וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב: ירידה חדה בכמות המבקרים בחרמון ובגולן

1.2.2015 / 0:33

מאות מטיילים בלבד הגיעו לאזור, בהשוואה לאלפים בשבוע שעבר. בגליל העליון חלה ירידה של עשרות אחוזים בתפוסה בבתי המלון ובצימרים. "עברנו טראומה, אבל מקווים שכולם יתעשתו ויבינו שחזרנו לשגרה"

צילום: חמד אלמקת עריכה: קשת סידי

ימים מתוחים עברו השבוע על תושבי אזור רמת הגולן והמבקרים בה. באתר החרמון ירד שלשום (שישי) שלג והוא נשאר פתוח, אולם בשל המצב הביטחוני הורגשה תנועה דלה יחסית של מבקרים. "עברנו טראומה בימים האחרונים מבחינה ביטחונית, ואני מקווה שכולם יתעשתו ויבינו שחזרנו לשגרה", סיפר מנכ"ל אתר החרמון שאול אוחנה.

בסך הכול הגיעו לאתר מאות מבקרים במהלך היממה האחרונה, בהשוואה ל-5,000 שפקדו את האזור בשבת שעברה. זאת, עקב האירועים הקשים שאירעו באזור בשבוע האחרון, בהם מארב אש קטלני של חיזבאללה שבמהלכו נהרגו שני חיילי צה"ל. "אנחנו חוששים קצת, אבל בכל זאת באים, יש שלג בחרמון וחבל לפספס. היה לנו חשש, אבל ברגע שצה"ל אמר כי הוא לוקח אחריות על מה שקורה והאתר פתוח, ביטלנו את הביטול של הצימר ובאנו לכאן", סיפרו אור וריקי רפאלי ממודיעין.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המתוירים ביותר בצפון הם שמורת הטבע עין אפק, בית שערים, גן לאומי ציפורי, נחל המערות, גן לאומי כרמל וגן לאומי קיסריה.

לקריאה נוספת:
תיעוד: ירי הפגזים בדרום לבנון שממנו נהרג חייל יוניפי"ל
בדרך לאסוף את אחותו מהגן: בן 8 נדרס למוות בקריית שמונה
מסערה ליובש מתמשך: מסכמים את ינואר ההפכפך

אתר החרמון נפתח למבקרים. חמד אל מקת, מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון, החודש/מערכת וואלה! NEWS, חמד אל מקת

מאיר (כושי) לוי, מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון, הממונה בין היתר על התיירות באזור מטעם המועצה, סיפר על צניחה דרסטית בתיירות. "התפוסה בצימרים, בבתי המלון ובחדרי האירוח נעו בסוף השבוע בין 20% ל-40%, בעוד שבשבתות האחרונות התפוסה נעה בין 80% ל-100%. הוא הוסיף כי "התנועה באתרי הטבע והטיולים הייתה נמוכה יחסית לשבתות כאלה: אם בדרך כלל מגיעים עשרות אלפים, הרי שעתה הגיעו אלפים בודדים".

גם ברמת הגולן ניכרת ירידה דרמטית בתנועת המבקרים. מטעם המועצה האזורית גולן נמסר כי חלה פגיעה משמעותית בפעילות, וכי מדובר בעיקר בקבוצות שתכננו להגיע לאזור וביטלו את הגעתן בשבוע האחרון. עם זאת, במועצה הדגישו כי הייתה תנועה ערה של מטיילים, אולם בהשוואה לסופי שבוע שבהם הנחלים באזור זורמים ואתר החרמון פתוח למבקרים, הרי שמדובר בירידה משמעותית.

למרות הכול, במועצה הביעו תקווה כי המצב ישתנה בהקדם. "עם ישראל יודע לחזור לשגרה מהר. זה לא מה שהגולן מורגל לקבל, אבל אנחנו מקווים שבימים הקרובים, עם השקט שחזר, גם התיירים והכל יחזור למסלול", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אתר החרמון, 30.01.2015. צילום: יריב ברוך, מערכת וואלה! NEWS
איש שלג באתר החרמון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יריב ברוך

אטי קוריאט אהרון, הממונה על קשרי קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים במחוז צפון, סיפרה כי מטיילים רבים יצאו אל הטבע, אך בחרו שלא להתקרב לאזורי הגבול. "הציבור טייל היום בעיקר בגליל התחתון ובאזור הכרמל. נראה כי שם המטיילים עצרו, ובחרו שלא להגיע לרמת הגולן ולגליל העליון", אמרה. בסך הכול הגיעו מאות מטיילים בלבד לשמורת הטבע גמלא, ליער אודם ולנחל הבניאס. עוד הוסיפה כי השנה, בשל כמות הגשמים שירדה כד כה, שיא הפריחה באזור יהיה בחודש פברואר, ולא במרץ כבדרך כלל.

אתר החרמון, 30.01.2015. צילום: יריב ברוך, מערכת וואלה! NEWS
מבקרים באתר החרמון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יריב ברוך

מזג האוויר הלילה יוסיף להיות בהיר וקר במקומות הנמוכים. מחר צפויה התחממות והטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל בעונה. ביום שני לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות. בשלישי וברביעי תחול התקררות הדרגתית.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-21 מעלות ביום עד 9 מעלות בלילה, בירושלים מ-19 עד 10, בחיפה מ-19 עד 10, בבאר שבע מ-23 עד 4, בטבריה מ-22 עד 9, בעין גדי ובים המלח מ-24 עד 14, בקצרין מ-19 עד 7, במצפה רמון מ-19 עד 9 ובאילת מ-26 עד 11.

יש לכם תמונות וסרטונים של מזג האוויר? שלחו לנו כאן

(עדכון ראשון: 16:08)

בצל המתיחות בגבול הצפון: מאות מבקרים הגיעו לחרמון. מערכת וואלה! NEWS
תנועה דלה יחסית בשל האירועים. אתר החרמון, היום/מערכת וואלה! NEWS
החרמון, שישי. מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully