי": צל"ש למ"פ שחילץ לוחמיו עם סולם ופטיש
צל"ש ללוחם מהקרב בשג'אעיה: "חששתי שאם נאחר יהיו חטופים"
הצל"ש הנוסף: ללוחם שהסתער על מחבלים במטרה להגן על חייליו

את העיטור הגבוה, עיטור המופת, יקבל סגן איתן פונד, סגן מפקד סיירת גבעתי. הוא זוכה בעיטור על כך שהוביל כוח של ארבעה לוחמים וקצינים בתוך מנהרה במטרה לאתר את סגן הדר גולדין ולסכל את חטיפתו. פונד נכנס לתוך המנהרה באזור רפיח ללא מיגון כשהוא מצויד באקדח בלבד. בפעולה זו הביא פונד ראיות שעזרו לו לקבוע את מותו של גולדין.

בנוסף לעיטור זה יחולקו שבעה צל"שים ושלושה אותות הערכה מטעם הרמטכ"ל, וכן 24 צל"שים ברמת אלוף. בין מקבלי הצל"שים מפקד גדוד גפן מבה"ד 1 סא"ל דולב קידר, שנהרג בזמן שניהל קרב עם חוליית מחבלים שחדרה מצפון רצועת עזה.

בין מקבלי האותות ניתן למצוא גם ארבע נשים, אלא שהענקת תעודת ההערכה תוך השימוש במילים "לא איבדו עשתונות" יצרה סערה, שבעקבותיה שונה הנוסח. "הן הצילו חיי אדם, סייעו לפעילות המבצעית ותפקדו בצורה שראויה לשבח. לכן הן ראויות לכל הערכה ואני מצר במידה שנפגעו", אמר דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז.

במעמד יקבלו צל"שים גם יחידות שלמות שהשתתפו בלחימה: יחידת מגלן, יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות), סיירת מטכ"ל, יחידה 669 (יחידת החילוץ של חיל האוויר), פלגה 916 של חיל הים, יחידת הכלבנים "עוקץ", גדוד שחם של חטיבת הנח"ל, יחידת שריון מעוצבת "בני אור", יחידת רימון, יחידת אגוז, גדוד "כיפת ברזל", היחידה הטכנולוגית באמ"ן, והגדוד המכני ההנדסי של פיקוד מרכז.

בסך הכול יחולקו 54 פרסים. 15 צל"שים יוענקו מטעם מפקדי האוגדות ו-17 מטעם מפקדי החטיבות. כמו כן, יחולקו שלושה מכתבי הערכה על ידי מפקד פיקוד הדרום, וכן מכתב הערכה נוסף על ידי מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג.

(עדכון ראשון: 23:20)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

שיגור טיל ממערכת כיפת ברזל באשדוד. 18 בנובמבר 2012. רויטרס
שיגור ממערכת כיפת ברזל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully