וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתפלל לבורא עולם שיציל את ש"ס מהידיים של דרעי"

1.2.2015 / 0:32

ח"כ נסים זאב, ממייסדי המפלגה, הודח מרשימת ש"ס לאחר תמיכתו בישי. בריאיון ראשון מאז סילוקו, סיפר לוואלה! חדשות כי זו תוצאה של סירובו "ללכלך" על ישי בתקשורת. "דרעי אדם מסכן, אני בז לו. הודחתי כי אני איש של עשיה"

נסים זאב, בוועדת החוץ והביטחון, ינואר 2011. עומר מירון
"דרעי היה נהג כשאני וחברים נוספים ייסדנו את התנועה הזו". זאב/עומר מירון

יומיים לאחר שהודח מש"ס ואחרי יותר מ-30 שנה של עשייה ציבורית בשורות המפלגה, ח"כ ניסים זאב טוען בריאיון לוואלה! חדשות כי על אף הטענה שמועצת חכמי התורה היא זו שהחליטה להדיחו, מי שאחראי לכך הוא יו"ר המפלגה אריה דרעי. "אני חושב שהוא אדם מסכן. הוא חי באובססיה, וככה הוא מפרק את המפלגה הזו, הורס אותה. אני מתפלל לבורא עולם שיציל את ש"ס מהידיים שלו", תקף.

זאב נמנה עם מייסדי ש"ס. לפני שהפך לחבר כנסת בבחירות לכנסת ה-15, הוא כיהן בתפקידים שונים כנציג תנועת ש"ס ברשות המקומית. "דרעי חושב שאני יצאתי מש"ס. אמנם אני לא בכנסת, אבל לא יצאתי מהתנועה, והתנועה לא יצאה ממני", אמר. לדבריו, הוא ימשיך לפעול בתחומים שאינם קשורים רק בפוליטיקה, אלא גם "בעשייה הרוחנית והתורנית".

זאב תיאר את האווירה השוררת במפלגה תחת הנהגתו של דרעי, ולא חסך במלים. "הח"כים המכהנים בש"ס, אין להם גיהנום בעולם הבא. את הייסורים שלהם יום יום הם כבר קיבלו עם אריה דרעי. אין להם גיהנום, אני יודע מה זה לחיות עם האיש הזה".

עוד בוואלה! חדשות:
לאן נעלם האתר של ש"ס?
ש"ס לתושבי רמת אביב ג': "אל תצביעו לנו"
טענות נגד ש"ס בהילולת הבבא סאלי: "עצרת בחירות זולה"

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
"מנסה לעוות את ההיסטוריה, ולומר שהוא הקים את התנועה הארצית". דרעי, החודש/דייב בוימוביץ'

התגובה הראשונה של זאב לאחר הדחתו מהמפלגה הייתה תחושת הקלה. "ברוך שפטרני מעונשו של זה", כשכוונתו לדרעי. "הוא דואג ל'שקופים' והוא רוצה שכולם במפלגה יהיו שקופים. נראה שאני אפילו לא אוויר בשבילו". על הטענות שלפיהן הוביל קו עצמאי במפלגה, שוחח עם עיתונאים בנושאים שונים ולא חסך ביקורת על יו"ר המפלגה, הוא אמר כי "כל מי ששאל אותי שאלה עניינית - עניתי. בשביל זה אני חבר כנסת. אני לא עב"מ ולא רובוט של מישהו".

אולי אחרי שהודחת, תסכים עם אלי ישי שפרש והקים מפלגה?
"הוא טעה בטקטיקה, אמרתי לו את זה לאורך כל הדרך. הוא היה צריך להישאר אתנו, לבנות אתנו את המהלך שלא לפרק את התנועה, ולהישאר בתוכה. הייתה לנו את היכולת כשהיינו איתו ביחד, להישאר בתוך ש"ס, ולבנות את עצמנו בתוך המפלגה. מבחינה פוליטית, היינו רוב חברי הסיעה מאוד מאוחדים ודרעי לא היה יכול לפרק את הכוח הזה. אבל אחרי שהוא יצא, אני גם מבין אותו".

העובדה שהוא פרש היא זו שגרמה להדחה שלך?
"זה ברור שאם הוא לא היה פורש, אריה דרעי לא היה יכול לגעת בי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"דרעי לא מתייעץ עם איש"

זאב טוען כי דרעי מקבל החלטות במפלגה מבלי להתייעץ עם גורמים נוספים. "אם אתה מחליט לבצע עריפת ראשים לאנשים שמשרתים בציבור במשך שנים ארוכות ואתה שולח אותם הביתה, צריכה להיות עוד דעה, עוד עמדה, עוד מישהו שצריך להגיד לך אם אתה צודק או לא צודק". בכך רמז זאב לכך שדרעי לא התייעץ עם הרבנים המכהנים כחברי מועצת החכמים לפני הדחתו. "אנחנו יודעים שהוא לא מתייעץ עם אף אחד, רק עם עצמו".

אתה באמת חושב שהוא ערף ראשים?

"ברור. בזכות זה הוא מכהן היום כיו"ר. הוא היה נהג במעלה עמוס כשאני וחברים נוספים ייסדנו את התנועה הזו. מי הכיר מי זה אריה דרעי בכלל? זה לא לבוא ולחטוף את המפלגה הזאת ממני מהידיים שלי? לבוא אחרי 32 שנה של עשייה ולשים אותי בצד? חבל מאוד. הציבור הפסיד והוא לא יסלח לו על כך".

זאב מתח ביקורת קשה על כך שדרעי העדיף להציב ברשימת המפלגה חברי מועצה צעירים מהרשויות המקומיות. "זה האיש, זה הדרך, הוא רוצה מפלגה של שקופים, של אנשים שלא נראים בכלל. אז הוא משקיף על שקופים. אני לא מספיק שקוף, אני איש של עשייה, בעל רקורד - ובגלל זה הודחתי".

אלי ישי מגיש את רשימת מפלגתו הסופית לכנסת ה-20, 29 בינואר 2015. מור שאולי
"אי אפשר להגיד עליו שהוא בוגד". ישי/מור שאולי
"אריה דרעי מנסה לעוות את ההיסטוריה, ולומר שהוא הקים את התנועה הארצית. לא היה ולא נברא"

בהמשך רמז זאב על הסיבות שלטענתו הובילו להדחתו מהמפלגה, בהן ריאיונות שהעניק לתקשורת. "כששאלתי מה חטאי ומה פשעי, אמרו לי שני דברים. הראשון, כשנשאלתי ברדיו אם אני מאחל לאלי ישי הצלחה או כישלון, והשבתי שאני מאחל לו הצלחה. אמרו לי: 'איך אתה אומר לו בהצלחה? אתה נגד התנועה'. השני, כשהרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, אמר על אלי ישי שהוא בוגד. שאלו אותי על כך בתקשורת ואמרתי שהוא לא בוגד כי מרן הרב עובדיה אמר עליו 'בכל ביתי נאמן הוא', אז אי אפשר להגיד עליו שהוא בוגד".

לדבריו, גם הפעם באו אליו בטענות. "אמרו לי 'למה אתה לא מסכים עם האמירה של בוגד? אתה נגד התנועה'. אמרתי את כל מה שיש לי בצורה תרבותית, ואת תרבות הדיבור לא אריה דרעי ילמד אותי".

מיד אחרי שהודח מהמפלגה וזמן קצר לפני הגשת הרשימות, קיבל זאב שיחת טלפון מישי שביקש ממנו להצטרף למפלגה. "סירבתי. לא רציתי. יכולתי להיכנס למקום רביעי או שלישי במפלגה שלו. אני אדם עם אידיאולוגיה, הקמתי את ש"ס ואני לא מוכן לבעוט בה". מאוחר יותר, הוא גם שוחח עם הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי. "הייתה לי את מלוא הלגיטימציה לבוא ולעבור למפלגה של אלי, אבל אני נאמן לש"ס, זה לא קשור לדרעי, זה לא התנועה שלו".

אבל בעטו בך?

"בי אי אפשר לבעוט, זה כמו שתבעט בהר. מקסימום הרגל שלך תכאב. דרעי פגע בתנועה, לא בי".

תרצה לחזור לפוליטיקה בקרוב?

"עוד מוקדם לומר. לא תמיד אתה רוצה לחזור, במיוחד כשיש לך עשייה תורנית. אם היית אומר לי שבעוד שנה יש בחירות - הייתי אומר לך שאני חוזר. אם לא עם דרעי, אז מולו. אבל בעוד שלוש או ארבע שנים, לא יודע מה יקרה".

צריך לחשוש שיש לך קופסאות שחורות שתוציא בקרוב?
"אני לא איש של קופסאות, הוא ישמע אותי בקולי".

בימים אלה שוקד זאב על כתיבתו של ספר היסטוריה על ש"ס, שייצא לאור אחרי פסח. "אריה דרעי מנסה לעוות את ההיסטוריה, ולומר שהוא הקים את התנועה הארצית. לא היה ולא נברא. הוא לקח את ש"ס הארצית אחרי שהעגלה כבר דהרה. אנשים שכחו את התקופה שהרב פרץ היה יו"ר המפלגה, דרעי לא היה שם אז". כשנשאל לסיום אם הוא פגוע באופן אישי, הוא אמר: "אני לא פגוע, אני בז לאיש הזה".

ממפלגת ש"ס נמסר בתגובה: "אין שופטים אדם בשעת צערו, מאחלים לו בריאות והצלחה".

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully