וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשיות מעון נתניהו: וינשטיין יקיים התייעצות עם הפרקליטות

1.2.2015 / 17:48

היועץ המשפטי לממשלה יערוך פגישת הגדרת נהלים, שבה יוגדר סדר חלוקת העבודה בין הגופים בפרשיות במעון, מבלי לעסוק בחשיפת טיוטת המבקר או בפרשת "ביביטורס". מבקר המדינה נערך לפרסום דוח הוצאות המעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו, שרה/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יקיים היום התייעצות בנוגע לפרשיות הקשורות למעון ראש הממשלה, בנמין נתניהו. בפגישה ישתתפו גם נציגי הפרקליטות אשר מייצגים את נתניהו ורעייתו, שרה, בתביעה שהגיש נגדם אב הבית לשעבר מני נפתלי, וכן משניו של היועץ. הפגישה נועדה לקביעת נהלים להמשך הטיפול בפרשיות נתניהו השונות והגדרת חלוקת העבודה בין הגופים. עם זאת, הפגישה לא תעסוק בחשיפת טיוטת מבקר המדינה, יוסף שפירא, ובפרשת "ביביטורס".

מלשכת המבקר נמסר הבוקר כי הוא נערך לפרסם את הדוח על ההוצאות במעונות ראש הממשלה. זאת, לאחר שבחודש אוגוסט האחרון נוסח כמעט סופי של הדוח הועבר לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, ולפי הודעת מבקר המדינה, "היועץ המשפטי לממשלה יכול היה לדעת בדיוק מה בודק משרד מבקר המדינה בביקורת על הוצאות מעונות ראש הממשלה".

ההתפתחות הזו מגיעה על רקע טענות שהושמעו בימים האחרונים, שלפיהן שפירא עיכב את בדיקת העניין. כמו כן, נטען כי עו"ד דוד שמרון, המייצג את בני הזוג נתניהו, ביקש שלא לפרסם את הדוח. "יודגש שלא הובטח דבר", נמסר מלשכת מבקר המדינה.

עוד נמסר, כי בחודש נובמבר היועצת המשפטית של משרד מבקר המדינה העבירה מכתב ארוך ומפורט לפרקליטות המדינה בנוגע לדוח. כמו כן, כבר ב-10 ביוני האחרון פנה המבקר ליועץ המשפטי לממשלה עם מידע שהתקבל לגבי פדיון דמי בקבוקים.

עוד בוואלה! חדשות:
לשכת נתניהו: "מעון ראש הממשלה קנה רק בקבוק יין ביום"
נתניהו על פרשת הבקבוקים: סיפור ממוחזר שנועד להפיל השלטון
"שרה נתניהו לקחה פדיון מבקבוקי מעון ראש הממשלה"

מבקר המדינה יוסף שפירא מגיש את דוח הביקורת השנתי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נועם מושקוביץ
מבקר המדינה יוסף שפירא/נועם מושקוביץ

בתוך כך, פנתה הבוקר חברת הכנסת סתיו שפיר למבקר המדינה בבקשה לפרסם באופן מידי את הדוח, ולא להיעתר לבקשת פרקליטי הזוג נתניהו לעכב את הפרסום. "פרסומו של הדוח העוסק בהוצאותיו של המעון הרשמי של ראש הממשלה, שהינו גוף מבוקר על ידי מבקר המדינה, וכן בהתנהלותו של ראש הממשלה הנהנה, יחד עם בני ביתו, מכספי ציבור המממנים את מעונו הרשמי, הינו בעל חשיבות מיוחדת מבחינה ציבורית, במיוחד בעת הזו ויש בו כדי לשפוך אור על אופן התנהלותו של ראש הממשלה ושל הקרובים לו מבחינה ציבורית", כתבה שפיר.

לדבריה, "כשמנסים להסתיר מהציבור מידע, כנראה שיש סיבה. לציבור יש זכות לדעת כיצד נוהג ראש הממשלה בכספי המסים שלנו". היא הוסיפה: "האם ייתכן כי ראש הממשלה קיווה לגנוב את הבחירות לפני פרסום הדוח? אני מצפה ממבקר המדינה לשפוך אור על פרשת ההוצאות החדשה מהר ככל האפשר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"כשמנסים להסתיר מהציבור מידע, כנראה שיש סיבה. לציבור יש זכות לדעת כיצד נוהג ראש הממשלה בכספי המסים שלנו"

לפי הדיווח בשבוע שעבר בעיתון "הארץ", לפני קרוב לשנתיים השיב הזוג נתניהו למדינה 4,000 שקלים, לפי אומדן של אלף שקלים בשנה, שהם כספי הפיקדון ששרה נתניהו נטלה לכאורה לכיסה. עוד לפי "הארץ", מני נפתלי, מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, שהגיש לאחרונה תביעת פיצוי נגד בני הזוג נתניהו, סיפר בתצהיר שהגיש לבית המשפט כי עובדי משרד ראש הממשלה נדרשו להחזיר למרכולים את הבקבוקים ולהעביר את פדיונם לשרה נתניהו. נפתלי דרש מהמדינה, בין השאר, "לגלות ולהעביר לעיון התובע את כל החשבונות של מעון ראש הממשלה בתקופה הרלוונטית לתביעה בסופרמרקט בבית אגרון, ב'קו אופ' רחביה ו'מגה' תלפיות'".

נתניהו הגיב לפרשה, וטען: "תשאלו איך אירוע זניח מלפני כמה שנים הפך לכותרות ענק שליליות ערב בחירות? האם באמת התקשורת הישראלית גילתה רק עכשיו את חשיבות המחזור והשמירה על כדור הארץ? התשובה פשוטה. בתקשורת הישראלית פועלים גורמים רבי עוצמה אשר מאמינים במחזור, אך לא של בקבוקים, אלא של השיטה הפסולה לנגח אותי דרך הכפשות מגמתיות ומעוותות נגד רעייתי במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשותי".

זהבה גלאון בפריימריז של מרצ בגני התערוכה. ניב אהרונסון
"ראש הממשלה מסתתר מאחורי שרה נתניהו". זהבה גלאון/ניב אהרונסון

יו"ר "המחנה הציוני", ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי "ביבי עסוק בהאשמות, זורק אחריות על ראשי ממשלה קודמים ועל התקשורת הישראלית, מתחבא מאחורי הפחדות בלתי פוסקות וסיפורים על בקבוקים ריקים. אבל אסור לשכוח - הוא ראש הממשלה כבר שש שנים והאחריות למצוקת הדיור, לילדים הרעבים ולמצבה החמור של מדינת ישראל בעולם היא עליו".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה לפרשה ואמרה כי "ראש הממשלה מסתתר מאחורי שרה נתניהו במקום לקחת אחריות ציבורית על המעשים שלו כראש הממשלה". לדבריה, יש לפתוח בחקירה דחופה נגד נתניהו בחשד לגניבת כספי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully