וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נפצע קשה בלחימה עם דאעש בעיראק, שב לארץ - ונעצר

הותר לפרסום: השב"כ והמשטרה עצרו את מהראן חאלדי, תושב נצרת בן 20, עם נחיתתו בנתב"ג, בחשד כי חבר לארגון הטרור הקיצוני ונלחם לצד אנשיו בפלוג'ה. בין השאר, הוא מואשם במגע עם סוכן חוץ

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

השב"כ והמשטרה עצרו בחודש שעבר את מהראן יוסף חכמי חאלדי, תושב נצרת בן 20, בחשד שהתאמן ונלחם בסוריה ובעיראק לצד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. הוא נעצר בעת ששב ארצה בטיסה בנמל התעופה בן גוריון שבלוד. היום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגדו בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי חוקית, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים, יציאה לחו"ל שלא כדין ואיסור פעולה ברכוש טרור.

בחקירתו בשב"כ הודה חאלדי כי בטרם יצא מהארץ, הוא נחשף לתכנים ולסרטונים של דאעש ברשת, אשר מהם הוא הושפע באופן עמוק. לדבריו, בתחילת אוקטובר האחרון הוא טס לטורקיה, ולאחר שיצר שם קשר עם פעיל של דאעש באמצעות הפייסבוק, הוא הונחה כיצד לעבור את הגבול לסוריה, בסיועו של מבריח מטעמו של הארגון.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"עידן אפל": בעולם גינו את ההוצאה להורג של החטוף היפני
ירדן: קרסו המגעים עם דאעש לשחרור שני החטופים
מפלות לדאעש: כובאני שוחררה, צבא עיראק שחרר מחוז

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
אנשי דאעש בסוריה/רויטרס

לאחר שחצה את הגבול, כך לפי השב"כ, הגיע חאלדי לנציגות של הארגון והועבר למחנה קליטה, שם פגש שלושה ישראלים תושבי היישוב יפיע שבצפון - מוחמד צאבר כנאנה, מחמד מרואן כילאני וחמזה מג'אמסה. האחרון שב לאחרונה לישראל, וכרגע מצוי במעצר עד תום ההליכים במסגרת משפט המתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת, שבו הוא מואשם בעבירות חמורות של חברות בדאעש, מגע עם סוכן חוץ, קשר לפשע, ויציאה שלא כדין למדינת אויב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עבר הכשרה בתפעול אמצעי לחימה בפלוג'ה

לטענת השב"כ, לאחר שלושה שבועות במחנה הקליטה של הארגון הסוני הקיצוני, שבמהלכם עבר חאלדי אימוני כושר גופני, שיעורים עיוניים באמצעי לחימה וביצוע שמירות, הוא קיבל "כתב הצבה". חאלדי, שביקש להתנדב לשירות ביחידה מיוחדת, הוצב בעיראק בבסיס באזור פלוג'ה, שם עבר הכשרה מזורזת בתפעול אמצעי לחימה ולאחריה נשלח להשתתף בלחימה. הוא השתתף, לפי השב"כ, בחמישה קרבות באזור פלוג'ה, ובמהלך הקרב האחרון שבו השתתף, במסגרתו עסק הלכה למעשה בהטמנת מטענים נגד כוחות שיעיים, הוא נפצע באורח קשה, ככל הנראה, במהלך תקיפה אווירת של כוחות הקואליציה. חלק מחבריו לכוח הלחימה נהרגו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בפלוג'ה, שנמצא בשליטת דאעש, ולאחר כשלושה שבועות של החלמה והתאוששות קיבל אשרה מיוחדת לשוב לסוריה, כדי להיפגש עם בני משפחתו. כששב לישראל נעצר והובא לחקירה.

פרקליטו של חאלדי, עו"ד חוסיין אבו חוסיין, מסר: "אני לא רואה את ההיבט הביטחוני בתיק הזה. העבירה הביטחונית לכאורה נובעת מההכרזה על דאעש כארגון טרור". עוד ציין חוסיין, כי "עצם חזרתו של חאלדי לישראל מהווה הבעת חרטה על מעשיו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully