וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התובע בארגנטינה: "נמצא DNA שלו בלבד על האקדח"

31.1.2015 / 3:12

התובעת החוקרת את פרשת מותו של אלברטו ניסמן טוענת כי לא נמצאו ראיות לכך שהיה בזירת המוות אדם נוסף. לדבריה, מצלמות האבטחה במעלית השירות לא עבדו ובחדר המדרגות כלל לא היו מותקנות מצלמות

פינוי גופתו של אלברטו ניסמן – התובע בפרשת הפיגוע בבואנוס איירוס 19 בינואר 2015. רויטרס
הבניין שבו התגורר ניסמן, לאחר מותו. החודש/רויטרס

ויויאנה פיין, התובעת החוקרת את פרשת מותו של התובע אלברטו ניסמן, אמרה הלילה (שבת) כי על האקדח שנמצא בזירת המוות נמצאו שאריות די.אן.אי. של המנוח בלבד. ראייה נוספת שהייתה יכולה לסייע בפתרון התעלומה - צילומי מצלמת האבטחה במעלית השירות בבניין שבו התגורר - התגלתה כמשאלת לב בלבד, משום שלדבריה של פיין המצלמה לא עבדה באותו יום ובחדר המדרגות לא היו מותקנות בכלל מצלמות.

בשלב זה לא ברור מה אומרים הממצאים הללו על עתיד החקירה הסבוכה, אולם במידה שהם נכונים הם מגדילים את הסיכוי שניסמן התאבד ולא נרצח, ובמידה שנרצח, הם בהחלט משפיעים על הסיכויים שהרוצח לא ייתפס לעולם.

עוד על הפרשה:
התובע ניסמן לווה אקדח יום לפני מותו: "לא סומך על המאבטחים"
נשיאת ארגנטינה: אגיש הצעת חוק לפירוק סוכנות המודיעין
העיתונאי שדיווח על מות התובע נחת בישראל: "רדפו אותי"

טקס אשכבה לתובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס 28 בינואר 2014. AP
דורשים צדק. מחוץ לטקס האשכבה של ניסמן, השבוע/AP

ניסמן נמצא ירוי למוות בחדר האמבטיה שבדירתו בבואנוס איירס בשבוע שעבר. באותו יום הוא היה אמור להעיד בקונגרס הלאומי, בית המחוקקים של ארגנטינה, ולפרט בדלתיים סגורות את ההאשמות שהוא מייחס לנשיאה ולשר החוץ שלה, הקטור טימרמן במעורבות בפיגוע בבית הקהילה היהודית ב-1994. הוא טען שבידיו ראיות שלפיהן פרננדס העניקה חסינות לבכירים איראנים מחקירת הפיגוע.

הרשויות בארגנטינה העריכו כי סוכנים של שירותי המודיעין במדינה אחראים למותו ואף הנשיאה, כריסטינה פרננדס, אמרה כי אין לה ספק שניסמן נרצח "כחלק ממזימה נגד הממשלה".

דייגו לגומרסינו – מומחה מחשב שנתן אקדח לתובע אלברטו ניסמן. בואנוס איירס, ינואר 2015. AP
השאיל לו אקדח יום לפני מותו. דייגו לגומארסינו/AP

ידידו, דייגו לגומארסינו, סיפר כי ניסמן לווה ממנו אקדח משום שלא בטח בשוטרים שאיבטחו אותו. במסיבת עיתונאים שכינס השבוע בבואנוס איירס, סיפר לגומארסינו כי מסר את האקדח לניסמן ב-17 בינואר, יממה לפני שאותרה גופתו.

עשרה שוטרים היו אמורים לאבטח את ניסמן. מהחקירה עולה כי שלושה מהם, שהיו אמורים להיות צמודים אליו, לא היו לצדו בשעות הסמוכות למותו. מנהל צוות האבטחה נחקר והושעה מתפקידו. פיין אמרה כי ניסמן חזר מחופשה באירופה מבלי לעדכן את המאבטחים על הגעתו לבואנוס איירס.

ביום חמישי נטמן ניסמן בבית העלמין היהודי ברובע לה טבלדה בבואנוס איירס. לטקס האשכבה שלו הגיעו גם השגריר האמריקני וראשי הקהילה היהודית. מחוץ לשערי בית הקברות התקהלה קבוצת מפגינים, שהשחיתה את זר הזיכרון שנשלח ממשרד התובע הכללי של ארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully