וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון העירייה: הרשמה לגן - בתנאי שאין טלוויזיה בבית

1.2.2015 / 20:26

"הזוי וקיצוני": הורים בבני ברק זועמים על הסעיפים שעליהם נדרשו לחתום כדי לרשום את ילדיהם לגנים בעיר, ובהם התחייבות "לא להחזיק סלולרי לא כשר, טלוויזיה ומשחקי מחשב"

חרדים בטקס פטר חמור בירושלים, 2013. GettyImages
עם טלוויזיה בבית לא תוכלו לרשום את הילד לגן. למצולמים אין קשר לכתבה/GettyImages

מעוניינים לרשום את ילדכם לגן בבני ברק? מסתבר שיש לכך תנאים, שלהבדיל משנים קודמות - מגובים ישירות על ידי העירייה. הורים לילדים בגני הילדים שבבעלות העירייה זועמים על תקנון חדש שקיבלו בימים האחרונים, שבו הם נדרשים להתחייב על מספר סעיפים, הכוללים איסור על חיבור לאינטרנט ועל החזקת טלוויזיה, משחקי מחשב או "סרטים ומחזות". נוסף על כך, על ההורים - כך לפי דרישת העירייה, להשתמש רק בטלפון סלולרי כשר ולהתחייב לכך שהפעילויות שבהן ישתתפו הילדים אחרי שעות הגן יהיו רק במקומות חרדיים.

"ההורים מצהירים ומתחייבים שלא להשתמש במכשירי טלפון נייד שלא אושרו על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת", נכתב בתקנון הנושא את הלוגו הרשמי של העירייה ושעליו נדרשים שני ההורים לחתום. "אין להחזיק טלוויזיה בבית, ואין לאפשר לבת לצפות בתכניות טלוויזיה כלשהן גם אצל קרובי משפחה כמו סבא וסבתא".

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות
בשל בעיות תקציב: כ-200 תלמידי חינוך מיוחד עלולים להיפלט
חרף התקנות נגד הטרדות מיניות – הסטודנטים לא מתלוננים
בשל מכרז חדש: תלמידים חולים לא זוכים ללימודי בית

תקנוני קבלה לבתי ספר חרדיים לבנות אינם דבר חדש, אך תקנוני קבלה לגני ילדים הוא משהו שצבר לאחרונה תאוצה במגזר. בתקנון נכתב כי ההורים צריכים להקפיד "על גדרי הצניעות בהופעה ובהתנהגות החברתית-תרבותית, על פי המקובל בחברה החרדית" ומעבר לכך גם "הקפדה על סגנון לבוש צנוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקנון שפרסמה העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקנון מתייחס גם לשעות הפנאי של הילדות. "הפעילויות שיערכו עם הבת אחרי שעת הגן יהיו רק במקומות חרדיים ובמסגרות המאושרות על ידי הנהלת הגן. השתתפות בחוגים ובפעילויות חברתיות אחרות תהיה ברוח 'בית יעקב', והכל על פי הכלל לפיו יש למנוע רגל ממקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

העירייה: מטרת התקנון לשבץ את התלמידים בגנים בהתאם לרמתם הדתית

תחת הסעיף "אורחות חיים והליכות" נכתב: "התנהגות הרוחנית של ההורים ושל יתר בני המשפחה בבית שבו מתגוררת הבת צריכה להיות הולמת את האווירה החינוכית-רוחנית הנדרשת בגן הילדים. ביטויה של אווירה זו הינו באורח החיים המתקיים על ידם בבית, בסביבה שבה שוהה הבת וברשות הרבים. ההורים ובני המשפחה ינהגו בהתאם למקובל בחברה החרדית, בהופעה ובלבוש, בחומר קריא, בתקשורת בחברה ובאירועים שנוטלים בהם בני המשפחה חלק". תנאי נוסף לקבלת הילדה לגן: "בני המשפחה המצויים בגילאי חינוך יתחנכו במוסדות חרדיים בלבד".

הורים שקיבלו את התקנון בימים האחרונים במכתב דואר, זעמו על כך שהעירייה מציגה תקנון כה מחמיר שמשפיע לא רק על הילדים הקטנים, אלא גם עליהם. "זה תקנון הזוי וקיצוני", אמרה אם לילדה בת 5 שלומדת באחד הגנים, "בהתחלה דרשו מהילדה לבוא לגן עם חצאית ארוכה עד אחרי הברך ורק עם גרביים ארוכות ועכשיו שלחו לנו את זה. אין לנו בעיה עם גבולות, אבל זה קצת הזוי שהורים שעובדים וכחלק מכך מחויבים לאינטרנט בבית או להחזקת טלפון שאינו כשר צריכים לאור התקנון לשלוח את הילדים שלהם לגן ממלכתי דתי שנוגד את אופי ואורח חייהם".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מדובר בגני ילדים שהעירייה אחראית עליהם הן במישור הפיזי והן במישור החינוכי-דתי. התקנון מטרתו לשבץ את התלמידים בגנים בהתאם לרמתם הדתית, כדי שהחינוך בגנים ובבית יהיו זהים, דבר שימנע קונפליקטים מיותרים. תקנון דומה קיים גם בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים בבני ברק, באישור משרד החינוך. התקנון גובש על ידי אגף החינוך והמחלקה המשפטית של העירייה".

במשרד החינוך אמרו שהתקנון מעורר המחלוקת לא אושר כלל על ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully